fald på taget.

Hej.

Hvordan regner jeg ud hvor meget min tag falder med.

Skal til at lave by med hældning, men ikke en voldsom stor hældning, læste så på eternits hjemmeside at der skulle være en hældning på 14 grader.

i spidsen er der 1.7 mtr og falder så over en strækning på 13.5 mtr.

Håber nogen kan hjælpe.

Er der nogen steder man læse eller se på nettet hvordan man skal dimisionere sit træ efter hvor tungt taget bliver, og længeden på spæren.
Da jeg regner med at bygge spær selv.
Hej. Hvordan regner jeg ud hvor meget min tag... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Guffi

oki.

Den rigtig måde at gøre det på er så at sætte nye spær op, dernæst ligge tagbrædder op der vender på tværs af spærne, dernæst fastsættes der lister(hvor tæt skal de sidde?)

Dernæst ligges der underpap og til sidst overpap??

Skal jeg bruge icopal som nok er den dyrer pap, eller findes der alternativer der er lige så gode?


Jeg vil ikke anbefale de brædder da brædesamlinger vil kunne skimtes op igennem pappen især om sommeren. Så plader af den ene eller den anden slags er klart at foretrække.

Du skal først montere underpap på hele tagfladen. Dernæst monterer du listerne, listeafstanden er 60cm ell 1 m. så skal overpappen svejses på med op af siderne på listerne. Afslutningsvis svejses en strimmel pap på listerne som går ved af siderne på listerne. Denne metode kaldes Phønix metoden er eftermin mening den der giver det flotteste resultat bagefter. Icopal bruger en anden metode med en 25 cm overpap strimmel ned over listerne og ca 10 cm ud på tagfladen derefter ruller de overpap ovenpå bagefter. Men det er ikke noget man laver hvis man ikke har erfaring med det.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Citat fra Guffi

oki, det vil sige jeg skal finde ud af med ham der skal ligge det på for mig, hvad han normalt bruger og så købe den pap hjem.

takker for de mange gode forslag og svar


ja det skal du, men jeg tvivler på du får en tagdækker til at lave det for dig hvis du selv køber materialerne.

Hej hejbiggrin

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

hmm, så må jeg sku finde en sort, for vil ikke betale det han vil have for tagpap når jeg selv kan få det meget billigere
Citat fra Guffi

hmm, så må jeg sku finde en sort, for vil ikke betale det han vil have for tagpap når jeg selv kan få det meget billigere

Tror bare det bliver svært for dig at finde en. Hvis du kan finde en vil der garanteret blive forlangt et beløb så stort så det vil dække det som han kunne tjene ved selv at have materialerne med selv. Thats Life:o

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Annonce
Nej det er jeg desværre også bange for.

timeprisen stiger bare med en 50 i timen så. SVINDEL og BEDRAGERi
Citat fra Guffi

Nej det er jeg desværre også bange for.

timeprisen stiger bare med en 50 i timen så. SVINDEL og BEDRAGERi


Ja det kan du sige. Alle udnytter den overophedning der er iøjeblikket i byggebranchen.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ja. jeg må se på sagen og prøve at overtale en til at ligge det selvom jeg køber materialer selv.
mange tak claus.


Hvad er det nu den hedder den bog jeg skal på blibliotekket og låne for at se hvordan jeg skal demisionerer træet til mine nye spær?
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis