Sætningsrevner

Vi har kig på et hus fra 1950 som har nogle sætningsrevner, er det så et hus i vel fraråde at købe, der er nogle på den ene side og så er der nogle indenfor i selve huset.
Hvis nej hvad skal man så gøre ved de revner både indvendig og udvendigt ?
Er det farligt med de revner ?

Venlig hilsen
Søren

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!
Vi har kig på et hus fra 1950 som har nogle... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi ved faktisk at der er problemer på denne gade da et hus skråt overfor er helt slemt, der er sat en stor pæl på den ene side som faktisk skal holde huset, men ved så også at huset skal rives ned når vedkommende dør så lige det hus er stor slem men faktisk alle huse har det problem nogle mere en andre

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!
Lige en venlig, men meget bestemt advarsel!

Køb ikke et hus som I er usikre på. I skal formentlig hælde en hel del tid og penge i det - og det ville være for surt, hvis det ikke bliver rigtigt godt.
Ved af erfaring, hvor lidt tid der er, når der er et par småbørn at holde styr på. Og har man ikke tid til det selv, kan håndværkerregninger hurtigt æde den billige købspris op ift. et nyere/bedre hus.

Så find hellere noget udenfor byen eller noget mindre!

Mvh.

Jan R.
Kommer lige til at tænke på et hus i byen, som sætter sig konstant, fordi der vist nok er en gammel tillukket afstikker fra en å ind under det ene hjørne af huset. Det bliver altså ved med at sætte sig, og det skal nok være fra et sted i 40'erne eller 50'erne, og tro mig ejeren er rigtig godt og grundigt træt af det.

Mvh. Carsten.
Jeg var 100 % sikker på at du var i omegnen amager. Sønderborg hmm, holder folk overhovedet pengene hjemme på at istandsætte et hus der nede, det jeg mener er :

Er byggeprisen + istandsættelsesprisen ikke større end brugtsalgsprisen, for så kan det jo slæt ikke betale sig at købe et der skal istanssættes.
Det vil du erfare.

Regnestykke :
vi gav 1.250.000 for et hus her i roskilde, det skulle bare lige have, ny kloak, en lille tilbygning på 3 kvm. nyt køkken, nyt badeværelse, isolers/høvles gulve, tapet maling vinduer og alt det andet.

Nu taler vi ikke om den fordel at du bor på tyskerodden og derfor kan hente materialer syd for grænsen. Jeg hold op med at regne på priser efter 650.000.
Jeg køber aldrig det dyreste og heller aldig det billigste.

Jeg har kun brugt håndværker een gang til 4.000.
Pengene er hjemme, og alligevel ikke, da jeg jo ikke skal på plejehjem endnu.

Og ja med småbørn på 2 og 3 år som jeg har, er det ikke tid til det store mere, jeg er glad for at jeg nåede så meget inden. Det går ud over parforhold osv. Konen er glad i starten for de ting man når, men efter nogle år kommer hun til at hade huse med "patina" og "retro stil".

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nej da ikke på djævleøen ;-)

Nej ikke altid men hvis du skal have en hus til under 1 million så kan du også være sikker på at der skal gøres en hel del ved.

Men noget andet er at vi nu har snakket om det og sagt at vi dropper dette hus da vi ikke tør løde risikoen for det vidre forløb

Jeg takker mange for alle de gode indlæg, og alle Jeres indlæg har faktisk også været en del at det der gjorde at vi sagde nej, Så tak skal I have, vil helt sikkert bruge det her forum en anden gang et rigtig godt sted at skrive om sine problemer/erfaringer

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!
Hej Vagner

Det at huset ligger på en gammel lodseplads er noget jeg vil holde mig langt væk fra. Sætningen vil nok forsætte med nye skader. Hvis du skal sælge huset, kan det være meget svært. Hvad er der i lodsepladsen?
Har grunden en speciel status? Forurenet eller ligende?
Det kræver en undersøgelse af undergrunden af en Geotekniker eller ligende, før jeg ville overveje at købe huset.
Ejendomsmægleren er ikke en mægler, men en sælger. Han kan "glemme" ting for at få huset solgt!
Har selv været "forelsket" i et hus. Det viste sig ved nærmere eftersyn at en stor del af el og vand var lavet af en hjemmefusker og da man havde istandsat 1. salen havde man "glemt" at isolere.
Varmesyns rapport kunne ikke udleveres og fjernvarme regningerne var blevet væk, men regningerne fra den gamle dame der havde boet der før havde de. Jeg købte ikke huset og er glad for det idag.
Det var mit input. Det er ikke optimistisk og jeg kenser langtfra hele sandheden. Du har brug for mere viden om huset før du træffer en afgørelse.

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også