Iberisk Skovsnegl - vær opmærksom nu

Jeg ville ønske, at jeg kunne være flintrende ligeglad med Iberisk Skovsnegl/Spansk Skovsnegl/Dræbersneglen. Men sådan har det ikke været, siden den i 2002 raserede stort set alle mine sommerblomster og mangt og meget i køkkenhave/drivhus, før jeg overhovedet fattede, hvad der foregik.

Jeg kan se, at emnet har været berørt tidligere i Lav-Have. Men jeg bidrager meget gerne med min erfaring og div. links, hvis der er interesse for at genoptage det.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne opfordre til, at hvis man sidste år havde sneglen i sin have eller tæt på, så er det bestemt på tide at holde øje med og bekæmpe den nu, førend den formerer sig alt for kraftigt.
Jeg ville ønske, at jeg kunne være flintrende... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og det er særligt barnligt, men jeg kan næsten tisse i bukserne over at grine over det indlæg vi var nogle stykker der brugte fantasien på

Mvh. JørgenE
Det er faktisk en sjov tråd, som JørgenE snakker om (selvom jeg ikke var med dengang). Så mens Jørgen lige får skiftet underpermissionerne, vil jeg da lige lægge direkte link til lattermuskelmotionen: http://www.lav-det-selv.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=4726&highlight=elevator

Hvis du nu er på pladsen igen Jørgen, så kan jeg hjælpe dig med stenarten; Ægte Bornholmere er lavet af Granit. Da jeg ikke har nogle ægte bornholmere lige ved hånden, må du nøjes med et halvdårligt foto af lidt af min granit.

Hav en god søndag.
Jeg har fliser i drivhuset.
Tager det for gode varer at sneglene ikke har fundet vej endnu!
MVH Lene

Mvh. Lene :-)

Hej Lene.

Jeg har bar jord - så det bliver spændende at se, om der bliver forskel på de to forsøg, når sæsonen er ovre.
hej med jer!

Jeg har forsøgt med med en del efterhånden, salt der virker, men griser, saltvand der IKKE virker, og der tiltrods for at der nærmest ingen vand var i sprayflasken, de små sataner lå bare der og så døde ud og når jeg så vendet ryggen til sneg de sig ud af deres slimhylster og gnaskede viddere, men nu tror jeg at jeg har fundet de vises sten, det er hårdt arbejde men mine naboer er so far med på den, hvis de må bruge sprayflaske, salmiak spiritus i en 50-50 blanding med vand, der har virket indtil nu og de tørre ind til harelort uden slimegris!!! Så kan mine kolonihavenaboer sige hvad de vil, selv om man ikke er barn kan man stadig godt have det sjovt med en vandpistol :lol:
_________________

Sette som bygger i Kolonihaven...

Efter at jeg virkelig har prøvet at være øklogisk og samle dem sammen sætte fælder osv. har jeg opgivet. Ti nyindkøbte hostaer, tre liljer, og alle mine sommerblomster blev ædt ned til roden af de satans bæster. Nu er der små blå pletter i mit stauderbed.
Ukrudtet har de dog ikke taget, så jeg tænker på om de bedst kan lide eksotiske planter, og lader de danske stå.

Måske kan vi lave en liste med "snegle-resistente" planter...

Green

Velkommen i den forhadte "klub" af sneglebefængte sad Her er de udpræget glade for Pralbønner og Kæmpegræskarblomster i år :twisted:

Skal vi lave plantelisten her - eller starte en ny tråd? Vi kan selvfølgelig også bare begynde at dyrke ukrudt :lol:
Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men hvis i hverken har børn eller dyr, hvad med at bruge strøm. De der bæster må da være en glimrende leder, så klistrede de er. 2 tynde stykker ståltråd eller kobber ud med et par cm afstand på et brædt (et sted hvor de ynder at passere), og så nogle volt på (30 - 40 volt eller mere). Jeg er nok lidt skadet af at være elektroniktekniker.

Hvor mange ohm er der mon i en dræbersnegl ?.

Kan de "lyse" i mørke ?


MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis