Litex plader til badeværelse ??

Er der mon nogen her der har erfaring med litexplader.
(litex.dk)
Jeg har fået kig på dem som en mulighed til vores badeværelse på 1.sal,
med dem skulle det være mulige at få fliser på gulvet uden problemer !!
Holder den påstand, og hvordan med økonomien i forhold til en normal vådrumssikring ??

Hilsen Anders

Livet er hårdt, men uretfærdigt :-)
Er der mon nogen her der har erfaring med... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]
Hvem er de? Og hvor har du set det henne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Mr Calle

Hvem er de? Og hvor har du set det henne?


det fremgår jo godt nok af litex.dk, men litex.no/se osv. eller frie medier har intet om det. Det virker lidt som en importør, der gerne vil have en undskyldning for at skifte leverandør. Jeg synes heller ikke der rigtig er nogle links til det alternative - og naturligvis meget bedre og billigere - produkt, Prima.

Lidt mere dokumentation for at råbe KÆMPEALARM ville være herligt, og det er vel ikke for meget forlangt af LLK, når hun nu har valgt at oprette en profil på LDS for at lægge denne katastrofemelding ind som sit første indlæg.
Det har jeg også selv set lige nu. Kan dog intet finde om de prima plader.

Jeg har været inde og kigge på Lux Elements og Jackon, som tidligere har været nævnt i denne tråd. De har begge MK godkendelse.

Er der nogen som har gode erfaringer med dette?

Jeg stod nemlig til lige at skulle købe Litex til mit badeværelse på første sal. Der er bjælkelag, så tænkte, at denne lette løsning ville være smart.

De har endna lige fået fornyet deres MK godkendelse:

7.22/1557[URL="http://213.83.193.40/ETAWEB/MK/displayproduct.asp#"]pdflogocolor.gif[/URL]Litex Vådrumssystem til gulveLitex AS2008-06-102009-10-01
Se mere på http://www.etadanmark.dk/danish/mk/frameset.htm
Er selv ved at bygge om og havde Litex tankerne, men stødte så på denne advarsel. Og havde ikke set at nogen her på lds henviste til advarslen.

Undskylder meget at det så faldt hende Lars ON for brystet, at det var mit første indlæg.
Synes bare at advarslen skulle bringes, for som mange andre skriver her på lds, så kan et utæt vådrum koste meget.

Er man så klogere end jeg og har andre og mere rigtige oplysninger, del dem..

God arbejdslyst
Kenneth
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
LKK, du behøver ikke tage det personligt. Med siden her rammes ofte af mere eller mindre behændige forsøg på indirekte reklame for egen forretning.
Jeg er ikke i tvivl om, at mange vil sætte pris på, at du også i fremtiden advarer mod dårlige produkter m.v., men du kan gøre dit indlæg mere brugervenligt, hvis du referer til hvad grundlaget (referencen) for advarslen er er.

Du har vel selv tænkt noget af det samme som jeg anfører i mit indlæg herover, da du læste på litex.dk? (altså at advarslen er meget ukonkret, at den ikke er bakket op andre steder og at det produkt der henvises til i stedet ikke findes på nettet).
OK det er modtaget..

Og ja, tanken har da strejfet, syntes bare at advarslen skulle vises. Så kan man bruge den eller lade være.

Har du erfaring med Litex eller lignende?? Skal renovere badeværelse på 1. sal i en gammel muremestervilla fra ca. 1930 og bjælkelaget har kun en dim. på ca 11 - 12 cm.
Forstærker selvfølgeligt bjælkelaget med nyt tømmer, men vil helst ikke have et alt for stort optrin ind til badeværelset fra den resterende del af etagen, som er gulvspåndplade og trægulv (ca. 24 mm fra bjælkelag)

Mvh LKK
Er I gang med det samme projekt som du (hus fra 1920'erne) og skal lægge ekstra bjælker ud i bjælkelaget.
Jeg har dog hørt at gulvet i badeværelser skal være nedsænket et par cm ifht de øvrige rum på etagen. Ville blive glad hvis det er noget jeg har misforstået...
Da mit bjælkelag er af samme højde over hele etagen, så bliver jeg derfor nød til høvle ca. 5cm af bjælkelaget for at gøre plads til fliser, gulvvarme og plader underneden.
Et Cement gulv er udelukket, så jeg har også overvejet Litex plader, men har tænkt på gulvgipsplader istedet. Disse er også godkendt til en sådant system.
"Alternativt skal der ved dørtrin i karme med bundstykke være mindst 20 mm mellem gulv og bundstykke" - forstår ikke rigtigt?
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også