Et lille program

Kunne man ikke lave et lille link til et enkelt tegneprogram her på siden ???

Jeg tror der er en del der kan ilustrere deres indlæg med en enkel tegning og det med billeder er vist løst, ikke sandt ?

Gi´ lyd, netmaster !

rolleyes

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
God ide...kender du et gratis tegneprogram, udover "Paint", som er med i Windowspakken som standard?

Mvh
ThomasB
Næh ikke umidelbart. Det var bare en ide jeg tror kunne virke godt. Hvilke programmer der i så fald kunne fungere har jeg ikke brugt tid på at undersøge. Det behøver jo ikke at være vildt avanceret.

confused

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej.

Undskyld udtrykket, men de små tegneprogrammer dur altså ikke. Der sidder nok en del som ikke er enig, men jeg ved det af erfaring, da jeg også har brugt små tegneprogrammer før jeg lærte at tegne på Auto-cad.
Mange tror cad-tegning er svært, men det er det ikke. Det skal lige siges, man må have lidt forstand på hvad man vil tegne, ellers kan man lige så godt lade være med at slå de streger, for ellers kan tegningen ikke bruges til nogenting!!
Har man lidt engelsk-kundskaber og læser hvad Auto-cad skriver i bundlinien er man nået et langt stykke af vejen. Brugen af iconerne gør arbejdet meget lettere, idet hukommelsen for forkortelser til den funktion, ikke altid kan huskes.
Det det i første omgang drejer sig om, er at opstille Auto-cad rigtig, dvs. indhendte de iconer som man har brug for i sit arbejde. At have en prototypetegning som ligger i/som en blok, dvs. en prototypetegning er en blank tegning som på forhånd er opsat med lag, størrelse på tekst og mållinier og meget andet. En blok er/kan være et færdigtegnet objekt, som kan indhentes fra et bibliotek, som evt. kan hedde blokke/vinduer/møbler.
Kort og godt, er disse ting på plads og man starter i det små, lærer men hurtig måden at tegne på i Auto-cad og fordelsen med programmet, er at tegningerne kan måles på i tusindele af en mm. udskrives i det målestoksfohold man ønsker, åbne og lukke for de lag/tegninger som man ikke pt. har brug for og meget meget mere.

Hjælp kan tilbydes, hvis der er interesse hermed.

------------------
Poul Erik

PE

Det er det der med af skyde gråspurve med kanoner...

Autocad er jo ikke ligefrem et billigt program. Hvis du er studerende kan du få det nogenlunde "billigt", men en fuld install koster omkring 25-35.000 DKR.

Men det er et genialt program, det kan ikke diskuteres smile

------------------
Mvh.
Kevin Jensen
Klejnsmed

Mvh.
Kevin Jensen
[i:]Klejnsmed[/i:]
Annonce
Hej alle.

Køber man Auto-cadlight, koster det omk. 4500 kr. her i danmark, men købes det i Amerika, er det endnu billigere omk. 450 $

------------------
Poul Erik

PE

Ok min fejl, jeg troede vi snakkede Autocad 2002 ell. tidligere versioner smile

->pev: hvordan er light versionen kontra de "rigige", er der alle funktioner eller er det bare til simple retvinklede tegninger?

------------------
Mvh.
Kevin Jensen
Klejnsmed

Mvh.
Kevin Jensen
[i:]Klejnsmed[/i:]
Hej.
Forskellen på R14 og Light, er kun 3d funktionerne, som man næsten aldrig har brug for.

------------------
Poul Erik

PE

Hej.

Vi taler ikke om avancerede maskintegninger eller hustegninger. Selvfølgelig kan man bruge paint til at illustrere småting - og det er det der er brug for.

Auto-Cad er der nok ikke mange gør det selv folk der får brug for udover herinde - og så er 4500 altså for meget ik'?

www.ing.dk under shareware findes der ern del shareware tegneprogrammer.

Mvh
ThomasB
Hej igen.
Hvad vil man egentlig med et tegneprogram?
For man kan lave en produktion eller ændring af et eller andet, så er det pinlig nødvendig med et program som kan bruges, hvor mål og lag er en altafgørende ting for at kunne udføre opgaven.
Min endelige mening herom, er at har man ikke disse redskaber og ikke vil investere heri, vil man "kun" få det rigtige resultat ved at gå til en som kan udføre disse tegninger på et rigtig cad-program, alle andre luftkasteller du ikke.
Som afslutning vil jeg gerne tilføje, at mange som skal have en opgave udført ikke har til hensigt at få udført et god udført tegningsarbejde, da de fleste tror det er at smide penge ud i luften, det er absolut en helt forkert tanke, da tegningsmateriale er det alt afgørende for at evt. bygherre kan se hvordan byggeriet kommer til at se ud, hvordan møbleringen af byggeriet kan være/blive, om der i det hele taget er plads til møblerne, at entreprenørerne kan udføre sine opgaver således højder og vandrette mål kan udføres korrekt i den næste håndværker, at en produktion kan påbegyndes før således varer kan leveres til tiden, At en kalkulation af produktet kan udføres hurtigere og bedre, da målene er lettere at tage på en cad-tegning, så alt i alt kan jeg med garanti sige, så sparer man flere penge en arkitekten/teknikerens honorar.

------------------
Poul Erik

PE

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis