Et lille program

Kunne man ikke lave et lille link til et enkelt tegneprogram her på siden ???

Jeg tror der er en del der kan ilustrere deres indlæg med en enkel tegning og det med billeder er vist løst, ikke sandt ?

Gi´ lyd, netmaster !

rolleyes

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Kunne man ikke lave et lille link til et enkelt... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syns godt nok emnet blev afsporet.....

mad

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej Mufi.

Det må man sige, men sådan er det, når man bliver ivrig, så svarer man på det forgående spørgsmål og glemmer egentligt hvad det oprindelige var.

Og en debat i debatten er jo heller ikke så dårlig, for også den kan man lære en masse af, selvom det ikke lige har noget med spørgsmålet at gøre.

Jeg tror jeg kender præcist dit problem. Til noget der kunne vises med 5 streger, skal man bruge en masse ord, for at forklare hvad man mener.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
->pev: "Forskellen på R14 og Light, er kun 3d funktionerne, som man næsten aldrig har brug for."

er det som man ikke kan lave isometrisk tegning ell. hvordan. for det kan man da ikke undvære. anyway Autocad r14 er da ikke særlig godt når man tænker på hvordan Acad 2000 kører. forskellen på 2000 og 2002 er derimod ganske lille.

--

men for at vende tilbage til det oprindelige ?
jeg vil mene at paint er glimrende, hvis man lige skal forklare noget, uden at skrive 200 ord. ligesom feks. notesblok er fint nok til et lille memo.
der er jo ingen grund til at købe software for 1000´vis af kr. hvis man ikke har behovet.

------------------
Mvh.
Kevin Jensen
Klejnsmed

Mvh.
Kevin Jensen
[i:]Klejnsmed[/i:]
Hej Keven.

Isometri kan jo altid tegnes på en 2d-tegning, sevlfølgelig også på Light. 3d er meget avanceret og hvis man vil benytte dette på R14 skal det bruges meget, ellers glemmer man funktionerne, derfor anbefales Light.
Vil man på et tidspunkt gerne tegne 3d med light, så kan der købes et tillægsprogram som hedder Point, det er utrolig let at bruge
her tegnes grundplan, hvor højden blot skrives, det giver automatisk en 3d tegning, når emnet rejses op.

Uden at træde nogen over tærerne, så kan jeg fornemme, at dem som ikke forstår hvad et professionel program kan, ved hvad de snakker om, men lad dem bare være i troen og lade dem bruge de programmer som ikke dur som arbejdstegning. Jeg ville blot forklare hvad der duede af programmer og hvilke argumenter jeg havde hvorfor de små tegneprogrammer var/er noget skidt.

Hilsen fra den daglige bruger af A-cad.

------------------
Poul Erik

PE

->pev: den funktion som du nævner at point har, er da også integreret i de andre versioner af Acad. og med hensyn til isometri, var jeg bare i tvivl om at man heller ikke kunne have en tegning med 3 akser.

men uden at støde dig, så synes jeg du har misforstået emnet. der søges ikke et proffesionelt program til at lave arbedstegninger. MUFI spørger om et lille program til at lave en enkel skitse, for at nemmere forklare hvad man mener. ligesom man normalt på arbejde skitser på en blok eller hvad man nu har.

jeg vil heller aldrig lave en arbejdstegning i andet end Acad, men for at lige forklare en ide, kan jeg da sagtens bruge blok/gulv/pinde osv.. smile

så jeg vil mene at den nemmeste løsning for MUTI er at bruge feks. paint, som jo allerede ligger i windows.

------------------
Mvh.
Kevin Jensen
Klejnsmed

Mvh.
Kevin Jensen
[i:]Klejnsmed[/i:]
Annonce
Hej Keven.
Du støder bestemt ikke, jeg vidste godt hvad ønsket var, jeg sagde bare min mening.

Ps. der er et Tysk tegneprogram som hedder Graworks, skulle jeg anbefale noget, så er det et lille godt program og fylder ikke mere end en-to disketter.

------------------
Poul Erik

PE

Pev (Poul Erik)>
Der er da ingen her der OVERHOEVDET er uenige i at man SKAL bruge CAD programmer - til prof. opgaver.

Herinde er det nok bedst at vi bruger Paint til de småting vi nu skal tegne.

Som sagt tidligere, så har ing.dk nogle udemærkede cad programmer, som er shareware.
http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

Brug paint og upload dem via billeduploadfunktionen.

Mvh
ThomasB
Jeg må give pev ret i, at AutoCad er der man alligevel ender. Samtidig må jeg indrømme, Acad ikke er helt let at komme igang med. Hvis jeg ikke havde en skummel fortid hvor Acad i en periode var en del af min hverdag, ville jeg idag ikke kunne anvende programmet på hobbybasis.
Jeg har set en del andre programmer er nok er lettere tilgængelige og meget billigerer.
Der var noget med et der hed TommyCad. Det var ret godt. Jeg vil lige scanne nettet en gang.
For et stykke tid siden forsøgte jeg med et 3D program fra nettet. Jeg kom i gang, men gik meget hurtift i stå igen. Jeg tror mange vil få de samme oplevelser med Acad.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per.

Det du nævner om A-cad, det behøver du/i ikke at være bekymret for, jeg kan/vil gerne supporte med min viden og ligge en brugervejledning herinde, så de evt. problemer hurtigt kan løses.

------------------
Poul Erik

PE

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis