Erfaring med Bedst og Billigst vinduer

Nu havde jeg overvejet at købe vinduer via Jysk Vindueskompagni, men mange har grimme historier om disse. Så jeg prøver at se på alternativer og fandt Bedst og Billigt (www.bedst-biligst.dk) som har et glimerende tilbudssystem, hvor man kan regne ud prisen på vinduerne.

De opfylder DVC's standarder og det er et plus i forhold til JVK. Der skulle være 80% kernetræ (DVC kræver mindst 60%).

Det ser jo lovende ud, men vil gerne høre jeres erfaringer, hvis i har handlet gennem Bedst og Billigst.
Nu havde jeg overvejet at købe vinduer via Jysk... Vis hele indlægget
84 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med denne tråd i baghovedet løb jeg også langt udenom B-B da jeg bestilte vinduer. Og det viser sig heldigvis at være med rette - ikke at jeg på noget tidspunkt tvivlede.

Føler med dig Denise - det er sgutte sjovt.
Skrevet af Bedst-Billigst medarbejder på 19 apr 2010 22:06
Der blev lavet en liste i fællesskab, med fejl og mangler i samråd med kundens advokat.

Alle punkterne er blevet opfyldt fra Bedst & Billigst´s side - accepteret af kunden og mere end anerkendt af kundens egen tømrer.

Når man har skrevet under og accepteret, kan man ikke længere tillade sig at beklage igen.

Mere er der ikke at sige til det - sagen er hermed afsluttet for begge parter.

Med venlig hilsen

Bedst & Billigst



Nu du så hårdnakket påstår at ødelæggelserne er ordnet på bedste vis, så vis med et foto, som Denise selvfølgelig skal godkende, hvordan I har repareret de afskårne mursten, og forklar hvorfor det overhovedet var nødvendigt at skamfere murværket i første omgang.

Så længe du blot kommer med tomme postulater, tror ingen en døjt på dine syge søforklaringer!

Næh du, på ledeste vis er det lykkedes Jer at køre kunden godt og inderligt træt, ganske som forsikringsselskaber i lignende sager gør. Den store tryner den mindre!!
Slet ikke smukt, og alle bør holde sig langt, langt væk fra Jeres uhyggelige foretagende.

Håber Denise har kræfter til at oprette en Facebook hadeside om Jer: BestBilligst-DårligstDyrest.

Med venlig hilsen
ktm

 

KORT BESKREVET:

Kundens egen tømrer roste det udførte arbejde og kunden accepterede også.

Jeres kommentarer viser at I kun læser, hvad I på forhånd ønsker at høre.


Bedst-billigst - vinduer og døre

Hvor er det super, at alle de mennesker der læser disse tråde, kan gennemskue et snyde-firma som bedst og billigst´ løgne. Og lyver, gør bedst og billigst hele tiden. De prøver ikke at gøre tingene godt igen, nej de prøver bare at få det til at se ud som om de har gjort alt korrekt og kunden bare har været besværlig.
De glemmer nemlig at fortælle om alle de ting vores tømrer kritiserede og kaldte dårligt arbejde og en klar "ommer".
Bedst og billigst medarbejderen fortæller bla ikke, at det blev stærkt kritiseret  af tømreren, at malingen skallede så kraftigt af overalt på vinduer og døre, efter ganske kort tid. 
Han glemmer også at fortælle at samtlige lister udenfor (det er småsprossede vinduer), er lavet forkert, at alle lister slutter sammen i hjørnerne i stedet for at være afsluttet lidt oppe, så regnvand kan løbe bort. Den måde listerne er lavet på gør, at vandet bliver liggende og der derved opstår råd i træet.
De glemmer også at fortælle, at de nægter at skifte lyskasser i ovenlysvinduerne, og at det ene ovenikøbet er ødelagt fordi bedst og billigst selv har lavet vandskade i den ved ikke at dække af, da de forlod vores hus, i flere dage efter at have hevet vinduerne ud! Hvorved det selvfølgelig blev regnvejr. 
De fortæller heller ikke at vores tømrer også var ved at dø over, det ene ovenlysvindue er lavet med et stort og sært hak, fra en tagstolpe, de syntes skulle stikke igennem! En klar ommer, sagde vores tømrer. Og sådan er der så meget jeg kunne nævne.
Bedst og billigst medarbejder påstår at der er lavet en liste over ting der skulle laves mellem dem og vores advokat. HA! Grunden til at sagen har trukket ud i 4 år er netop, at vores advokat ikke har kunnet få bedst og billigst til at lave det der burde. Vores advokat har holdt sig til listen fra Håndværkets Ankenævn men bedst og billigst lavede deres egen MINIMUM LISTE. Den bestod af, at det eneste der skulle gøres var at fuge ud.
Grunden til vi bare skrev under på bedst og billigst havde været hos os og vende var, at det vil være billigere for os, at få vores egen tømrer til at lave arbejdet færdigt, fremfor at betale skyhøje priser til vores advokat i de næste 10 år frem, eftersom bedst og billigst gør nøjagtig som det passer dem.
Jeg har sgu ikke i sinde ikke at brokke mig længere over bedst og billigst offentligt. Jeg er blevet UTROLIGT DÅRLIGT behandlet. Jeg har ikke fået tilnærmelsesvis hvad der ligner nye vinduer, og endda fået en masse skader på huset oveni. Bare fordi jeg måtte opgive at få bedst og billigst til at lave vinduerne ordentligt, betyder ikke at jeg lader være at advare andre imod at bruge dem. Jeg har desværre betalt det firma dyrt for deres dårlige vinduer og dårlige arbejde, alle skaderne de lavede og en efterfølgende advokat-regning fordi bedst og billigst nægtede at have lavet - beklager udtrykket - en masse lort!

Hvad angår billeder, som bliver efterlyst her, så har jeg for lang tid siden lavet en lille hjemmeside med deres elendige håndværk. Der kan man bla se de "flotte" ovenlysvinduer med tagbjælken stikkende ud af og vandskaden! Som bedst og billigst ikke mente de skulle udbedre.
Se selv på www.bedstbilligst.mono.net
skal nok forsøge at opdatere billederne, men er ikke lige mester i kunsten at lave hjemmesider osv men har gjort mit bedste.
Godt at mange bliver advaret imod firmaet igennem disse tråde og mange andre som jeg har lavet bla på spredrygtet.dk, og flere andre forbrugersider på nettet.

Tak til jer der har støttet mig i min kamp, det har været en opmuntring midt i alle frustrationerne


Bedst og Billigst snyder og bedrager sagesløse kunder.

Jeg ville ind og se deres klamp. du har pw beskyttet fotoalbummet. kunne du ikke fjerne det ? så er der flere der vil se deres sjusk.

Jacob
Annonce
Køre Denise !
Vi har anerkendt manglerne og fejlene, grundet nogle mindre heldige montørere der heldigvis kun arbejdede kort tid hos os.
Men du ved godt selv, hvad der er blevet udbedret og at det ikke blot var fugning.

Du burde også have nævnt, at der var tydelige tegn på fugt i false længe inden monteringen af vinduerne, hvilket løsner mørtelen bag tapetet og er en vigtig del af sagen. Der har heller ikke været nogen form for vedligeholdelse i tiden der er gået.

Vi prøver ikke at snakke sagen fra os, men tingene skal belyses som de er.

Vi har heldigvis mange tilfredse kunder, der kommer igen og igen - og en stor del af dem er blevet anbefalet af venner og bekendte.

Bedst-billigst - vinduer og døre

Du-øhh. B-B medarbejder... De kunder der kommer igen og igen. Er det fordi vinduerne ikke holder så længe?

Vil du i næste svar herinde, klart og tydeligt skrive, gerne med fede typer, "At hvis man kører sag mod jer, skal man stadig vedligeholde vinduerne/dørene. Da det ofte tager flere år, inden sagen bliver afgjort. Samt at vinduerne STADIG er under garanti og alt det der er nødvendigt, for at sagen ikke henkastes som dårlig vedligehold"

At i ikke prøver at snakke sagen fra jer er måske sandt nok. Det kan jeg ikke vide.
Men at i ikke er den aggressive type, der går på med krum hals og får udbedret fejlene og gør et forsøg på at gøre kunden tilfreds, er jeg slet ikke i tvivl om!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af Bedst-Billigst medarbejder på 20 apr 2010 11:34
  men tingene skal belyses som de er.

.

Det er klogt.
Og det er derfor at vi vil se nogle billeder.


Jacob
Ja jeg ved præcis hvad bedst og billigst har lavet og ikke lavet. Og jeg ved hvor meget de lyver for hele tiden at dække over deres uduelighed både håndværksmæsigt og deres kundepleje.
Jeg har sgu intet at vinde mere i denne sag, så hvorfor skulle jeg sige noget der er løgn om bedst og billigst? Mon ikke der er en grund til, at denne sag har varet i 4 år?!!! Og at bedst og billigst hele tiden har nægtet at følge den kendelse der kom, da de tabte sagen hos Håndværkets Ankenævn? Ene og alene fordi de skider på kunden bare de har fået deres penge - som de iøvrigt forlangte ved levering af varerne. Dum som jeg var gik jeg ind under disse betingelser - dem fejl gør jeg aldrig igen. Idag ved jeg man ikke skal betale før man kan godkende det arbejde der er gjort. En bitter erfaring.

Angående den fugt bedst og billigst pludselig fabler om - det eneste fugt der er, er sgu den vandskade der fulgte efter deres besøg!
Det er så trist at der ikke fra politikerne sættes ind overfor sådan nogle snydere som bedst og billigst. Det er en skam og en skændsel. Hvad jeg har lært af dette er er, at aldrig bruge disse store opreklamerede firmaer, men derimod hyre en lokal håndværksmand, der kan sit kram og som, hvis det går galt, man kan snakke med og få ordnet tingene.
Bedst og billigst skulle skamme sig noget så grueligt. Føj for pokker at de bliver ved at lyve og lader som om det er kunden, den skadelidte der lyver.
Hvad angår vedligehold under den 4 år lange sag : vi kan sgu da ikke pludselig begynde at rende og udbedre mens sagen kører!!! Det kan enhver idiot vel sige sig selv! Typisk latterligt argument fra bedst og billigst.
Igen kan jeg kun sige, godt at folk herinde kan se igennem firmaets løgne og at INGEN nogensinde køber noget hos dem.
Iøvrigt - mange tilfredse kunder??? Dem hører man ellers ikke meget til, kun alle os der er kommet galt afsted med bedst og billigst uduelighed.


Bedst og Billigst snyder og bedrager sagesløse kunder.

Til næstformanden og andre.

Det er helt fint du spørger:

Mange kunder kommer igen, bla fordi de etapevist renoverer deres huse. Andre fordi de har købt nyt hus. Andre igen skal have nye vinduer i deres sommerhuse.

Mht. til vedligeholdelse, så er det klart at alle trævinduer skal vedligeholdelse som også nævnes i vinduesindustrien og DVC - specielt som i dette tilfælde, hvor der ikke blev bestilt ALUglaslister, men træglaslister. Når der kommer vand og snavs på de vandrette træglaslister (der er det mest udsatte sted på et vindue), skal de naturligvis vedligeholdes og rengøres for at opretholde holdbarheden - ligesom en bil bør gøres ren for f.eks vejsalte.
Vi anbefaler altid, at der bestilles med aluglaslister - men det er jo i sidste ende kunden, der bestemmer.

Bedst&Billigst´s produkter er DVC 2-øko godkendte og CE mærkede med en udvendig kernetræsandel på min. 90% som foreskrevet. Træet kommer fra nordfinland og nordsverige, maling, grunder, bevægelige dele er fra danske og svenske leverandører. Selve monteringen/produktionen foregår korrekt i Litauen. Glasset kommer typisk fra Pilkington.

Vi har som tidligere nævnt anerkendt denne triste sag, som der heldigvis ikke er mange af, og som skete på et uheldigt tidspunkt, hvor der var mangel på arbejdskraft.
Ledelsen i Bedst&Billigst besluttede senere, at der skulle ryddes op efter de´herrer - hvilket herefter er blevet gjort.

Det er svært på nuværende tidspunkt, at håndtere sagen på anden måde.
Vi kan desværre ikke gå tilbage i tiden, selvom vi gerne ville.

Med venlig hilsen

Bedst&Billigst


Bedst-billigst - vinduer og døre

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også