Jeres værste værktøj.

Jeg fik en ide til at man kunne anmelde det værste stykke værktøj man har købt.

Mit er en teleskob geringssav fra bilka. Pris 699 nedsat 300.

Den kan overhovedet ikke lave et snit der svarer til gradindstillingen, den flosser træet, jeg har før været heldig med en billig gerringssav af navnet Güde, så jeg lod mig ikke afskrække.

Hitter ideen kunne vi jo lave et indlæg der hedder det bedste ikke mærke værktøj.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg fik en ide til at man kunne anmelde det værste... Vis hele indlægget
65 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dem uden h'et sælger båndpudsere i den gule farve (DeWalt wannebee). Den laver "burnout" efter en times brug, og kan ikke trække sandpapiret mere, boonen ja den er selvfølgelig væk.

Det er ikke et apparat jeg bruger særlig meget så jeg gad ikke købe en mærke dims, så valget faldt på en billig smide væk en.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Bosch elhøvl.

Spurgte specifikt sælgeren om den kunne klare et lag lak; det kunne den "sagtens". Brændte ud efter en time eller to. Sendt til rep. Retur med besked om at det var pga. lakken. Ringede til bosch og snakkede men en meget ubehagelig gut som mente at "det kunne jeg da sige mig selv". spurgte om ikke han mente de burde informere deres repræsentanter i butikken noget bedre? næh, det var der ingen grund til, for det burde jeg jo kunne sige mig selv...

Sammenholdt med vores oplevelser med den "service" vi var udsat ifm. deres "super" opvaskemaskine model er bosch for altid bandlyst fra vores husholdning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LOL Majkat.......
Fik præcis samme behandling af Bosch, da min privat købte skruemaskine efter under et år ikke kunne lades mere (sælger havde informeret mig om, at det var samme batteri som i de professionelle).
Og gutten hos Bosch (formentlig den samme) lod skinne igennem, at jeg jo bare var en privat-kunde!!!

Min normale indkøbsforbindelse var så led over det at han skaffede mig en Makita til indkøbspris.....
Sjovt nok køber mit firma ikke længere bosch...........

Mvh.

Jan R.
@Majkat, jeg havde noget genstridigt fernis, ca. 2,5 m2, jeg så den lokale isenkræmmer ikke skulle føre kina værktøj af mærket eagle mere. De havde en elhøvl til 40 % af 200 kr. Sådan en måtte jeg eje til det der fernis. Den kørte i 1 time. Så var skæret sløvt, for søm og små sten kunne den ikke lide, men der var røget en skrue ud, og den kunne ikke komme i igen, så ned i butikken med min rygende varme elhøvl og klage. Jeg kunne bare tage en ny på hylden, hjem og høvle det sidste, slibe lud.... osv. Nogen gange skal værktøjet bare bruges forkert og ofres for opgaven, og her er kinaværktøj ok. En bosch til 1000 kr. ville jeg aldrig have ofret. Skæret til sådan en koster sikkert 3-4 * en eagle.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Harald N. havde sidste år tilbud på et sæt med bor fra så vidt jeg husker 1mm til 12mm med spring på 0,1mm.
Jeg lod mig friste. Tænkte at sådan et sortiment ville jo koste en formue i en anerkendt kvalitet, så hvis man lige står og skal bore et hul i en lidt "skæv" størrelse er det vel bedre at have et billigt bor end slet ingen.
Metalkassen ser meget imponerende ud, når man har den stående åben, og kan se det helt store sortiment af bor.
Det ligner bor. Men tag ikke fejl. Det er bare stumper af jernpinde, med en snoet rille i. Skæret er på de fleste "slebet" så der står et millimeterlangt "skæg". Nå, man kan vel slibe det op, tænker man. Fik trods alt lidt ros på metalskolen da man skulle lære at slibe bor på frihånd.
Men anbragt i boremaskinen viser det sig at "boret" er krumt og derfor totalt ubrugeligt. Et andet mister skæret efter at have boret en millimeter i et stykke messing.
Jeg har ikke smidt hele skidtet ud endnu. Håber på måske at ramme et bor der er brugbart. Eller måske får man på et tidspunkt råd til at fylde kassen op med BOR.
Utroligt hvor meget sådan et produkt kan påvirke ens syn på alt hvad pågældende biks ellers sælger.
Man tænker lige en ekstra gang næste gang man føler sig fristet.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra PeterR

Jeg fik en ide til at man kunne anmelde det værste stykke værktøj man har købt.

Mit er en teleskob geringssav fra bilka. Pris 699 nedsat 300.

Den kan overhovedet ikke lave et snit der svarer til gradindstillingen, den flosser træet, jeg har før været heldig med en billig gerringssav af navnet Güde, så jeg lod mig ikke afskrække.

Hitter ideen kunne vi jo lave et indlæg der hedder det bedste ikke mærke værktøj.


har ellers været rimelig heldig med billigværktøj, ihvertfald indtil for et par uger siden, der faldt jeg for HN´s Slelktra vinkelsliber/poler maskine sad
en (troede jeg) fin maskine med polerskive diamant skive skære skive og slibe skive i sættet så fornuftig ud til 179 kr.

jeg skulle jo bruge en polermaskine til at polere min nylakeret bil op,
første gang jeg bruger den, "sliber" den det øverste lag maling af i nogle buk på bilen, der tænker jeg nå det er nok min egen fejl og stopper med at polere på den.

i dag ville jeg så lige polere lidt på min fine gamle taunus, det går os fint men efter ca 20 min brug "pooouuff ryge ryge" cry det var så den maskine brændt af, i bar arrigskab ryger den hen af gulvet, så nu ka den heller ikke byttes :evil:
så den her skal i holde jer fra.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9046&n=10

vurdering.
motor for svag ved lave omdrejninger
polerskive elendig.

egner sig ik til andet end at polere måsen på han der har indkøbt den til harald nyborg :twisted:

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Tjaaa... billigt og billigt - men jeg købte en Flex-sliber ("giraf-sliber") for noget tid siden for 2200 kr. Den holdt i ca 14 dage, så var slibe puden historie samt den gik ned i omdrejninger når man holdt den på hovedet for at slibe lofter. Købte så den dyre til 5000 og den holder endnu. Værktøj skal man IKKE spare på... ihvertfald ikke til prof. brug!

Lasse
Tjaaa... billigt og billigt - men jeg købte en Flex-sliber ("giraf-sliber") for noget tid siden for 2200 kr. Den holdt i ca 14 dage, så var slibe puden historie samt den gik ned i omdrejninger når man holdt den på hovedet for at slibe lofter. Købte så den dyre til 5000 og den holder endnu. Værktøj skal man IKKE spare på... ihvertfald ikke til prof. brug!

Lasse
Den lille fikse Bosh skruemaskine som Silvan havde på tilbud for et par uger siden. Den tog en evighed om at skrue små tynde skruer i, og efter tre dage med ca en halv times brug om dagen, stod den helt af. Fik pengene tilbage i butikken, fin service.

Green

Dejlig side, hvor man også kan få lov til at kritisere og lære af andre - ikk`

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 45 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også