ca pris på nyt badeværelse

Hej alle..
Vi har købt hus og vil lave badeværelset helt om.. Badeværelset er på 8-9 kvm.
vi køber selv de fleste ting, bortset fra beton, mørtel, fliseklæber og hvad man nu bruger under fliserne, man kan sige vi køber selv alt det synlige incl gulvvarmen.
vi bryder selv det gamle bad ned til grunden. vi skal så have fagfolk til at opbygge alt, bla tilslutning af spabad incl el og opmuring omkring det incl fliser, flytte en håndvask til den anden side af badeværelset, lægge elvarme i gulvet og tilslutte det, støbe, sætte 45x45 cm fliser op på gulv og 30x10 fliser op til 160 cm. på væggen, flytte et bruseametur 1 meter hen ad væggen, opsætte nyt toilet men hvor det gamle stod, samt lidt opsætning af lamper og småhylder.
hvad vil det ca koste?? det er kun prisen på hådværkere jeg er ude efter, resten kender jeg nogenlunde
vores idé er at få en muremester til at byde på det hele og allerhelst med en fast pris.
Hej alle.. Vi har købt hus og vil lave... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke lade være at blande mig !

- Men det er vel i bund og grund, også meningen- :wink:

I bryder selv alt ned, jeg kender ikke eksisterende forhold, eller årgang på huset, men det er vel det største arbejde.

-personlig ville jeg bryde det "gamle gulv" helt op.
Få en VVSér til at give tilbud på alt rørarb. udskiftning af gamle udtjente rør, samt montering af nye. Vasken skulle flyttes, spa-bad monteres,
-så her skal sikkert laves en ny kloakering.- :?:
Gulvvarme i el, hvad er eks. isolering :?:

-Ville nok lave centralvarme, på en korrekt isoleret bund.-

Gulvet kan man da sagtens selv støbe, og hvad koster en kubikmeter støbemix. :?:
Pudsen skal være i lod og vinkel, samt stokke, men hvor svært er det. :?:

Kan ikke uden at kende de eks. forhold, udtale mig om væggene skal fuldpudses eller "bare" lappes.

-Alt i alt- mener jeg, at de føromtalte priser er " lidt vilde", man kan komme rigtig langt som LDSér for små penge.
Og her tales om råhus, og ikke om eksklusivt interiør.

- Så man kan komme rigtig langt for få tusinde kr,-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

det er ikke bare lige at støbe et gulv, hvis der skal være korrekt fald mod gulvafløbet. Hvis man får en murer til det, så husk at sige at man udfører "vandtesten" inden godkendelse.

der er ikke noget mere irriterende end at stå og skrabe vand med skraber fra et hjørne i bruseniche med bagfald. har selv oplevet det i mit forrige hus.

Thomas
Nu vil jeg lige give min mening til kende smile

Det kan under INGEN omstændigheder laves for 10.00 kr.
Det er trods alt ret meget som Glyholt vil have fagfolk til. Alene VVS arbejdet løber op rigtig mange penge. Der er jo både Spa osv. Murer skal mure op mokring Spa og beklæde med fliser. Det er et stort arbejde, også selvom man kører hele vejen fra Jylland.
Mit bud ligger omkring 80.000 til 100.00 kr.
Jeg har lavet badeværelser på 10 kvm til 450.000 kr og badeværelser på 20 kvm til 100.000 kr. Det hele afhænger af arbejdet. Hvor mange hjørner skal der sættes fliser på. Hvor meget VVS, skal det hele laves om. Hvor store fliser, du skal jo sætte 100 10*10 cm op pr m2 mens der kun går 25 20*20 cm. Er det mosaik stifter er det helt tosset!!
Og hvis man ikke har pudset før, så er det de færreste der går igang med at pudse et badeværelse fra gulv til loft. Det skal trods alt stå 100% i lod og stok, og det er ikke altid lige nemt. Det samme gælder for gulvet. Det kan falde let for mange, men hvis man ikke har prøvet det før kan det være ret besværligt. Det ville fandeme være ærgerligt med en kæmpe lunke foran vasken!!!!
-Meget spændende debat !- biggrin

-Vel er det svært at pudse-, specielt vægge som efterfølgende skal beklædes med fliser. Alt skal være 100% i lod og stok, hverken mere eller mindre. Hvad angår vinkler, skal man også være 100% klar på, hvad man er oppe imod.

- Men intet er umuligt- Man skal "bare" vide hvad man vil, kan og tør.-

Lunker i gulve er sjusk, og skal laves om. :!:
Vandpytter og bagfald er sjusk, og skal laves om. :!:
-Så alt i alt, kan det blive en bekostelig affære, at lege prof.- cry
-Men sådan behøves det jo ikke være.- biggrin

Nu skal debatten vel heller ikke gå på, om man er jyde, fynbo eller sjællænder
Prisniveauet er forskelligt, det må bare accepteres.

Det er klart, at et veludført godt baderum højner brugs/salgsværdien, og at et mindre heldigt eksemplar, har den totalt modsatte effekt.

Jeg har ikke turdet komme med noget bud på prisen, men synes dog at indlægget fra bla.KNALDPERLE, lyder som et endog meget fornuftigt og velargumenteret svar på spørgsmålet.

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

takker for de mange svar, havde regnet med mange forskellige svar :shock: men syntes der var en del ting jeg kunne bruge, som jeg også skrev vil jeg stadig kun bryde det gamle ned.
På trods af jeg er på denne side er jeg ikke verdens største LDS mand :oops:
Nu må tiden vise hvad de satans :roll: håndværkere koster biggrin

skal nok opdater jer når vi går i gang om et par måneder, måske også med lidt billeder

Henrik
Hej Gyholt

Der er nogle vejledende priser for håndværkere her: http://www.byggesiden.dk/timel%F8n.htm
Husk: Hvis du overlader hele entreprisen til en murer, så tager han sig ofte godt betalt for det (han skal hele tiden kalkulere med alt kan gå galt - ligesom hvis Du/I har ændringer undervejs i projekter så koster det ekstra). En alternativ løsning kunne være at du du komtaktede en muremester og fortalte ham om dit projekt - samt at du vil have arbejdet udført på timeløn - og han vil sikkert gerne henvise til de håndværkere han normalt arbejder sammen med. og så kan i prøve at holde et byggemøde havor i aftaler en samarbejdsform, timelønninger, (bil) og øvrige avancer (sørg for at skrive et oplæg hvori du gør opmærksom på at du selv køber en del af materialerne),og det er også en god ide at indbygge en stopklods hvis en håndværker ikke lever op til forventningerne (arbejder meget langsomt, er beruset eller andet ikke acceptabelt).
Det var så mit bud.

Held og lykke med projektet :-)

Mvh Anders
Jeg har i foråret lavet badevær. i KBH. Helt fra bunden, super arbejde, men "almindelige materialer" 6 m 2 ca. 100.000 + moms. Jeg var underentreprenør.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
euroterm..

Det er så sygt det der...
Hvis jeg nogensinde modtog et "tilbud" fra en håndværker der lød på 100.000kr (løn + standardmaterialer) for et badeværelse på 6m2
ville jeg da dø af grin og bede om at se det tilbud udspecificeret.

Hvilke beløb var arbejdsløn og hvad var materialer?

Det kan og skal gøres for mindre.

Til jer håndværkere; I ved udemærket i scorer kassen på sådanne projekter fordi folk ikke selv aner hvordan tingene skal gribes an og hvad tingene koster.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også