Tråden er låst

Sushi

Jeg er blevet ret tændt på ideen om selv at forsøge at lave sushi.

Jeg kan huske at have set at nogle butikker sælger "begyndersæt" med alt tilhørende -- men kan ikke længere huske/finde ud af hvilke.

Nogen her, der ved noget om slige?
Jeg er blevet ret tændt på ideen om selv at... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,
Tak for svar.. Jeg fik nu lavet risrullerne klar dagen før og skar fisken ud. Makiruller blev lavet med agurk og advokado.
Serveringspigerne duppede LIDT wasabi på og lagde fsken på 1time før vi skulle spise, og alle var begrejstrede! - ja, altså dem, der spiste noget! Ud af 35 var der naturligvis et par stykker eller 4, der slet ikke rørte sushien, og nogle der ville smage, men ellers lod ligge. - Og så de, der tog ægtefællens, når der ikke blev spist op :-) Men alle var glade. Også bare for at få muligheden for at smage og prøve, hvad det var..

Jeg købte selv fisken - laks og tun - i Kvickly Extra i City2, så hvis det er nær ved dig, kan det anbefales. De er vant til det. Den dag jeg hentede fisk til sushi, var der 5 bestillinger på det samme!

Min mand spiser sushi, så jeg ved ikke hvordan din kæreste omvendes!


God fornøjelse!
Du spurgte efter en fiskehandler i Kbh. området.
Jeg har ret gode erfaringer med ISO, men det skifter lidt efter hvem de har ansat. Mine lokale fiskehandlere på Frederiksberg er enten dårlige (de billige) eller sindsoprivende dyre (de andre). Jeg nægter simpelthen at give 200 kroner for fisk til sushi til to personer.

Og så var der den kræsne kæreste: Prøv at lave dem med røget laks, lakserogn og røget hellefisk eller bare vegatariske makiruller. I Japan er sushi hverdagsmad, så man bruger hvad man har. Alle former for røget og rå fisk og andet kød. På er eller anden ø er Jakabovsushi den lokale specialitet (de fik dåseskinke som nødhjælp efter krigen) Jeg har lavet dem med resterene af en engelsk bøf i tynde skiver, smager udemærket.

Green

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lyder spændende...med kød, havde jeg ikke lige overvejet. Men egentlig kan jeg godt se ideen i det. Det må jeg prøve... eller som capachio med tyndt rødt okse... kan se (og smage) det for migsmile Mht kæresten er røget fisk næsten endnu værre, for det smager jo meget mere af fisk - men måske jeg kunne lokke ham med lidt kød... vi prøver.

Til Chrissie: Jeg bor også lige op og ned af city2 og har handler fisk hos den super-dejlige fiskehandler mange gange. Men tænkte at jeg gerne ville prøve noget ud over tun og laks og rejer. Synes det er meget forskelligt alt efter, hvem der er på arbejde der... Specielt én fyr er super-entutiastisk, når det gældr sushifisk - måske jeg skulle få hans vagtplan...wink

-Tenna

Tenna
- eller hans telefonnummer (':wink:')

Green

HØHØ :wink: - tror ikke jeg bliver så populær derhjemme, hvis jeg giver mig i kast med at ringe til fiskemanden...

Tenna
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jammen så kan du vel bare give det videre her.

Green

Citat fra jenssommer

God sushi opskrift
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=474


Jeg vil lige tilføje to vigtige detaljer til denne opskrift:

1. Efter kogning skal rejerne ligge i iskoldt vand i et par minutter (for at stoppe kogningen)

2. Når man skærer rejerne op, er det VIGTIGT at fjerne tarmen, som er fyldt med affald. Denne ligner en lille sort tråd, og ligger nederst i rejen, når man har skåret den "næsten" igennem. UD med den - ellers får gæsterne sig en ubehagelig overraskelse.

Også jeg vil gerne rose indlæggene vedr. sushi :-) TAK!!!
Det er god værkstedshumor

Green

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også