Tråden er låst

Sushi

Jeg er blevet ret tændt på ideen om selv at forsøge at lave sushi.

Jeg kan huske at have set at nogle butikker sælger "begyndersæt" med alt tilhørende -- men kan ikke længere huske/finde ud af hvilke.

Nogen her, der ved noget om slige?
Jeg er blevet ret tændt på ideen om selv at... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ville også lige gøre opmærksom på denne side med Sushi Opskrifter - www.sushitown.dk



Efter at jeg efterhånden har lavet sushi mange gange, vil jeg anbefale at man køber ind i et asiatisk supermarked hvis man kan.

Det er nemlig MEGET billigere - et par eksempler på priser i Mekong Marked i Aalborg, sammenlignet med et par andre steder:

Noritang

Føtex 3,50 kr/stk - Metro 2,30 kr/stk - Mekong 2,20 kr/stk (pakke med 50 stk)

Sushiris

Metro 58 kr/kg - Mekong 25 kr/kg

Risvineddike

Føtex 186 kr/liter - Metro 97 kr/liter - Mekong 70 kr/liter

Hos Mekong har de i øvrigt også frossen sushifisk.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Godt lavet, tma!

Jeg har egentlig altid benyttet mig af sushibutik.dk, da jeg som regel altid kan finde det jeg har behov for der. Pånær frisk fisk naturligvis
De har også nogle gode sushi opskrifter, som også er nemme at følge for en nybegynder.
Se deres opskrifter her: http://sushibutik.dk/page/sushi-opskrifter-13/
Skrevet af martin_petersen på 12 jul 2012 10:44
Godt lavet, tma!

Jeg har egentlig altid benyttet mig af sushibutik.dk, da jeg som regel altid kan finde det jeg har behov for der. Pånær frisk fisk naturligvis
De har også nogle gode sushi opskrifter, som også er nemme at følge for en nybegynder.
Se deres opskrifter her: http://sushibutik.dk/page/sushi-opskrifter-13/

Faktisk nogle rigtig gode opskrifter på maki ruller! Resten er jeg ikke så begejstret for, men jeg kan også som regel kun lide maki ruller, når jeg spiser sushi. Så hvis jeg skulle lave hjemmelavet sushi, så ville det også være med henblik på at få skabt nogle maki ruller
Hvis i ønsker at lave sushi med et dansk præg, kan jeg anbefale en god inspirationskilde. De laver skandinavisk inspireret sushi, så der lidt ekstra ideer til jer herinde :-)

www.karmasushi.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ellers så tjek http://hjemmelavet-sushi.dk - der er også gode råd

vh Anders
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Alene tanken om rå fisk giver mig kvalme. Jeg kan til nød gå med til torskerogn, eller makrel i Tomat, ellers skal det være tilberedt på den ene eller anden måde, fx Rødspætte i frituren, eller røget sild på Bornholm ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også