Iberisk Skovsnegl - vær opmærksom nu

Jeg ville ønske, at jeg kunne være flintrende ligeglad med Iberisk Skovsnegl/Spansk Skovsnegl/Dræbersneglen. Men sådan har det ikke været, siden den i 2002 raserede stort set alle mine sommerblomster og mangt og meget i køkkenhave/drivhus, før jeg overhovedet fattede, hvad der foregik.

Jeg kan se, at emnet har været berørt tidligere i Lav-Have. Men jeg bidrager meget gerne med min erfaring og div. links, hvis der er interesse for at genoptage det.

Under alle omstændigheder vil jeg gerne opfordre til, at hvis man sidste år havde sneglen i sin have eller tæt på, så er det bestemt på tide at holde øje med og bekæmpe den nu, førend den formerer sig alt for kraftigt.
Jeg ville ønske, at jeg kunne være flintrende... Vis hele indlægget
72 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm---tror da PeterR har opfundet denne sommers sjoveste lyskæde....

Sniffer  
Hej!
Jeg har lavet elektrisk hegn mod dræbersnegle.
2 metaltråde med ca. 1 cm indbyrdes afstand krampet fast på et bræt og derefter forbundet med et godt opladet motorcykelbatteri(12 volt).
Det virker fint, bortset fra at når de små slimede bæster lægger sig til at dø efter at være blevet grillet, så slimer de og denne slim er så aggressiv, at trådene bliver ætset over - tal lige om galvanisk tæring!
Men spændingen er ikke større, end at den er umærkelig/ufarlig for dyr og børn - med mindre de slikker på trådene!

mvh
Henrik
Okay, helt idiot er undertegnet altså ikke. Hvad med kobber, er det samme tid de er om at ire over ?.



En god ide til "lamper" om natten, en masse strøm på og jeg er sikker på de lyser blåt.

MVH

PS, jeg orkede ikke at læse alle de andre indlæg, måske det er en genganger med min ide. Jeg tager ALDRIG kreditten for andres ideer.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
:evil: sad cry :? :shock: :x

Fik konstateret de første 4 snegle i dag. Hjemme i min have.
Den nærmeste trøst, er at de ikke er kommet i min have på Samsø, men, det er en stakket frist, da de er på øen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Jeg har læst en rigtig god artikkel om el-hegn til snegle... Men kan simpelthen ikke huske hvor det er jeg har set det. Der var masser af billeder og beskrivelser af hvilken trådtype og batteri man skulle bruge.

Green

Annonce
Næh, men 1. april bliver det vel en øresnegl de nu har parret sig med, så man ikke kan nærme sig dem, uden at de kan høre detcool

Mvh. JørgenE
Har lige fundet årsagen til mit "snegleproblem" Det er rådyr! En morgen hvor jeg stod tidligere op end normalt så jeg tre søde små rådyr gå i stauderbedet og æde af mine tulipaner. Påskeliljer, krokus, lærkesporer og vintergækker gik de udenom, mens de gumlede på tulipaner og liljer. De går efter de små nye skud, de gamle går de forbi. Mens jeg står og nyder synet af dyrene, kommer der en hare, som også er efter mine dyrt indkøbte forårsløg.
Det var næsten for meget.

Green

Så er det nu vi skal i gang med at bekæmpe de små sataner. På trund af tørken er de sultne og kaster sig over gift, ølfælder og andet godt.

Det er nu vi har chancen for at få skovlen under dem.

Green

Citat fra green

Så er det nu vi skal i gang med at bekæmpe de små sataner. På trund af tørken er de sultne og kaster sig over gift, ølfælder og andet godt.

Det er nu vi har chancen for at få skovlen under dem.

Jeg kunne ikke være mere enig!

Udsigten til forhåbentlig at få en masse vand i haven den kommende tid, fik mig til at sætte ind med Ferramol igår. Dælme om de skal gå amok i mine flotte, pebre, agurker, vandmeloner, græskar, blomster eller andet, når de dukker op - de skal have kamp til stregen, så de ikke mæsker sig klar til at lave den næste generation
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis