Prut om prisen på hårde hvidevarer

Hej

Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev skrevet om, at det er svært at prutte om prisen på hvidevarer. Sådan har jeg det også. Men da vi har købt ny lejlighed og skulle bruge en vaskemaskine, faldt jeg over Peters Pris (http://www.peterspris.dk/), hvor jeg bød på den maskine jeg gerne ville have. Jeg bød 7000 kroner inklusiv levering og montering (maskinen har en vejl.udsalgspris på 10950 kroner), og der var bid i første forsøg - jeg havde ellers regnet med, at jeg havde budt for lavt. Men der var altså en leverandør, der gerne ville sælge os maskinen til den pris. Det endte glædeligt nok med, at vi fik en endnu bedre (og dyrere) maskine til samme pris, fordi den model vi havde bestilt var udsolgt.
Alt i alt en succeshistorie, og vi benytter helt sikkert Peter Pris, når vi skal købe de resterende hvidevarer til køkkenistandsættelsen.

Cecilie
Hej Sad lige og læste et indlæg, hvor der blev... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fandt nedenstående tabel på Brandt Blombergs hjemmeside. Ifølge den er induktion hurtigere, fordi energien udnyttes bedre. Til gengæld kan man vist løbe ind i problemer med at få nok strøm, hvis man har mange plader tændt.

Tilført energi Udnyttelses-grad (ca.) Leveret energi
Gas 3,5 kW 50% 1,75 kW
Masseplade 2,0 kW 55% 1,10 kW
Glaskeramisk 2,2 kW 60% 1,32 kW
Induktion 2,8 kW 90% 2,52 kW

Da gassen jo ikke kommer ned i maden synes jeg det lyder mærkeligt, at mad fra gas skulle smage bedre - mon ikke det er en skrøne?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg er "afhængig" af gas til madlavningen - jeg synes simpelthen er det er det allernemmeste at styre. Når man skruer ned, så bliver der skruet ned ikke nogen dikkedarer!

I vores nye lejlighed er der desværre alm. glaskeramiske plader, som jeg simpelthen er nødt til at få skiftet ud, når vi skal renovere køkkenet.

Men jeg tror, at det er en fornemmelsessag - mange siger jo at induktion er lige så nemt at arbejde med som gas, så...

Cecilie
Hej Cecilie,

Et råd vedr. induktion - PRØV DET. Det er hurtigere end gas (ikke mærkbart langsommere, når du skruer ned - kogningen standser øjeblikkeligt), langt mere hygiejnisk, skaber ikke fugt, langt mindre farligt.
Eneste ulempe er, at du muligvis skal skifte nogle af dine gamle potter og pander ud.

Vi smed endog vores elkedel ud - den kunne overhovedet ikke hamle op med kedlen på komfuret (udsat for 2600 watt)

Mvh.

Jan R.
Har prøvet Induktion, jeg synes det er noget bras, men smag og behag (der er vel heller ingen kokke som med respekt for sig selv ville bruge andet end gas). Kender du ikke nogen som har induktionsplader/gas du kan prøve???
Naturgassen sviner ikke nær så meget, som det gamle bygas man havde.
Vi bruger flaskegas og problemet er ikke større end at løbe fliserne bag komfuret over med en karklud. Fugten skulle emhætten gerne fjerne.

Gas komfur SKAL tilsluttes af en aut. vand og gasmester, det fordi hvis det ikke er justeret ordentligt og gassen ikke bliver forbrændt rigtigt, vil der udvikles kulilte. Hvis gasrørerne er der, tar det ikke mere end 5 - 10 min. at montere det. Jeg vil tro at monteringsprisen er den samme som ved elkomfur. Der skal være mekanisk udsugning ved gaskomfur. Emhætte skal sidde min. 70 cm over gasblussene. Med mindre dit køkken blir mindre end du selv og komfuret kan være der, er der ingen begrænsning i størrelsen af køkkenet, der er lidt om afstande til vægge og skabe omkring gaskomfuret, men det drejer sig om cm.

Potter og pander skal udskiftes uanset om du køber gas eller induktion. Jeg ved godt Tefal påstår deres pander kan anvendes på gas, men med tiden blir de skæve.

Moderne gaskomfur og børn er ikke noget problem, da der skal være flammeovervågning på blussene, dvs at hvis der ingen ild er på blussene lukkes for gassen. Endvidere er de indrettet sådan at knappen skal holdes inde et stykke tid inden der tændes.
Vi bor i hus med stråtag, og vi har ikke noget problem med at falde i søvn om natten.
Jeg har haft induktionsplader de seneste 6 år og har tidligere haft gas.
Jeg ville aldrig bytte.
Induktionsplader reagerer lige så hurtigt som gas og er langt nemmere at rengøre. Energiforbruget skulle faktisk være lavere end med gas da det kun er emnet der varmes op - ingen varme suser op i siderne.
Derudover bræder ting som løber over da pladen kun er varm der hvor den opvarmes af gryden/panden.
Eneste ulempe er at der kun kan bruges jern og stål. Næste gang jeg laver nyt køkken skal jeg have en lille ordinær glaskeramisk plade ved siden af så kobberpanden og keramisk materiale kan varmes der.
Ja og så er der jo lige prisen.

Mvh
GUG
Annonce
Jeg vil blot sige at jeg har købt Siemens vaskemaskine gennem Fleggaard og hentede den i Tyskland, dvs det er med dansk garanti, service m.m.
Jeg sparede 800,- i forhold til den bedste pris jeg kunne opnå herhjemme.

Det kostede 100,- i benzin og kunne så også tage en ration øl, sodavand mm med hjem. Jeg kørte direkte derned og hjem igen inkl. indkøb - tidsforbrug ialt 2½ time.
Hm, med bro og 7 km/l- bil er det billigere at købe i Danmark.

Jeg vil være sønderjyde i mit næste liv :lol:

Mvh. JørgenE
Ja jeg ku også ha sparet noget der ligner 800,- kr hvis jeg havde købt vores nye smeg komfur ved Fleggaard, men "dum" som jeg var købte jeg det ved Punkt1 og sparede 3000,-.
Hej.

Jeg skulle selv for nylig skifte hårde hvidevarer i mit køkken.

Ved at kontakte elgiganten (eller et lignende firma med prisgaranti) med en liste over de elementer jeg skulle bruge fik jeg en pris.

Eftersom de opererer med prisgaranti, kopierede jeg listen på de elementer jeg skulle bruge og e-mailede den til stort set alle firmaer på nettet som reklamerer med at sælge hårde hvidevarer .... (I dette tilfælde ca. 25)

Resultat: Jeg fik prisen presset ned på kr. 25.000 inkl. levering. Vejl. udsalgspris på hele baduljen var kr. 37.000. Regn selv rabatten ud ...

Og en krone sparet er en krone tjent (siger min kone)

Hilsen
Mogens

Mvh.
Mugge
Hej.

Jeg skulle selv for nylig skifte hårde hvidevarer i mit køkken.

Ved at kontakte elgiganten (eller et lignende firma med prisgaranti) med en liste over de elementer jeg skulle bruge fik jeg en pris.

Eftersom de opererer med prisgaranti, kopierede jeg listen på de elementer jeg skulle bruge og e-mailede den til stort set alle firmaer på nettet som reklamerer med at sælge hårde hvidevarer .... (I dette tilfælde ca. 25)

Resultat: Jeg fik prisen presset ned på kr. 25.000 inkl. levering. Vejl. udsalgspris på hele baduljen var kr. 37.000. Regn selv rabatten ud ...

Og en krone sparet er en krone tjent (siger min kone)

Hilsen
Mogens

Mvh.
Mugge
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis