Prut om prisen på hårde hvidevarer

Hej

Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev skrevet om, at det er svært at prutte om prisen på hvidevarer. Sådan har jeg det også. Men da vi har købt ny lejlighed og skulle bruge en vaskemaskine, faldt jeg over Peters Pris (http://www.peterspris.dk/), hvor jeg bød på den maskine jeg gerne ville have. Jeg bød 7000 kroner inklusiv levering og montering (maskinen har en vejl.udsalgspris på 10950 kroner), og der var bid i første forsøg - jeg havde ellers regnet med, at jeg havde budt for lavt. Men der var altså en leverandør, der gerne ville sælge os maskinen til den pris. Det endte glædeligt nok med, at vi fik en endnu bedre (og dyrere) maskine til samme pris, fordi den model vi havde bestilt var udsolgt.
Alt i alt en succeshistorie, og vi benytter helt sikkert Peter Pris, når vi skal købe de resterende hvidevarer til køkkenistandsættelsen.

Cecilie
Hej Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mogens...

Du fik så den rabat du sikkert nemt kunne få alle steder ( eller mange steder ) hvis du blot havde undersøgt hvad du ville have og bad om deres bedste pris.

Selv spurgte jeg for et par år siden på en tilsvarende mængde varer og fik ca 33% i rabat i forhold til liste prisen...

Jeg startede med at checke lidt rundt på nettet og fandt en masse høje og lave priser... Men intet sted hvor alt var billigt.

Jeg tog listen med hos tre lokale leverandør muligheder og fik 2 priser der var identiske indenfor 150,- og een der var urealistisk stor...

På den måde undgik jeg at spilde en masse menneskers tid ( de må jo skrive det på den næste faktura... een eller anden skal jo batale for tiden der er gået... )
Og desuden opnåede jeg at jeg da jeg kort efter skulle have en tørretumbler, så var rabatten og betjeningen fin... Ud over dette fik jeg en foodproceson med for kun 150,- ekstra... liste prisen var godt 700,- Så den var jo kun en ekstra fjer i hatten.

Min morale er at man først undersøger fx på nettet osv og derefter finder nogle relativt få og lader dem give en pris. Denne pris kan man så evt forhandle yderligere ned... Men det er ikke specielt smart bare at maile til "alle på internettet".... det er at bruge forhandlernes tid på en uværdig måde. :wink: De skal jo også kunne lev trods alt :wink:

MVH Njord
Helt enig Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis