Erfaringer med Udenlandsk håndværker

Hej med jer, er der nogen her på forumet som har haft glæde af polsk, litausk eller lign arbejdeskraft....

kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer, evt også med de formidlings firmaer i evt har brugt....


Hvad med at købe f.eks vinduer og døre i polen, er det så billigt som folk siger? står og skal have alt nyt alle vinduer og døre, og vil da derfor gerne vide om det kan svare sig at købe dem i polen!


andre gode råd og kommentar modtages gerne!
Hej med jer, er der nogen her på forumet som har... Vis hele indlægget
63 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja hvad kan man forvente, største delen af de plattenslager firmaer der udbyde"dygtige" udenlanske håndværker er som regel folk der ikek aner noget som helst om håndværk, alligevel tror de at de kan styre et hold mure, tømre og malere, arbejdet bliver desværre der efter.
Det der går mig mest på med udenlansk arbejdskraft er at vi har en del ledige folk efterhånden og alligevel bliver vi ved med at impotere arbejdskraft, prøv at snakke om at save den gren over man sidder på.
Hvad er timeprisen ??

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Bai7200 på 03 feb 2010 19:45
Tja hvad kan man forvente, største delen af de plattenslager firmaer der udbyde"dygtige" udenlanske håndværker er som regel folk der ikek aner noget som helst om håndværk, alligevel tror de at de kan styre et hold mure, tømre og malere, arbejdet bliver desværre der efter
Ja, har set hvad er hold tømrere og murere kunne præstere med en mester der var skolelærer ( sikkert uddannet pædagog ), og en formand der havde så lavt kvalitets nivaeu at jeg tvivler på han havde svendebrev.

Skrevet af Bai7200 på 03 feb 2010 19:45
Det der går mig mest på med udenlansk arbejdskraft er at vi har en del ledige folk efterhånden og alligevel bliver vi ved med at impotere arbejdskraft, prøv at snakke om at save den gren over man sidder på.
Gad vi om dem der hyrer disse folk selv ville kunne betale deres regninger hvis de skulle arbejde til den pris... ? For de mener i hvertfald ikke danske håndværkere skal have det samme i løn som de selv har, og betale den danske skat og moms. De startede med håndværkere, men kan jo hurtigt brede sig til andre brancher også.
Så en side her den anden dag, de kostede 115,- incl. moms og de kunne faktisk lave alt både murer, male, tømrer osv...

Multihåndværkere til slavepriser må man sige.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Og dem der hyrer disse udenlandske håndværkere, er mange gange også dem der klager over at folk på dagpenge, bistand, overførselsindkomster osv er nasserøve der ikke ønsker at lave noget!!!

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
HA HA Det er til grin

Jeg har en dansk talende og herboende Polak med dansk folovet, han får 150 pr time plus ferie og pension.

såååå der er noget der siger mig at der er grov udnyttelse at udenlandsk arbejdskraft.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ja 115 kr i timen med moms(hvis det ellers overhovedet bliver betalt) efterlader ikke meget til timeløn når alt andet er betalt. Der ud over må folk jo så også regne med at sådanne ting som garanti er helt udelukket.

Med tiden gåt det her hen og bliver rigtig dyrt for samfundet, håber dem der der får underbetalte folk fra udlandet gerne vil betale lidt mere i skat, det er i hvertfald den vej det ender hvis ikke det stopper i tide.

Jeg benytter gerne tysk arbejdskraft og det er bare i orden og deres timeløn er klart under de danske og de arbejder i samme tempo som danske, men bare længere

nu snakker jeg også flyende tysk og forklare mine projekter tydeligt inden de sættes i gang.

Jeg har netop arbejdet sammen med to tyskere før jul... Vil være synd at sige de var hurtige... Men okay,- der er jo også forskel på danske håndværkere

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også