Et lille program

Kunne man ikke lave et lille link til et enkelt tegneprogram her på siden ???

Jeg tror der er en del der kan ilustrere deres indlæg med en enkel tegning og det med billeder er vist løst, ikke sandt ?

Gi´ lyd, netmaster !

rolleyes

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Kunne man ikke lave et lille link til et enkelt... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fundet et meget lille tegneprogram på www.boligtorvet.dk

For at hente programmet skal du oprettes som bruger - det er gratis. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan tegningene kan gemmes men jeg møbler rum for rum og printer dem ud. Vær opmærksom på at man kan ikke anvende skrå vægge eller placere inventar på skrå
Prøv at checke www.many.dk - der er lavet sådan en pixel writer i java (?). Den kunne måske bruges til simple tegninger?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
citat:
Oprindeligt indsendt af hpn:
Prøv at checke www.many.dk - der er lavet sådan en pixel writer i java (?). Den kunne måske bruges til simple tegninger?


manyPix på www.many.dk er skrevet DHTML og køres via javascript. Det er skrevet eksklusivt til many.dk og da programmøren er en god ven, vil jeg blive ked af om det bliver de-scramblet og sendt ud i fri shareware på nettet. Det har krævet tid, sved og mange tastetryk at lave - men er til salg om man skulle få lyst til at skrible pixels på eget domæne blush)

Henvendelse om salg & koder via [email protected]

blush) /many

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Many her peget på dette link for mig, da det er mig, der har skrevet 'motoren' i manyPix.

At bruge manyPix til dette formål ville ikke være formålstjenligt ... det vil det være for tungt til. Selvfølgelig ville man kunne udskrive resultatet i et billedformat (næste version af manyPix vil udskrive resultatet i PNG-format), men det er stadig en usmart måde at tegne den slags tegninger på (på many.dk er det med vilje lavet lidt 'retro' agtigt).

En langt bedre løsning ville være at anvende SVG (Standard Vector Graphics) eller endnu bedre VML (Vector Markup Language) - hvis man kan leve med, at det for tiden kun er Internet Explorer, der understøtter dette (ellers W3C-standardiserede) sprog. Det må være en afvejning i forhold til brugersegmentets browser-valg.
Skulle et simpelt, brugervenligt online tegneprogram (ovaler, cirkler, rektangler, kvadrater og streger, samt farvevalg på streger og fyld) være noget, der har interesse, kan jeg kontaktes på [email protected]

Da jeg lever af at kode, scripte og programmere, vil det naturligvis ikke være gratis (hvad manyPix heller ikke er), men heller ikke voldsomt dyrt smile

/mvh
Ole Clausen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Many har peget på denne tråd, da det er mig, der har kodet manyPix til hende.
Lad mig lige pointere, at jeg kun kommenterer på den ene af diskussionerne her i tråden - nemlig den om et skitseprogram ... ikke den om CAD-programmer, som naturligvis bør benyttes til målfaste arbejdstegninger.

ManyPix er med forsæt skrevet lidt retro-agtigt og vil ikke være smart at bruge her. Det vil ganske enkelt blive for tungt til det brug.
Naturligvis ville man kunne lade det udskrive billedfiler (næste version af manyPix vil således udskrive PNG-filer), men det er stadig en bøvlet måde at tegne på og tegningerne er ikke antialiazed.

En langt bedre løsning ville være at anvende SVG (Standard Vector Graphics) eller endnu bedre VML (Vector Markup Language) - hvis det kan accepteres, at kun Explorer for tiden understøtter sidstnævnte W3C-standardiserde sprog. Det må blive en afvejning i forhold til brugersegmentets browser-præferencer.

Har et simpelt, brugervenligt online skitseprogram - med rektangler, kvadrater, ovaler, cirkler, streger og farvevalg på 'kant' og fyld - have interesse, kan jeg kontaktes på [email protected]

Da jeg lever af at kode, scripte og programmere, vil det naturligvis (i lighed med manyPix) ikke være gratis - men absolut overkommeligt.

/mvh
Ole Clausen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hmmm ... der skete 'sjove ting' - på trods af side-opdatering - derfor to næsten identiske indlæg. Undskylder 'spamming' smile
/mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Må jeg anbefale "Flash" fra "Macromedia" til at tegne i (vektorgrafik). Det er et let tilgængeligt og intuitivt program, som udmærker sig ved at man kan tegne ovenpå billeder, trække i stregerne, arbejde i mange lag, printe ud i mange stykker, der faktisk passer sammen og meget, meget mere! Jeg har lavet arbejdstegninger til egen kano, tegnet huse og tilbygninger, illustreret opfindelser og meget andet. Hurtige skitser er også her. Man kan bare "gemme som billede" og bruge det allevegne!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
..

Jeg vil lige blande mig lidt i denne strid om tegneprogrammer. Dagliget tegner jeg 3D tegninger, dels i Autocad og 3D studio MAX. Jeg har erfaring i andre tegneprogrammer og ingen af disse, ej heller Autocad, egner sig for gør-det-selv folk. Der er for tunge i brug og alt for bekostelige. Paint er fint, hvis man ikke ønsker sig den store nøjagtighed og man har tid nok, og det samme gælder for Power point. De fleste af de programmer der kan hentes på nettet fungerer ikke optimalt, og oftes er det demo versioner af andre og større programmer.

Hvis man endelig ønsker sig et godt program til hjemmebrug, og vil offer lidt på det, kan jeg varmt anbefale VISIO 2002. Det er et program der kan konfigureres som man ønsker det også uden nogen form for forhåndsviden. Programmet er som standard udstyret med en lang række færdige symboler indenfor VVS, EL, bygningskonstruktion, rum-indretning, osv. det er et let og sjovt program.

Mvh

------------------
Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis