ca pris på nyt badeværelse

Hej alle..
Vi har købt hus og vil lave badeværelset helt om.. Badeværelset er på 8-9 kvm.
vi køber selv de fleste ting, bortset fra beton, mørtel, fliseklæber og hvad man nu bruger under fliserne, man kan sige vi køber selv alt det synlige incl gulvvarmen.
vi bryder selv det gamle bad ned til grunden. vi skal så have fagfolk til at opbygge alt, bla tilslutning af spabad incl el og opmuring omkring det incl fliser, flytte en håndvask til den anden side af badeværelset, lægge elvarme i gulvet og tilslutte det, støbe, sætte 45x45 cm fliser op på gulv og 30x10 fliser op til 160 cm. på væggen, flytte et bruseametur 1 meter hen ad væggen, opsætte nyt toilet men hvor det gamle stod, samt lidt opsætning af lamper og småhylder.
hvad vil det ca koste?? det er kun prisen på hådværkere jeg er ude efter, resten kender jeg nogenlunde
vores idé er at få en muremester til at byde på det hele og allerhelst med en fast pris.
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Svært at svare eksakt på, men jeg har lige lavet en garage om til badeværelse hvor der intet var af hverken kloakker eller noget. Der skulle mures indervægge op, sættes vinduer i og støbes nyt gulv med varme.
Arealet er ca 25 kvm og jeg har lavet alt murerarbejde selv.
Kvm prisen ligger nu på ca. 4000 kr/m2.
:oops: :oops:
Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hmmmm. Det er svært at sige, uden flere detaljer.

Har selv fået lavet et par badeværelser.

Skal i brække gulvet op? Hvorfor el-varme ? Vand er at foretrække, evt. beggedele.

Vil tro at støbning koster ca. 12.000-15.000 incl. mat. til isolering, armering og beton.
Men KUN hvis i skal brække hele gulvet op. Jeg tror du vil bevare dit betongulv og lægge el-varme under fliserne.

Flisearbejdet nok ca. 30-40.000. incl. oppudsning af vægge, gummihud mm.
Derudover kommer fliser.

VVS. Tja.. kommer an på hvormange rør der skal ændres og om afløb skal bevares. Men VVS er dyrt. Kan hurtigt løbe op i 10-15 K.

El. Småpenge... 3-5 K måske.

Hva' med tømrer ? Skal der ikke isoleres i skråvægge f.eks ?

Enten må du prøve en totalentreprise eller hvis du kender nogle, håndplukke de forskellige håndværkere. Men så skal du selv bruge tid på korrigering og tidsplan.

Men ligemeget hvad, så er de nogle klamphuggere hele bundtet, så hold øje med dem.

Der er kun een vej frem og det er at lave det selv...så sparer man irritationerne og at tingene skal laves om.

Thomas
Hej

Hørte lige om nogen som har fået 2 nye badeværelser fra grunden i en villa fra 1930, der kostede 200000.

mvh Anders
Ja, mit badeværelse har indtil nu kostet ca. 200.000, det er ikke helt færdigt.. mangler lidt montering + kroge, wcbørste skab mv. Kun 6 kvm...

Thomas
tjae hvad er prisen :lol:

I mit gamle hus lavede jeg det hele selv... 17-19.000 kr men det var uden at lave om på vvs og gulvet ( eller stortset uden, jeg fjernede et badekar og lavede brusekabine istedet ) Ingen ændringer i el.
Men fliser, vådrumsbehandling, fliser fra gulv til loft, gulvfliser, fugemasse, fliseklæber, multiblokke, ny ventilator, gulvafløb, nyt armatur i brus og ved håndvask, spejl, kroge toiletrulleholder, osv. osv. En ny bordplade, en nedfældet porcelænsvask, tre skabe, nyt toiletsæde ( det gamle toilet var helt OK )

Men så tog det også en masse timer ;-)

Og det var ca 5 kvm!

MVH Njord
Annonce
Citat fra ThomasR

Ja, mit badeværelse har indtil nu kostet ca. 200.000, det er ikke helt færdigt.. mangler lidt montering + kroge, wcbørste skab mv. Kun 6 kvm...


Har du et toilet i 24 karats guld? biggrin

Mine forældre fik lavet nyt badeværelse for et par år siden, det var vist 60.000-70.000, nyt gulv, og inventar... Brækkede selv gulvet op (hjalp jeg med), og så havde de håndværkere til at lave resten.. og det var en 7-8kvm
Jeg nedrev også selv mit, lavede EL, ventilation, stuk, lister mv. men det løber op...

Thomas
Citat fra Foden

Citat fra ThomasR

Ja, mit badeværelse har indtil nu kostet ca. 200.000, det er ikke helt færdigt.. mangler lidt montering + kroge, wcbørste skab mv. Kun 6 kvm...


Har du et toilet i 24 karats guld? biggrin

Mine forældre fik lavet nyt badeværelse for et par år siden, det var vist 60.000-70.000, nyt gulv, og inventar... Brækkede selv gulvet op (hjalp jeg med), og så havde de håndværkere til at lave resten.. og det var en 7-8kvm




Hej

Ja det er dyrt at bo på Sjælland med håndværkere.
:oops: sad
Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hvis man spørger en håndværker i HT-området skal han sikkert have flere hundrede tusinde for at sådant projekt. -Du kan selv lave det fra 10.000kr og op. Alt efter materialevælget selvfølgelig.
Johh... men der er jo også forskel på inventaret. Om man køber et standard ifø cera toiltet til 1500 eller et nostalgi til 12.000 ... så løber det jo op.

Thomas
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også