Restaurering af gammel træbåd

Hej

Ved ikke om nogen er faldet over en gammel Nordborg Træspeed båd i den blå avis?

For at gøre det kort, så har jeg købt den, incl. en 20hk Mercury motor hvor gearet sidder fast, men motoren startede efter 10 ryk (har ikke været tændt i 7 år!!)

Selve underskroget på båden er fin nok, det er ikke råd i den del!

Nu vil jeg slibe båden ned, inden den kan få lak, men revnerne mellem trælammelerne er lidt store nogen steder, hvad gør jeg for at tætte det??

Der er meget råd i dækket og kanterne på båden, dertil har jeg heldigvis en svigerfar der er snedker smile

Hvis i vil se billede for at forstå mit spørgsmål, så sig til, så tager jeg nogen!

På forhånden tak!
Hej Ved ikke om nogen er faldet over en gammel... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej TCDK.
Faldt lige over dit indlæg - og din båd. Helt forrygende !! Jeg har en båd 100 % magen til stående som jeg har arvet efter min far. Han købte den brugt i 70'erne engang, sejlede nogle år og så blev den sat i en lade i 15 år. herefter kom den ud og lå på med bunden op i 5 år inden jeg så fik den.
Den er i noget bedre stand end din på dækket, til gengæld er 50 % af bunden rådnet væk.
Jeg er gået i gang (prøver) at reaturere den men det er et større projekt som kommer til at løbe over nogen tid tror jeg.
Jeg har til idag hvor jeg fandt dette indlæg ikke vidst hvad båden var eller hvor den kom fra.
Kan du evt svare mig på hvornår båden er bygget?

Hvor langt er du kommet med projektet?

-og så lige en hilsen fra Strib.
Søren.
Båden er bygget på Nordborg Værftet i 60'erne!

Hvis du kontakter dem, sender de dig en (techno-color) brochure fra dengang med deres modeller i! Den var jeg MEGET glad for at modtage, da jeg så kan se hvordan båden så ud fra ny!


Post endelig nogle billede af din båd!


Jeg er ikke kommet ret meget videre, end at båden er ved at have den fugtighed som den skal have, min motor (fra 60'erne) er blevet færdig på værksted, nu skal jeg bare have den lakeret.

Min far og mig, har overvejet at kontakte den tekniske skole, hvor de uddanner bådbyggere, i håb om at de havde lyst til at gå i gang med vores båd, som et projekt. Det har jeg hørt at de gør i andre "fag" på skolerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej er der nogle der kan hjælpe med at støve en sådan båd frem er nemlig på udkig efter en... det skal være en der er til restureing men kan ikke finde nogle:-(........
kik på e bay.de der næsten altid et godt ptojekt til en fornuftig pris

der er altid solskin bag skyerne

sys måske det var lidt sjover at finde en her hjemme :-) og så mit tysk det er = 0
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
prøv at kikke alligevel der er mange sjove til salg dernede har også set flere danskbyggede bla nordson mange har kun sejlet sejlet i floderne og er i rigtig god stand og det kræver ikke meget tysk at se på nettet brug evt gogles oversættelsesprogram
mvh kim

der er altid solskin bag skyerne

http://cgi.ebay.de/Holzboot-Motorboot-an-Bastler-Interessenten-Nostalgie_W0QQitemZ280344393615QQcmdZViewItemQQptZMotorboote?hash=item280344393615&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A1%7C294%3A50

tjek lige den her

der er altid solskin bag skyerne

jo den er fin men måske ikke lige helt af lige vel.
slet ikke nogle der gemmer på en i en lade eller noget???????
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også