Polske håndværkere

Jeg er ved at undersøge muligheden, at benytte polske håndværkere..
Derfor ville jeg godt høre om andres erfaringer, både fra dem der har håndværkerne ansat og fra dem der har fået noget arbejde udført af dem.
Jeg er ved at undersøge muligheden, at benytte... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej En folk klykene danske håndvækere her inde.. i har siddet på flæsket i alle år og drevet prisene så højt op at en alm fam. ikke har råd til jer mere.. i årevis har man set den ene håndværker efter den anden komme kørerne i jerse 4xdrive jeeps som kun vi andre kan drømme om at noglesinde få råd til.. Og så er i ovenkøbet dårlige og dovne..nej i skal se og tage jer sammen ellers overtager pollarkne og litauereog overtager hele butikken, og jeres mester har også set lyset og vil ansætte pollarkne og litauere da de jo grene vil have tilfredse kunder.. jeg har altid brugt polske håndværkere og kan kun sige det som det er de er 4x bedre og 4 x mere filtiger en danske håndværker.. man står ikke med den føelse af at være blevet røvrendt efter et job som i mange tilfældet af når man har hyret en dansk håndværker.. OG JEG SKAMMER MIG sgu ikke tværimod .. det er jer der skal samme jer med de priser ikøre med.. så hyr en polak på polskbyg.dk til hvide priser som stadig er halv pris en danske hånværker.. opråb tag jer sammen og udfør et job så vi igen kan være stolte over danske håndværkere og sænk prisen eller bliv arbejdtløs..

jeg har brugt polske håndværkere og de var rigtig gode. Jeg brugte tid på at forhøre mig om deres opgaver de har lavet og kørte ud og kigge på sagerne... derved sikrede jeg mig de kunne arbejde og lave det godt nok.

De danske håndværkere lever for højt på deres såkaldte svendebrev... beklager, det er ikke sikkert at de gør arbejdet godt nok selv om man fremviser et sådanne bevis... derudover er så ublu at tager 350-450 kr. + moms i timen, så er det tæt på det samme som en lommetyv, platugler osv.. nej lad de fri markedskræfter spille løs og lad timeprisen komme ned på et naturligt niveau... 

Jeg har også brugt tyske håndværkere og de er bare gode og perfekte i deres løsning af opgaverne på højde med DK håndværkere, og stadig meget billigere end DK håndværkere... 

Så forhør dig og se hvad de har lavet inden du sætter dem igang og det hjælper hvis du snakker tysk, de forstår dig bedre og du forstår meget af deres interne snak :o)

Skrevet af global66 på 10 okt 2011 19:00
  så hyr en polak på polskbyg.dk til hvide priser som stadig er halv pris en danske hånværker.. 
Du skulle absolut bringe et 4 år gammelt indlæg op, for at reklamere for denne polskbyg.dk

Også skulle du måske lige bruge stavekontrol i din browser, samt lære at sætte punktum og komma i dine indlæg, ville gøre det nemmere at læse din reklame indslag....
"Nej En folk klykene danske håndvækere her inde.. i har siddet på flæsket i alle år og drevet prisene så højt op at en alm fam. ikke har råd til jer mere.. i årevis har man set den ene håndværker efter den anden komme kørerne i jerse 4xdrive jeeps som kun vi andre kan drømme om at noglesinde få råd til.. Og så er i ovenkøbet dårlige og dovne..nej i skal se og tage jer sammen ellers overtager pollarkne og litauereog overtager hele butikken, og jeres mester har også set lyset og vil ansætte pollarkne og litauere da de jo grene vil have tilfredse kunder.. jeg har altid brugt polske håndværkere og kan kun sige det som det er de er 4x bedre og 4 x mere filtiger en danske håndværker.. man står ikke med den føelse af at være blevet røvrendt efter et job som i mange tilfældet af når man har hyret en dansk håndværker.. OG JEG SKAMMER MIG sgu ikke tværimod .. det er jer der skal samme jer med de priser ikøre med.. så hyr en polak på polskbyg.dk til hvide priser som stadig er halv pris en danske hånværker.. opråb tag jer sammen og udfør et job så vi igen kan være stolte over danske håndværkere og sænk prisen eller bliv arbejdtløs.."

Det er sjovt som de 4x4 skal bringes på banen hver gang. Fordi en dansk håndværksmester kører i en 4x4 på gule plader er ikke ensbetydende med at han tjener kassen. De få penge det koster at lease en sådan vogn, er jo netop grunden til at så mange kører i dem, men de har en helt forkert signal værdi. En ny varevogn af høj kvalitet koster næsten det samme.

Hvor mange her inde har lyst til at udføre hårdt fysisk arbejde for ret meget under 160 kr i timen ? ikke en eneste. Med de udgifter en dansk håndværksmester har til ansatte, forsikringer, revisor, overenskomst, materiel, osv osv, gør at det ikke er så rentabelt som uvidende går rundt og tror. Fordi en mester tager 325 eller 365 kr i timen + moms pr time, er altså ikke ensbetydende med at de alle sammen ryger i lommen, langt fra tværtimod. Det skal ikke lyde som en gang piveri fra min side, for jeg elsker at lave det jeg laver, men jeg kunne personligt tjene mere ved at være alm. lønslave, og det er selvom jeg indtil nu har haft ok med opgaver siden august sidste år. Jeg har 2 varevogne til under 50.000 kr pr stk, hvor af den ene også bruges som min privatbil, og udsigterne til en 4x4 er lange, selvom jeg alligevel aldrig skal have en. At købe en bil som andre drømmer om, er åbenbart noget af det dummeste man kan gøre i Danmark, for folk får noget så ondt i bagdelen.....

Der er masser af dårlige danske håndværkere, og det samme kan siges om de polske. Men at sige at de danske håndværkere er for dyre, er en lodret løgn. Det er de udenlandske der har en urealistisk lav pris. Hvis man holder udgifter op imod indtægter, hænger tingene kun LIGE sammen i øjeblikket. Jeg har i den sidste tid mistet mange opgaver, selvom jeg har lavet det man kalder en rigtig skarp pris hvor tingene stort set kun lige hænger sammen, UDEN løn til mester selv....En del af det kan være håndværkere fra østen, danske mestre der bruger billig arbejdskraft. Dem der nok er flest af, er de mestre som føler sig pressede, og trykker prisen så langt ned, så de i sidste ende må dreje nøglen. Hvad det bunder i har jeg ingen idé om, men det kan undre mig hvorfor det skal være SÅ forbudt at tjene bare en lille smule på at lave et stykke ordenligt arbejde ?

Tingene koster altså ikke det halve, bare fordi det er "finanskrise", udgifterne til løn og drift er de samme, og det er udgifterne til materialer også. Det er ikke de fede tider som det var for 4-5 år siden, men dengang var det jo fede tider for alle ? I dag har tingene bare nået et lidt LAVT niveau, men at sige at danske håndværkere og grådige, for dyre, er ikke korrekt. Hvis bare man henter tilbud fra et par danske håndværkere, er priserne forholdsvis tæt på hinanden, der var jo nok nogen der havde lugtet lunten hvis de kunne få en masse opgaver ind ved at tjene 10% mindre end alle andre....


http://www.lyrk.dk
Godt indlæg der....
Ja globaliseringen presser sig på også for de danske håndværkere.

Hvilken danske håndværker kan ikke sige sig fri for, for at have været en tur i Ikea og henten et billigt skab, der er produceret til en meget lav timeløn på den anden side af planeten? Eller har købt et par bukser til 300 kr. i stedet for et par dansk produceret til 3.000 kr.? Eller ville Grundfoss eller Danfoss have eksisteret i dag, hvis de ikke fik produceret deres produkter til billige timelønninger? Det samme gør sig i øvrigt gældende for tekstilindustrien. For 20 år siden blev alle tekstiler produceret i Danmark, i dag er der ingen produktion, men vi har store virksomhedder, der tjerner penge til landet, men nu på design og salg.

Rådgiverbranchen er også udsat for samme tendens. Der sidder massere ingeniører i Indien og Kina, der kan det samme som en dansk ingeniør bare til 8.000 kr. om måneden i stedet for 40-50.000 kr.

Som mennesker er vi næsten alle ens på det økonomiske område. Vi ønsker at give så lidt som muligt for de ting vi køber, hvilket også gør sig gældende inden for håndværksydelser.
At sammenligne danske ingeniører med kineske og indiske er noget nær det bedste eksempel på hvor stor forskel der er på de uddannelser de har taget, og i hvilket land de har taget dem. Dansk talende udenlandske ingeniører falder rigtigt tit igennem når de prøver at tage en dansk ingeniør uddannelse, netop fordi uddannelsen fra deres hjemland ikke er ret meget værd i danmark. Det har ikke så meget at gøre med at de er uddannet i udlandet, men nærmere det at de simpelthen ikke er dygtige nok.

Ydermere kan man ikke sammenligne produktionsvirksomheder med byggebranchen. Det er lidt svært at bygge et hus i Polen, og fragte det til Danmark og opstille det. Ikke med de kvalitetskrav vi har i dag.

Man går ikke i IKEA hvis man vil have kvalitet, man går i IKEA hvis man skal have noget billigt.

Der er 2 ting som ALDRIG kommer til at hænge sammen "Bedst og billigst", enten får man det bedste, eller også får man det billigste. Man kan være uheldig og betale mange penge for en håndværker, eller et produkt hvor man forventede en højere kvalitet, men i det store hele, vil man få en bedre kvalitet hvis man er villig til at betale for det. Det er ikke meningen at det skal koste en bondegård at få monteret et nyt tag, men man kan ikke forvente at få ordenligt udført tømrerarbejde udført af polske bagere, slagtere, bønder og fabriksarbejdere....

Kontakt en dansk tømrermester og få nogle referencer, evt få nogle anbefalinger, og ellers tag en håndværker du føler dig tryg ved at have gående i dit hus og udføre en opgave til 300.000 kr. , prøv nu at fokusere på noget andet end at spare de sidste håndører....

http://www.lyrk.dk
Måske er det ikke den indiske ingeniørs uddannelse det er noget galt med.
Eller den polske håndværkers uddannelse eller erfaring.

Den danske normalingeniør er helt grundlæggende langtfra internationalt orienteret.
Eller den danske håndværker der reelt er en hjemmefødning der stadigvæk tror at Tuborg er verdens bedste øl.
Fordi han aldrig har smagt en kinesiske eller belgisk – med jordbærsmag. :o)

Ingen kan være i tvivl om at en ingeniøruddannelse fra Indien, på engelsk, på grundlag af engelske normer og tankegang er langt mere gangbar og anvendelig end en tilsvarende dansk. Husk på at engelsk er det sprog der helt suverænt er flest mennesker der har som andet sprog. Næsten al kommunikation når det gælder videnskab, politik, handel og meget andet er simpelthen engelsk/amerikansk.
100 af 99 indiske ingeniører er henrivende ligeglade med om de kan begå sig i Danmark. De er nemlig verdensborgere – skal jeg sige jer. :o)
Jeg må give hpox ret......

Vi beskæftiger danske,indiske,polske,ukrainske og kinesiske ingeniører - i hver deres hjemlande.

Og de udenlandske af slagsen er fuldt på højde med vores egne.

Som en sidebemærkning uddanner Kina ca. 70.000,- ingeniører..........om MÅNEDEN!

Så hvis ikke vi også vil se den globaliserede verden i øjnene bliver vi rendt over ende.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også