ca pris på nyt badeværelse

Hej alle..
Vi har købt hus og vil lave badeværelset helt om.. Badeværelset er på 8-9 kvm.
vi køber selv de fleste ting, bortset fra beton, mørtel, fliseklæber og hvad man nu bruger under fliserne, man kan sige vi køber selv alt det synlige incl gulvvarmen.
vi bryder selv det gamle bad ned til grunden. vi skal så have fagfolk til at opbygge alt, bla tilslutning af spabad incl el og opmuring omkring det incl fliser, flytte en håndvask til den anden side af badeværelset, lægge elvarme i gulvet og tilslutte det, støbe, sætte 45x45 cm fliser op på gulv og 30x10 fliser op til 160 cm. på væggen, flytte et bruseametur 1 meter hen ad væggen, opsætte nyt toilet men hvor det gamle stod, samt lidt opsætning af lamper og småhylder.
hvad vil det ca koste?? det er kun prisen på hådværkere jeg er ude efter, resten kender jeg nogenlunde
vores idé er at få en muremester til at byde på det hele og allerhelst med en fast pris.
Hej alle.. Vi har købt hus og vil lave... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rolig nu, husk du kan få blodpropper af at hidse dig op.....

Jeg har faktisk svaret i forlængelse af debatten, hvor dit indlæg tilsyneladende har haft stor interesse her. Og prisen på det arbejde som jeg udførte, har intet at gøre med, hvad et badeværelse kostede det enkelte medlem af andelsboligforeningen, det blev bygget for. En hovedentreprenør havde givet et bud på ca. 1,5 mill. for 15 badeværelser. Jeg er bare en stakkels murer, så slå ikke ...

Når du så falder ned igen, skal du være velkommen til at beskrive opgaven, eller den del som du vil have et bud på, så får du et realistisk tilbagemelding fra mig på, hvad jeg mener det må koste. Jeg har lavet en del badeværelser, så jeg kender alle de nye regler. Jeg har også kontakt til både VVS og el. Både arbejdet og evt. elementer til OK. priser. Når det så er sagt kan du have ret i, at prisniveauet er lidt opskruet.

smile smile

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
-Sjovt at debatten, igen bryder ud.- :!:

Hvad er det mon, som ligger og ulmer. :?:

Jeg har ud fra den forudgående debat, konkluderet at pisen på et 8-9 kvadratmeter "stort" badeværelse i Kbh. ville koste i omegnen af kr. 80.000.( altså udelukkende håndværkerudgifter, fra opbygningsfasen excl. materialer) :?

- nu kommer her nye vinkler/betragtninger på banen -
.Så igen, hvad er et realistisk bud på opgaven

-Jeg tror mange føler sig skræmte, over nogle af de tidligere fremkomne priser, og ikke helt uden grund. ( vi skulle jo gerne have renoveret flere baderum i fremtiden) - :wink:

mvh. retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Det er meget svært at sætte pris på da det betyder meget hvilke håndværkere du kan få fat i og hvor flinke de er.

du vil kunne lave meget at det selv, når du først kommer i gang.
Også EL og VVS -Du kan så bare få de autoriserede til at tilslutte det.
-Der er altså ikke mange ben i det.

Find nogle håndværkere som du har fået anbefalet og tag en snak med dem. Så kan i jo sammen finde ud af hvad du kan lave selv og hvad de tager sig af. Og du kan måske selv gå lidt til hånde sammen med dem.

Men slår du op i telefonbogen og finder en håndværker og beder om et tilbud, ja så kan du godt regne med at lande meget over 100.000kr.

Hvis du vil have håndværkere til det hele.
Ville jeg bede om et udspecificeret tilbud, så du kan se hvad der er materialer og hvad der er arbejdslån og hvor lang tid de har tænkt sig at bruge. Så kan du se om de snyder dig.

Men mit råd er at finde nogle man kender og stoler på, så man ved de ikke vil tage røven på dig.

Som ham mureren også skriver til sidst, så synes han også priserne er lige lovligt høje. -Men hvad fanden hvis folk gerne vil betale det, så er den jo god nok.
Tyv tror hver mand stjæler.

Ja undskyld, men jeg synes det er fornuftigt og tilfredsstillende at lave ting selv, og dermed også spare penge til håndværkere, men derfor behøver man ikke beskylde "alle" håndværkere for at "tage røven på folk".

God jul

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Annonce
Ja tyv tror hver mand stjæler...

Ja undskyld men jeg synes det er både fornuftigt og meget tilfredestillende at lave ting selv, og dermed også spare penge til håndværkere, hvor man kan; men derfor behøver man ikke beskylde "alle" håndværkere for at "tage røven på folk"

God jul

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Har godt lagt mærke til, det er en gammel debat - Men føler jeg alligevel har lidt at tilføje

Det jo svært at svare på hvor meget et badeværelse vil koste, flere parameter spiller ind. Som fx. Klassisk eller moderne? ... Et badeværelse kan sagtens komme op på 100.000 pr. m2 - Hvis man vil ud i yderligheder, og have sit badeværelse vist frem på MTV Cribs ... Undersøg markedet, se på referencer og virksomheder - Ring til flere fagmænd og be´ om et møde, i forhold til et uforpligtende tilbud. Den håndværker man vælger skal have tid til at lytte, på hvad du har at sige - Han skal kunne visualisere dine tanker og drømme, men samtidigt være fair med prisen.
Godt nok en gammel post, vildt som priserne er steget siden :-)
Der hvor jeg bor, er der renoveret badeværelser til en pris af godt 100.000kr/stk. Renoveringen omfattede ophugning af gulv. udskiftning af vandinstallationer og gulvvarme samt udskiftning af toilet. Installation og levering af elventilator, samt etablering af stikkontakt ved vask og schukostikkontakter til vaskemaskine og tørretumler. Etablering af nyt gulv (beton), opsætning af fliser på gulv samt en kant på væg ved gulv. Opsætning af filt på væggen samt maling af filten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også