Sofabord af beton

Hej gør det selv folketwink

Tænkte på nu vil jeg gerne have et sofabord i beton.
Min ide lyder sådanne!

1. Lav en ramme ud af træ i ønsket mål
2. Beklæd rammen med plastick indeni
3. Bland en gang beton
4. Smid betonen i rammen
5. Når jeg nu har halvdelen af betonen i rammen ligger jeg sådan et kraftigt gitter i for at stabilisrere bordet. Da det i mit tilfælde skal være lidt stort.

Så er det ligesom jeg går død her hvad gør jeg med nogle bordben?

Så en som havde beton bordben så også smart ud.

Eller kan man tage nogle fliser og stable op også ligge sin bordplade ovenpå?

Det med fliserene ville jo ligesom give prikken over i'et hvis i forstår så er det jo et rigtig råt look.

Også kunne man vel vand slippe sit bord for at få det helt glat og fint også måske behandle det med noget voks?

Håber kan komme med nogle gode råd
Hilsen
--== Lasse ==--
Hej gør det selv folket Tænkte på nu vil jeg... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa
kunne også godt tænke mig at vide hvilken størelse granitskærver der er bedst.
og om nogen ved om man kan få en diamant slibe klinge til en vinkelsliber, evt. hvor den kan skaffes. syntes jeg har søgt overalt efter en.
ellers om nogen ved hvor man kan købe sandpapir (betonpapir). kan det købes i bauhaus f.eks eller skal man i special forretninger
Hej,

Vedr. størrelsen på marmorskærver, så er de ca. 5-10 mm i størrelsen dem jeg købte på havnen i Hobro (Kontaktoplysninger i tråd).

Granit vil jeg mene er for hårdt. Brug istedet marmorskærver.

Slibning har jeg ligeledes beskrevet i denne tråd. Der er utroligt få i Danmark der professionelt sliber i beton. Bordplader til køkkener slibes slet ikke i Danmark. De kan til nøds slibe kanten på pladen.

Claus
Tak for svaret - jeg starter vores støbeprojekt op i denne uge, så kryds venligst fingre

Jeg har dig allieret mig med en erfaren rad, så det går nok
Og så skal der snart støbes.....

Glæder jeg mig... tjoo.. selvfølgelig
Hej,

Slibning!!!!! Jeg har lige lavet en prøvestøbning med skærver. Men hvordan sliber i pænt jævnt og lige. Jeg har en billig diamant slibekop fra Harld nyborg, men det bliver meget ujævnt når jeg sliber. Hvad er lige trickset mht. slibning, så det bliver pænt jævnt
Annonce
har med stor fornøjelse læst alle indlæg om beton bordplader..
men har alligevel et spørgsmål..
kan man ikke støde den "positivt" på stedet på en plade ,hvor man laver en afttagelig "dryptuds form" i forkanten ?
hvad syntes i er det bedste mht. køkken vasken underlimes ?? ilægges ??
og er der nogen der har erfaring med det der nano produkt ?
skal igang på tirsdag ..

  •  
Skrevet af Rodehouse den 03-02-2009 16:31
Hej,

Vedr. størrelsen på marmorskærver, så er de ca. 5-10 mm i størrelsen dem jeg købte på havnen i Hobro (Kontaktoplysninger i tråd).

Granit vil jeg mene er for hårdt. Brug istedet marmorskærver.

Slibning har jeg ligeledes beskrevet i denne tråd. Der er utroligt få i Danmark der professionelt sliber i beton. Bordplader til køkkener slibes slet ikke i Danmark. De kan til nøds slibe kanten på pladen.

Claus



  •  

jeg har en sjov ide.!

hvad med en beton gulvslibemaskine.? med afslutning med polere skive.

den ville gøre underværeker. på plandhed jeg tror du skal bruge en vaterpas

af ordenlig kvaligtet.? til at kontroldler plandhed 1m. eller mere.!

i forhold til H. N. legetøj.??? (diamantkop skive) undskyl udtrykket.

Er der nogen af jer, der også har leget lidt med tanken om at lave støbningen så der også blev en vask? Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre uden skulle lave pladen så tyk, så vasken er dyb.

Måske man kunne gøre det sådan:

- placere en lukket kasse, halvkugle eller lign (udvendig mål, som vasken skal være indvendig ) på sin støbeplade.

- Fylde op med beton til man har bordpladens tykkelse.

- Sætte en ramme (indvendig mål som vaskens udvendige sider) ned over kassen.

- Fylde rammen op med beton

- vibrere

Vil det kunne lykkedes? Eller vil betonnen i rammen blot glide ned i bordpladen under vibrering?

Har ikke noget konkret projekt, men det er jo altid sjovt at overveje, hvad der kan lade sig gøre.

mvh Hans

hej jeg har lavet et sofa bord i terrezzo den er 90x90x6 cm som sokkel brugte jeg et plast rør på ø400 mm dm og et inder rør på  250mm det er blevet rimelig ok billed kan mailes hvis det er
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også