Litex plader til badeværelse ??

Er der mon nogen her der har erfaring med litexplader.
(litex.dk)
Jeg har fået kig på dem som en mulighed til vores badeværelse på 1.sal,
med dem skulle det være mulige at få fliser på gulvet uden problemer !!
Holder den påstand, og hvordan med økonomien i forhold til en normal vådrumssikring ??

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Er der mon nogen her der har erfaring med... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg opfatter det på den måde at man kan opnå reglementeret bassin virkning på 2 måder:

1) samlet fald på 30mm fra gulv ved dør til afløb

eller

2) en 20mm støbt opkant under dørbundstykke (hvad man så laver af fald på gulvet iøvrigt er udefineret)

(den sten-sikre løsning er selvfølgelig at have både 20mm døropkant og 30mm samlet fald)

Mvh Jax
Jeg ser, at litex.dk nu hedder liflex.dk

Når man tidligere på litex.dk advarede om (se tidligere indlæg i denne tråd), at litexpladerne er af ringe kvalitet er det bemærkelsesværdigt, at man tager et nyt navn, der ligger så snuplende nær det gamle, når den angivne årsag er, at det gamle produkt var ringe og man i stedet vil forhandle et bedre og billigere.

Er der lidt plat her?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej alle.
Da denne debat har kørt i over 3 år, er et indlæg ½ år efter det sidste vel OK ?

I et svar på en mail til  Litex fabrikken i Norge oplyser den administrerende direktør, Jørn Davidsen, at der for tiden (feb 2009) ikke er nogen distributør af Litex i Danmark, da samarbejdet med den forrige distributør er ophørt. Fabrikken har en anden forklaring på hvad grunden er, end den, som er refereret i et tidligere indlæg. 

Desværre er den forrige distributør fortsat med at bruge internet domænet "Litex.dk" som der linkes til fra flere andre hjemmesider, (som man finder hvis man "Googler" efter Litex). Men de vådrumsplader, der vises på hans hjemmeside, er fra en anden producent.  Jeg skal ikke afgøre om de er lige så gode, dårligere eller bedre, billigere eller dyrere,  men jeg synes blot det er uheldigt at en leverandør benytter et varemærke, der tilhører en anden, som domænenavn for hans egen hjemmeside.  Det vil være god Internet etik hvis han får det ændret snart.

Hvis I vil se Litex's instruktionsvideoer, så findes de på den Norske site: WWW.Litex.no. De kan sikkert også give jer ideer hvis i vælger andre fabrikater af vådrumsplader.

 -------

Tja, kan ikke lige finde en MK godkendelse på de produkter, så hvis der ikke er en sådan, så må de vel ikke bruges til et vådrum? (http://www.etadanmark.dk/danish/mk/frameset.htm)

Til firmaets forsvar, så har de også en hjemmeside, som hedder følgende: http://www.primaproducts.eu

Jeg kan se på deres prisliste, at priserne ligger nogenlunde på niveau med tilsvarende plader fra andre producenter.
Til alle jer med konkrete erfaringer med Luc/litex-elemeneterne.
Jeg er ved at renovere et 70'er 1½-plan hus, hvor badeværelset på 1.sal er blevet "skovet" og der skal bygges nyt. Jeg havde tænkt mig at bruge de lette elementer, men kan ikke rigtig finde nogen med erfaring med pladerne.
Jeg har 50 cm mellem spær-fødderne og badeværelse ligger hel ud til skunk i den ene side. Kan og må man bruge de lette plader direkte på spærfødderne som gulv og i hvilken dimension ( med respekt for efterfølgende fald på 30 mm fra døråbning til gulvafløb.)
Vægge og lofter i samme materiale direkte på stålskelet.

Anyone ?

Lars K

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
du skal have max 300mm mellem bjælkerne. Derefter 21mm gulvkrydsfiner. Derefter evt. litex (prima) plade.

Jeg mener dog at pladerne er spildt, idet de er dyre, og det eneste man i princippet opnår er en membran der fylder meget. 

Du skal alligevel have et bærende lag nedenunder, og så er den gamle måde med 1 komponent vådrumsmembran altså heller ikke sværere (man skal jo alligevel strimle samlingerne hvis man bruger pladerne) 

Hvad med svalehale plade løsning med beton - den fylder ca 7-8cm med det hele og kan lægges direkte på dit bjælkelag med 500mm spænd.

Hvis du vælger pladeløsningen skal du have gang i en masse små udvekslingsbjælker (bjælker sat i bjælkesko pr. 300mm på tværs af nuværende bjælkelag)

Mvh Jax
Hej

Knauff/Danogips har plader til gulv i badeværelser (GF 19 & GF 25) med træbjælkelag, hvor der kan monteres gulvvarme under og klinker ovenpå.

Litex/Lux plader er jo isolerende, og hvorfor lægge isolering ovenpå gulvvarmen.

Forøvrigt er jeg ikke sikker på at Lux pladerne er MK godkendte.
Hej Orla

Hvordan virker GF19/GF25 med træbjælkelag?

Hvis man nu har forstærket bjælkelag til strør pr 300 - kan man da forestille sig varmefordelingsplader monteret direkte på bjælkelaget (forestiller mig små spor fræset på tværs af strørene) - og direkte derpå monteret en GF19/GF25 plade eller er disse plader også tiltænkt et plant bærende underlag?

Så vidt jeg kan se på knafs hjemmeside monteres de svømmende ovenpå et plant underlag, hvorfor de i mine øjne svarer lidt primapladerne med MK-godkendelsen til forskel...

Jeg søger den lavest tænkelige byggehøjde...

Mvh Jax
hvis det er har jeg 4 stk 1 cm lux plader i overskud jeg gerne vil sælge til en billig pris, hvis der er nogen der skal bruge dem, de befinder sig på nordsjælland
Er der nogen der ved hvad man spartler litex plader med når man gerne vil ha en malede overfladen og hvilken andre ting man gør fra de er monteret og til man maler dem .
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også