Vand i miniformat i haven

I min have mangler jeg lidt vand. Altså ikke lige nu, for den er dækket af et tykt lag sne og mere daler ned lige nu :lol:

Jeg kunne godt tænke mig at lave noget med vand, hvor jeg kan hygge mig med lyden og fuglene kan få sig en slurk i sommerheden. Det skal ikke være en havedam eller vandfald. Men noget småt med lidt liv i.

Har I andre lavet noget i den stil i jeres have?
I min have mangler jeg lidt vand. Altså ikke lige... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..Zephirine
Jamen kommer du ikke og besøger mig til sommer????
Så kan jeg da vise dig det...
Ikke fordi jeg endnu har lavet vand i haven, men jeg har luret hvordan og skal ha det lavet.....glæder mig helt vildt til den sagte rislen (ka du høre det??)
Hilsen
sniffer

Sniffer  
@Carsten. OK der fik du mig :lol:

@Sniffer. Jamen jeg kan da nok ikke vente til efter sommerferien med at lave det. Kunne du sådan løfte lidt af sløret med, hvad du har luret dig til biggrin (og ja, jeg kan godt høre det :roll: )

@Birger. Kan jeg ikke bare plante en busk ved siden af :oops:

God week-end til alle spøgefugle (I må også godt få en tår vand sammen med de andre fugle, når jeg får banket det minivand op :wink: )
Kære Zephirine..
Du tager i alt sin enkelthed med højre pege-og tommelfinger og fælder et 100 år gammelt egetræ.
Ud af det laver du din store balje..
Baljen placerer du på det ønskede sted..
Fyld den med vand..
Køb en (billig) pumpe..der skal du kikke efter hvor højt den kan løfte vandet..
Sæt den medfølgende slange på..(hvis der ingen er må du købe en)
Dump dimsen ned i baljen og husk lige at redde stikkontakten...
Mmmmm - tja-- jo et kobberrør er nok nemt at arbejde med og nemt at sætte fast inde i tønden....lyder faktisk lidt smart..
eller...
Lav noget smart med to stykker bambus - hvor slangen kan komme igennem den lodrette
Bor et passende hul i den anden og læg på tværs over den lodrette(med hældning forståes) fastgør dem til hinanden - her foreslås sekundlim - hobbylim - brugt tyggegummi - et par elastikker eller en hårsløjfe..
Sæt strøm til det hele og afvent eksplosionen.....
Nå men meningen var da god nok.......
Det er da LETH.....
hilsen
sniffer :lol: :lol: :lol:

Sniffer  
Søde Sniffer.

Må jeg ikke nok bruge venstre hånd istedet :lol:

Den der pumpe... Jeg var inde hos Harald Nyborg og fandt denne fætter:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5885&n=30100&KundeID=3eKwA250AR2jRVKO67920sXURV3DAVF
Kan den monstro bruges?
Annonce
Hejsa Zephirine..
Nix..du skal bruge højre hånd..GGG..
Ja hvorfor ikke..Den er nok lige så god som andre pumper og er stor nok til den balje du vil have.
Det er så til springvand og jeg ved ikke om du kan sætte slange på og lave rislende vand med den - men mon ikke det kan lade sig gøre.
Billedet er ikke stort nok til at jeg kan se det.
1 - 2 - 3 - start...................
Glæder mig allerede til dine billeder af det..
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Hej Sniffer.

Nå jamen så dropper jeg det med egetræet, hvis det kun er for højrehåndede :lol:

Hvilken slags pumpe - hvad vil du kalde den, hvis du skulle søge efter den - har du i tankerne?

(forhandlingerne med gemalen om udendørsstik er i.ø. gået igang - vi er endnu ikke helt enige om min optimale placering :lol: )
Hejsa..
Hvilken pumpe??? tja..har jo en gammel som virker, så det har jeg ikke tænkt over, men.....tænkte over hvor jeg havde fået den ide med vandet fra og........smut ind på idenyt.dk under artikler søger du på Vandhave...........så får du fine billeder og udførlige forklaringer på det hele...det er da LETH..ggg
knuzz
sniffer

Sniffer  
Hvis det kun er en overgangsløsning du kikker efter, og vil vente med det helt store granit og vand arangement senere, så har jeg set en halv vintønde med en enkelt mini nøkkerose. Meget enkelt og flot, og du behøver ikke få gemalen til at grave den halve have igennem, for at få strøm på den. Minus siden er at den ikke ligefrem plasker, men det stille blanke vand har også sin charme.

Måske kunne man bruge en stor gammel zinkbalje?

Green

Uanset mit vand, så har han planer om udendørs el i år. Og placeringen bliver der nu alligevel ikke ændret på, når ombygning af havestue m.m. engang... bliver virkelighed. Men det er betænktsomt af dig Green.

Jeg har også tænkt lidt over at skippe plasket sad indtil videre. Men jeg er lidt bekymret for, om stille vand betyder flere myg - samt om det i så små forhold som en (halv) tønde gror til i alger?
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også