montageskum på vinduer

Jeg havde et mindre uheld ved brug af montageskum, da jeg satte nye vinduer i. Der kom skum nogle steder på træværket. Er der nogen gode ideer til hvordan jeg får det af? NB! vinduet er malet fra fabrikken, så hvis jeg skal slibe skal jeg male om - det er jeg ikke interesseret i. Dana-lim skulle have lavet noget der kan opløse montageskum - virker det?
mvh
EPKO
Jeg havde et mindre uheld ved brug af montageskum... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Forresten har DanaLim noget creme man smører på tørt montageskum, og så kan man nuldre det væk.

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB
Hvorfor ventede du ikke en 40-50 dage mere inden du fyrede den oplysning af tongue

Det var jo guldet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fordi jeg først fandt ud af det igår smile

Mvh
ThomasB

PS, Husk er der i dette indlæg er mere end 1 side. Klik på 2-tallet ved siden af der hvor der står: "Dette indlæg er 2 sider langt:"

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 18-10-2002).]
Hej Per M. Friis.

Jo da, jeg har skam massere humor, bare ikke din slags humor biggrin

Jeg har skam overvejet at lave en forening med navn: Foreningen mod polyurethan-montage-skum og andre skumarter inkl. flødeskum.
Jeg har bare ikke rigtigt kunne finde et domæne, det ser så vildt ud med hele navnet: www.foreningen_mod_polyurethan_montage_skum_og_andre_skumarter_inkl_floedeskum.dk en forkortelse kunne være www.fmpmsoasif.dk , men det er der ingen der kan huske.

Jeg mener bestemt ikke at der er gået religion i den, og diskutionen er vel også stoppet efter Orla ikke tør snakke om det mere.

Men hvis andre er indstillet, så kan der sagtens gå religion i den. Der er bare en der skal skrive at montageskum er gud, så er jeg med igen smile

Mvh
ThomasB
Som har bedt sin "montage-skums-bøn" idag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Thomasb

Jeg læser skam hvad i skriver men jeg er så rationel indrettet, at jeg ikke spilder tid på at gentage mig selv.
Min ide med at deltage i dette forum er at forsøge at højne standarden på det GDS'er (måske LDS'er) går og laver.

TB: Jeg mener bestemt ikke at der er gået religion i den, og diskutionen er vel også stoppet efter Orla ikke tør snakke om det mere.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej Orla smile

Fint at du læser vores indlæg, men forstår du dem? biggrin

Jeg er til gengæld så rationel indrettet, at heller ikke gider gentage mig selv, men derimod godt gider at at uddybe og begrunde mine holdninger smile

Du skrev jo selv tidligere i denne debat at jeg ikke skulle udtale mig om polyurethan's (som du forøvrigt stavede forkert) kvaliteter, hvis jeg ikke vidste hvad jeg talte om.
På mig virkede det som en provokation, da du, hvis du ville have en saglig debat, ville have spurgt mig om min mening, istedet for at diktere hvad jeg skulle udtale mig om.

Grunden til at jeg skrev at du ikke tør udtale dig mere, var at du tidligere skrev følgende:
"For ikke at irritere forummets øvrige brugere må vi nok hellere fatte os i korthed her."

Så tænkte jeg at du ikke turde udtale dig, i frygt for at irritere de andre forum-deltagere.

Jeg synes faktisk at du kommer med en masse gode indlæg, som jeg kan lære meget af, men jeg var bare uenig i netop dette emne - OK?

Nu fik vi det på plads, skal vi så komme igang med at diskutere skum? biggrin

Mvh
ThomasB
Som af natur, er stædig... wink
Hej

Jeg bryder lige mit princip om at gentage mig selv:

Jeg mangler stadig dokumentation ifølge nedenstående og afventer, da det er ret vigtigt!!

Kopi:
Jeg sidder faktisk inde med en opfordring fra Byggeteknisk Erfaringsformidling (BYG-ERFA) om at indsamle oplysninger om dokumenterede skader på grund af anvendelse af polyethanskum ved vinduesmontage.
Jeg har som bekendt ikke selv kunnet finde nogle, så jeg vil gerne om du og andre vil skaffe mig den fornødne dokumentation!

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej Orla.

Taler vi her om skader direkte forvoldt af skum, eller skader pga. af forkert udført arbejde, hvor skum har gjort det værre?
Eller er det skader hvor arbejdet er udført korrekt, men hvor der alligevel er kommet skader?

Det er jo godt nok ikke et vindue, men jeg har jo fortalt om min hoveddør i teak, som var rådnet i karmen.

Jeg tror jeg har nogle billeder hvis du vil se dem.

Mvh
ThomasB
Hej igen.

Du skal skrive til BYG-ERFA, for du står ikke på deres side under forfattere.

Det er da dumt når du har den mulighed, det giver vel god reklame.

Mvh
ThomasB
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også