Det regner i min stue...

Det drypper ned fra loftet i min stue. Heldigvis har jeg en ejerskifteforsikring der skal dække omkostningerne.

Men hvor meget skal der laves? Hvis forsikringsselskabet kun vil lappe hullet i taget er det nok? Det er et 1 plans hus med skrå lofter. Dvs uden loftrum, og isolering direkte mod taget. Altså må man formode at isoleringen er gennemblødt. Skal isoleringen skiftes eller tørrer den når hullet er blevet lappet?
Hvad med underloftet (profilbrædder)? Der er ingen fugtige pletter, men kan der opstå råd og svamp med tiden pga fugten?

Jeg håber jeg fik forklaret problemet ordentligt. Forsikringsselskabet kan bilde mig hvad som helst ind, da jeg ikke ved så meget om netop dette. Så hvis der er en venlig sjæl der kan give et bud på hvad jeg som minimum bør kræve udbedret vil jeg blive meget glad.

Mvh
Carina
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det drypper ned fra loftet i min stue. Heldigvis... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mit indgående kendskab til Orla's baggrund, gør at jeg flygtigt følger denne verbale krig gulvets mænd i mellem.
Min nysgerrighed skærpes dog kun da jeg så biblelæserens snedige og velplacerede citat, og jeg føler mig nu på det nærmeste forpligtet til at bidrage med mit.
Beklager at jeg, som bibellæseren, krysteragtigt må fornedre mig til at dække mig ind bag et alias, for derfor at undgå personlig henvendelse.

I Orla's forsvar:

Det gl testamente.

25:13 Jeg udrækker Hånden mod Edom og udrydder Folk og Fæ deraf og gør det øde; fra Teman til Dedan skal de falde for sværdet
25:14 Jeg fuldbyrder min hævn på Edom ved mit Folk Israels Hånd, og de skal handle med Edom efter min Vrede og Harme, og Edom skal kende min Hævn, lyder det fra den Herren.
25:15 Fordi Filisterne optrådte hævngerrigt og med foragt i Hjertet tog Hævn og hærgede i endeløst Had.
25:16 Se jeg udrækker Hånden mod Filisterne og udrydder kreterne, og jeg tilintetgør, hvad der er levnet ved Havets Strand.
25:17 Jeg tager vældig Hævn oer dem og revser Dem i Vrede; og de skal kende at jeg er Herren, når jeg fuldbyrder min Hævn på dem.

Citatet er ikke fuldt ud korrekt, da min hukommelse for tiden lider knæk..... Eller måske er det manipuleret i mit favør.

Forord til HISTORIA CALAMITATUM (Mine trængslers historie).

Ofte hænder det, at eksempler mere end ord vækker eller beroliger menneskelige lidenskaber. Derfor vil jeg efter at have ydet dig nogen trøst ved personlig og nærværende at tale til dig, nu på afstand tilskrive dig et trøstebrev om mine egne sørgelige erfaringer, for at du kan indse, at dine prøvelser i sammenligning med mine er for intet at regne eller dog af ringe vægt, og for at du således kan bære dem med større tålmod.

-Pierre Abélard

Mit kendskab til Orla byder mig at påpege at hans liv de sidste måneder har taget en ny og, for ham, spændende retning, som giver ham en fornyet lyst til at deltage helhjertet i diskussioner/konflikter. Han mener, med dette, intet ondt og jeg bakker ham fuldt ud op når han påstår at have den fornødne erfaring til at udtale sig som han gør, men også at han måske har tendens til selvhævdelse. Bemærk dog den klare forskel på Egoisme og Solipsisme.

Mvh
K.S.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Utroligt lærte mennesker der er på siden. Jeg tror jeg smutter i kirke i morgen, så jeg også kan følge debatten om ejerskifteforsikringer wink

- Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Ha Ha... I er sgu sjove! Måske vi sku finde et chat-rum istedet, hehe...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Er alle kommet godt hjem fra kirken?

Jeg må sige vi kommer vidt omkring her i forummet.

Jeg har gættet mig lidt frem til meningen med de bibelske indlæg, og tror jeg har forstået budskabet. smile

Selv er jeg ikke bibelstærk, da min livsopfattelse bygger på facts, og ikke noget nogen har ment skulle nedfældes nogle hundrede år efter det (måske) var sket.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Annonce
Hej.. Jeg vil også være med smile

Keyser Soze> Du citerer noget som er blevet brugt i filmen Pulp Fiction biggrin Til jer der ikke har set filmen, så citerer en "gangster" ved navn Jules, Ezekiel 25:17 hver gang han skal slå en ihjel. smile
Lidt uoriginalt Keyser Soze wink

Denne debat er alligevel afsporet, så jeg håber at det er ok, at jeg lige kommer med en lille tese, som jeg har tænkt over i lang tid:

Jeg bliver somme tider spurgt om jeg tror på gud, og jeg må indrømme at jeg ikke selv har kunne finde ud af det. I bund og grund siger min fornuft mig at der ikke findes nogen gud, men når jeg siger at der ikke findes nogen gud, bliver jeg alligevel i tvivl. Jeg går i kirke når det er jul, for det er så hyggeligt, og man bliver lidt rørt, det er nok mest fordi man føler at intet ondt kan ramme en, når man sidder i "guds hus". (og så glæder man sig til at få julegaver).

Hvis i tænker over det, er det så ikke underligt at "Gud" minder om ordet "God" - faktisk på mange sprog. Engelsk: God - Good på Tysk er der også en lighed.

Min tese er så at Gud i bibelen betyder God, og at Gud ikke er en mand i himmelen, men bare et udtryk for "det gode". Der må på et tidspunkt have været en slags mistolkning, så God blev til Gud.

Nu hænger det hele sammen for mig, og jeg tror på "det gode" og ikke på noget overnaturligt.

Prøv for sjov at tage noget stykker i bibelen, og skift "Gud" ud med "Det Gode".

Jesus drog rundt og prøvede at få folk til at tro på "det gode" - altså at få folk til at være gode.

Jeg tror ikke på noget overnaturligt, og det der sker i "Åndernes Magt" på TV2 ZULU er fup.

Orla>
Du kan umuligt bygge dit liv på facts, thi ingen mennesker er så rationelle smile
Har du aldrig været overtroisk?
Har du ingen intuition?
Selvom du bygger dit liv på facts, så står der så meget godt og rammende i bibelen at den kan læses selvom man bygger sit liv på facts.

Vidste i forresten størstedelen af alle ordsprog stammer fra bibelen?

For lige at vende tilbage til emnet, så må vi håbe at "det gode" kommer og lapper hullet i dit tag.

Mvh og amen
ThomasB

Til ThomasB

Jo jeg er både mørkeræd, tror på tankeoverførsel og sjette sanser.

Ligeledes tror jeg på ærlighed, selv om det har fået et ordentlig skud for boven gennem en større retssag, som lige har koste mig ca. 1/2 mio

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej Orla.

Det var en ordentlig kamel du skulle sluge.

Var det en erstatningssag eller var det en der ikke ville betale for et stykke arbejde?

Mvh
ThomasB
hej Thomas

Så vil du måske genkende citatet fra selvsamme scene

"Check out the big brain on Brett...."

Hyg Jer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeps, men "the big brain" ligger ud over hele bilen..

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis