Nissan Primera vil pludseligt ikke starte

Hejsa

Jeg har en Nissan Primera som normalt starter starter fint, selv mens det har været rigtigt koldt.

Men det gør den ikke længere.... Starteren kører rundt med normal hastighed, men bilen kommer aldrig i gang.
Generator og starter er rimeligt nye - tændrør er lige skiftet, samme er oliefilter og luftfilter.
Den har altid (så længe jeg har haft den - 1 1/2 år) haft problemer med benzin og temperatur-viserne.
Jeg har tjekket tændkabler og de er fine.
Men da jeg hev fordeler-dækslet af, så jeg at der var en del ir (går jeg ud fra), på både rotorens og dækslet gnist-flader (eller hvad de hedder) - jeg prøvede at fjerne det, men kan ikke nå helt ind på 2 af fladerne i dækslet.

Jeg har bestilt et nyt dæksel og en ny rotor.

Er der nogle der har oplevet det samme, eller ved hvad der ellers kan være galt, hvis nyt dæksel og rotor ikke hjælper?

Det er forresten en Primera 2.0 fra 91 med automat-gear.

Update: Har lige prøvet at holde nøglen drejet - så begynder den at hoppe ret voldsomt en gang i mellem...

På forhånd mange tak
Dan
Hejsa Jeg har en Nissan Primera som normalt... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Nerdcoder

Nej jeg vil helst ikke ha' den til mekanikeren - det kommer jo hurtigt til at koste det samme som bilen er værd ;-)

Jeg havde hverken været i regn eller vaskehal.

Hvad angår de gamle tændrør er de smidt ud, men igen - det er kan jo ikke rigtigt været et tænd-elektronisk problem, tændrørene gnister og med det interval de skal, og hvis de gør det på blokken, gør de det også, når de det vel også, når de er sat på plads - den eneste forskel på, om de ligger på blokken eller sat i, er at de har bedre stel - ellers er det kun en druknet motor, der vil kunne gøre de ikke tænder, men det har jeg også forsøgt at afhjælpe.... :-)


he he tænkte jeg nu nok wink

joe men din fejl minder lidt om et sæt platiner der ikke er indstillet rigtigt! derfor min mistanke til elektronikken.
enig med dig det ville være utroligt hvis alle 4 rør var stået af på samme tid.

en anden mulighed er at tændspole ikke har power nok til at fyre op under bilen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er ikke nødvendigvis tændrørene, MEN når tændrøret kommer under tryk sker der noget andet med dem, derfor KAN det være dem, men hvor lang en gnist kan du trække mellem tændledning og stel ????, an halv til en hel cm. pæn blå gnist så er din tændspole orden, sidder dine kabler rigtigt 1-3-4-2. og i den rigtige rækkefølge på dækslet ??
Mvh autoole
Forresten hvad er det for en motor (størrelse og nr) samt årgang, så skal jeg prøve at hjælpe,
Mvh autoole
Og så har du problemer med benzin/varmeur. For at de skal vise rigtigt selv om din batterispænding varierer fra 12-14 volt, sætter man en spændingsregulator ind i kredsløbet, for at give en fast spænding ud, og den kan være stået af.
autoole
Citat fra autoole

Og så har du problemer med benzin/varmeur. For at de skal vise rigtigt selv om din batterispænding varierer fra 12-14 volt, sætter man en spændingsregulator ind i kredsløbet, for at give en fast spænding ud, og den kan være stået af.
autoole


AHA!!! Mit benzin og varmeur har skiftevis virket og ikke virket... Så det giver jo rigtig god mening, hvis det er den! :-)
Det må jeg lige have prøvet af - og hvis regulatoren er stået af, vil den bare "lade som som" den er ved at starte?

Nummer på motor? Det ved jeg faktisk ikke - det er en primera 91' 2.0 med automat-gear. også kaldet P10 eller Phase I ... :-)

Mange tak for tippet... det var noget der gav mening i mit hoved! :-)

Update: Har lige snakket med en nissan mekaniker jeg kender (bor desværre langt væk ;-)) - han siger den regulator intet har med starteren at gøre - men kun har indflydelse på målerne... æv!
Annonce
hej igen
det med spændingsregulatoren gjalt også kun instrumenterne, og model+ årg, er det jeg skal bruge, jeg kommer tilbage
mvh autoole
Citat fra autoole

hej igen
det med spændingsregulatoren gjalt også kun instrumenterne, og model+ årg, er det jeg skal bruge, jeg kommer tilbage
mvh autoole


Aaahh... o.k. Mange tak! :-D
Har nu prøvet en hel del forskellige ting.
Jeg har skiftet benzin-filter, hvilket har hjulpet gevaldigt, men jeg tror det er et sammenfald, med den egentlige fejl, da den stadig går lavt i tomgang + hoster/prutter :-s

Det lyder som om, der er en fejl-gnist ved et af tændrørene, men kabler og tændrør er skiftet - jeg har bestilt nogle ngk-rør da de anbefales af rigtig mange, til netop min model.
Det kunne faktisk godt lyde lidt som om, gnisten springer forkert, helt inde i motoren.

Jeg VED at problemet skal findes her, da det er hver gang jeg kan høre gnisten, at motorn går ned i tomgang, det er umiddelbart også her den prutter mest.

Jeg har fundet olie på et af tændrørene - muligvis det der laver fejl-gnister.

Er der nogle der har idéer/løsninger??? Tak! :-)

Dan
Citat fra Nerdcoder

Har nu prøvet en hel del forskellige ting.
Jeg har skiftet benzin-filter, hvilket har hjulpet gevaldigt, men jeg tror det er et sammenfald, med den egentlige fejl, da den stadig går lavt i tomgang + hoster/prutter :-s

Det lyder som om, der er en fejl-gnist ved et af tændrørene, men kabler og tændrør er skiftet - jeg har bestilt nogle ngk-rør da de anbefales af rigtig mange, til netop min model.
Det kunne faktisk godt lyde lidt som om, gnisten springer forkert, helt inde i motoren.

Jeg VED at problemet skal findes her, da det er hver gang jeg kan høre gnisten, at motorn går ned i tomgang, det er umiddelbart også her den prutter mest.

Jeg har fundet olie på et af tændrørene - muligvis det der laver fejl-gnister.

Er der nogle der har idéer/løsninger??? Tak! :-)

Dan


har du prøvet at bytte rundt på det "dårlige" tændrør, med et fra de gode cylendre? mest for at se om fejlen flytter med ?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Gert.m

har du prøvet at bytte rundt på det "dårlige" tændrør, med et fra de gode cylendre? mest for at se om fejlen flytter med ?


Det har jeg faktisk ikke, men jeg har skiftet tændrør til samme type + prøvet en anden type... samme fejl, samme sted :-s

Jeg har som set at tændrørene kan betyde ufatteligt meget, og kan da også høre at mine Denso (rigtig type, bestilt hos T-Hansen) virker bedre, end de næsten rigtige NGK rør, jeg købte bare for at prøve. Det er samme type, som dem jeg har bestilt, men i en forkert længde (samme som mine Denso) og så en tak køligere, end de anbefalede.

Jeg har også prøvet at ændre gabet på disse, men uden held - de skulle dog osgå have det korrekte gab - men det virkede på det Denso, der sidder i det hul, der umiddelbart skaber problemer.
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis