Bovspryd

Hejsa er her nogen kloge hoveder??????
Det tænkte jeg nok!!!!! ;-)

Jeg skal bruge et bovspyd til min 21 fod kragejolle fra 1936. Hvor skaffer jeg det henne.

Lige nu er jollen med bermuda rigning men jeg vil gerne ha den gaffel riget??? Hvor skaffer jeg rigning og......... Hvordan gør jeg?

Mvh. Anders

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Hejsa er her nogen kloge hoveder?????? Det tænkte... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra andersbr

Så nu har jeg fundet det jeg skal bruge til at fylde sprækkerne i mit bovspryd!!!

Tonkins (LE TONKINOIS) har lavet en transparant spartel til at fylde ujævnheder,sprækker samt porer i træet med. Kan ikke ses ved efterfølgende lakering.

Det må da være det optimale?

[URL="http://javascript:picView('PicView_nautisk.asp?pid=30587&productdesc=Linolie spartel LE TONKINOIS 90gr.&productnr=221708')"]30587_m.jpg[/URL]

Mvh. Anders ;-)

Det håber vi så, men lad mig lige vide resultatet, det kunne jo være jeg selv kunne bruge lidt. Deres lak er ihvertfald fremragende.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det skal jeg nok!

Mvh. Anders wink

Mvh. Anders -

Så har mit bovspryd fået de første gange lak. bommen fik også lige en omgang...
Som sagt har jeg brugt tonkins spartel masse i de små revner og det er blevet rigtig flot. Det er måske en lidt besværlig fuge masse at bruge. Enlig er den nem nok at arbejde med men, de lidt dybere revner skal ha et par gange da massen synker. det kræver også lidt tålmodighed da massen tager 8 timer om at hærde før den er overlakbar. Men når det så er sagt så er det en fantastisk flot masse ligner indet andet jeg har set virkelig et resultat der er vær at vendte på!

Nå som nogen sikkert ved skal jeg ha skiftet et par (4) bor, det er der nu gjort klar til. Så sku jeg ha en ny rorpind da den gamle tjaa.... se selv billedet!!! Så der er gang i sagerne.......

Mvh. Anders -

hej . det ser jo fint ud , og det skrider for dig. Husk nu, når du skal til bordene , brug rigtige spir ( spidser kun til 2 sider ) bor forskriftsmæssigt for, og vend dem rigtigt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så Blev Der Skiftet bord....

Og vi Klinket og klinket og klinket, det tar sku sin tid..... Heldigvis var det ikke så svært som jeg troede og med lidt god hjælp fra "Sven Madsen" (Skals Bådbyggeri) gik det som en leg ....

Så...... nu er der da ikke hul i min båd mere.wink

Mvh. Anders -

Så fik den gamle motor lige en omgang!

Før og efter billede er vedhæftet den mangler stadigvæk et par lag men fin blir den da!

Nå men som i kan se har jeg en f2 10 hk (den grønne) stående. den er helt kaput så hvis der er nogen der står og mangler sådan en så...... er den her! evt til reservedele... Jeg skal bare ha hva den er værd i jern el. man kan evt. bytte med noget andet!

Bare send en besked hvis nogen er interreseret!

Mvh. Anders -

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også