Hårde/bløde kobberrør

Hej

Jeg skal lave noget installation i forbindelse med et nyt gasfyr. Mellem fyr og varmtvandsbeholder vil jeg anvende kobberrør(evt. loddet). Skal det være hårde koberrør? Eller kan jeg også anvende bløde. Er der regler om hvor man skal anvende bløde henholdsvis hårde kobberrør. confused

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Jeg skal lave noget installation i... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
citat:
Oprindeligt indsendt af Per M. Friis:
Hej Ph

Umiddelbart set det rigtigt fornuftigt ud med priserne hos VVS-Eksperten.
Dog kan jeg ikke finde ventilationsrør.
Kan du give mig et hint.

Hilsen Per



Ja - Ring til Allan på 75890303. - Har han det ikke, er det muligt han kan skaffe det til fornuftige priser.

Per
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej VVS'eren

Jeg vil måske alligevel forsøge mig med det her kalibreringsværktøj til kobberrør. Jeg skal bruge noget til 15 og 18 mm rør. Hvor tror du jeg kan købe sådan et sæt.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Til VVS'eren

Jeg fik så fat på det her kalibreringsværktøj. Nu vil jeg ikke bringe nogen i miskredit hos vvs-mestrene, men en af de store grossister solgte mig et sæt.

Jeg har sat to støttebøsninger i. Det gik nemt med at rette røret med kalibreringsværktøjet, men bøsningerne var lidt vanskelige at få i. Jeg øved mig på nogle gamle rør for at få styr på hvordan man fjerner skæreringen. Jeg savede en rille med en lille nedstryger og kunne så knække ringen vad at sætte en skruetrækker i rillen og vride. Det var to samlinger der sidder i et skab. De andre kan jeg holde øje med.

Jeg købte også støttebøsninger og skæreringe hos grossisten. Det kan skaffes meget billigere hos vvs-grossisten på nettet.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis