Prut om prisen på hårde hvidevarer

Hej

Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev skrevet om, at det er svært at prutte om prisen på hvidevarer. Sådan har jeg det også. Men da vi har købt ny lejlighed og skulle bruge en vaskemaskine, faldt jeg over Peters Pris (http://www.peterspris.dk/), hvor jeg bød på den maskine jeg gerne ville have. Jeg bød 7000 kroner inklusiv levering og montering (maskinen har en vejl.udsalgspris på 10950 kroner), og der var bid i første forsøg - jeg havde ellers regnet med, at jeg havde budt for lavt. Men der var altså en leverandør, der gerne ville sælge os maskinen til den pris. Det endte glædeligt nok med, at vi fik en endnu bedre (og dyrere) maskine til samme pris, fordi den model vi havde bestilt var udsolgt.
Alt i alt en succeshistorie, og vi benytter helt sikkert Peter Pris, når vi skal købe de resterende hvidevarer til køkkenistandsættelsen.

Cecilie
Hej Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Smeg er god kvalitet, men også ret pebret. Men måske kan du prutte dig frem til en god pris biggrin

Det kan helt sikkert være en super god ide at følge med i Forbrugerstyrelsens tests (vi abonnerer faktisk på deres blad). Desværre tester de som regel kun et meget begrænset udvalg af maskiner mm. Men det giver gode retningslinier for hvad man med sindsro kan købe, og hvad man bør holde sig fra.

Cecilie
Har altid købt mine hvidevarer i Tyskland - har godt ikke set på de sider der bliver omtalt her, men har en klar fornemmelse af, at jeg altid har sparet penge i forhold til danske priser (kræver selvfølgelig, at man bor rimelig tæt på tyskland, da der jo skal tillægges lidt transport ;-) )

If it ain´t broken - don´t fix it :-)
Hej søvangen.

Den tanke har jeg også tænkt, men hvad med garanti og service o.lign. kender du noget til dette. Men når jeg hører man nemt kan spare 1/3 ved at prige her i Danmark er det om man sparer ved at tage over grænsen??
Cecilie har I købt hvidevarerne før i lavede køkken eller efter?
Hej Vibeke!!

Smeg er et godt mærke, (det er det samme som Indensit). Vi har lige købt smeg komfur, prisen fik vi 3000,- ned uden et blink fra sælgeren, Smeg er faktisk ikke dyrer end andre kendte kvalitets mærker. Vi har altid haft gas komfur og har været glad for det. Det reagere med det samme, meget hurtigere end Induktionsplader.

Mht Emhætte ville jeg vælge Thermex (det er Thermex som laver indmaden til de fleste kendte mærker på markedet).

Hvis du køber alle hvidevare ved samme forhandler samtidig, kan man opnå bedre rabatter.

Jeg mener det er en god ide at købe/finde hvidevarende inden man køber køkken, så har man mulighed for at tilpasse køkkenet efter komfur osv. og ikke omvendt.
Annonce
Hej Vibeke

Jeg ville uden tvivl vælge hvidevarerne først, så du får præcist det du vil have på det område; så kan køkkenet jo altid tilpasses dine valg efterfølgende.

Det er en rigtig god idé med indbygningsovn og separat komfur; det har jeg lige fået i vores nye lejlighed, og hold da op hvor er det meget nemmere, når ovnen er i en ordentlig arbejdshøjde!

Cecilie
Garantien i Tyskland er ikke meget bedre end i Danmark - men den er hellere ikke dårligere. På hårde hvidevarer kører de fleste med 2 års garanti, altså garanti - ikke reklamationsret som i Danmark.

I Tyskland er det meget almindeligt at prutte om prisen, så der er stort set gevinst hver gang smile

If it ain´t broken - don´t fix it :-)
Og så lige til smeden - og andre biggrin du skriver I har gaskomfur og det er hurtigere end gas. Hvad er det bedste? og er der regler for installering af gas, der gør det meget dyrt at få installeret(Njord har nævnt det på et tidspunkt). Det jeg kan se er at induktionsplader er meget dyre - også dyrere end gas, så opvejer den dyre installering af gas den dyre indkøbspris på induktion eller hvordan?? Og m.h.t børn kan jeg godt se logikken i det er bedre med induktion og da jeg har et på 3½ år er det også med i overvejelserne.
Citat fra Vibeke

og er der regler for installering af gas, der gør det meget dyrt at få installeret(Njord har nævnt det på et tidspunkt). Det jeg kan se er at induktionsplader er meget dyre - også dyrere end gas, så opvejer den dyre installering af gas den dyre indkøbspris på induktion eller hvordan?? Og m.h.t børn kan jeg godt se logikken i det er bedre med induktion og da jeg har et på 3½ år er det også med i overvejelserne.


Der er mig bekendt ikke regler, der gør det dyrt at installere gaskomfur - men det er dyrt at installere naturgas! Man kan købe gaskomfurer, der kører på flaskegas, og efter sigende er det ikke et problem, at flaskerne løber tør midt i pastakogningen, da et typisk forbrug er ca. to flasker om året. Vi blev anbefalet den løsning af en HNG-sælger, da han ikke kunne hamle op med vores træpillefyr, og han mente det var for dyrt at installere naturgas bare for madlavning(!).

Med hensyn til børn kan man nok ikke gardere sig 100% mod at de smider viskestykker på et tændt blus og dermed sætter ild til hytten, men det er vel også den eneste øgede risiko?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Så er det jo godt vi har installeret naturgas biggrin Det jeg mente var,at Njrd nævnte noget om frihøjde til emfang rummets størrelse o.lign + at det skulle være dyrt at få installeret og justeret gas. Derfor gas contra induktion er der nogen med erfaringer? Er de lige hurtige i opvarmning og smager maden ens? Mad over gas smager jo bedre end alm.
Nogen kendskab til de 2 installationspriser?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis