Hvor lærer man at sy??

Jeg kunne godt tænke mig at lære at sy men selvom jeg bor i en storby kan jeg ikke finde nogle relevante steder. Slet ikke her om sommeren.
Alt hvad der bliver tilbudt er AOF kurser, hvor man skal igennem 3 vintre, hvor man skal sy grimme skjorter, bukser og kraver før man må sy noget man kan bruge til noget :?
Jeg kan da godt se at det er "det rigtigste" at lære håndværket fra bunden og at der kan være en udfordring at lave en perfekt dobbeltradet damejakke men....kan næsten ikke bruge så lang tid og mange penge (tit et par tusinde for en vinter) på det. Ved faktisk også at motivationen daler efter de første par aftener sådanne steder.
Kan finde meget lækkert tøj og mønstre i stofbutikker (også ting der for mig ser nemt ud :wink: ) men alle steder siger de at der ikke er nogen vej udenom man skal igennem 3 år med aftenskole...GAB!!!
Findes der ikke nogle praktiske sjuskedorter der kender en genvej??
Det er måske som med soldatertiden; "hvad man selv har været igennem skal andre ikke slippe let fra..."

Venlig hilsen:
Birgitte

Jeg kunne godt tænke mig at lære at sy men selvom... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Janne.
Og velkommen på LDS.
Løse kraver til T-shirts, det har jeg godt nok aldrig hørt om. Men vi skal jo lære noget nyt hver dag, jeg vil tro at du skulle søge på den side der hedder Rokken.dk der er de nok mere kvalificeret til at besvare dit spørgsmål.

V.h. Håndværkeren
Citat fra sweetlouise40

www.naalogtraad.dk


Hej Søde Louise.
Nu var det lige hvad jeg kom på, men jeg kan da se at du vil prøve at hjælpe andre der har lyst til syning og det er fint.
Det er dog ikke så smart hvis du også havde tænkt dig at lave forretning på det link.
Her på LDS. kan vi nemlig ikke fordrage "nasserøve" der prøver at få gratis reklame.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Citat fra Håndværkeren

Her på LDS. kan vi nemlig ikke fordrage "nasserøve" der prøver at få gratis reklame.


Gud fri mig vel for en fladpandet kommentar til en hjælpsom person.

WS
Citat fra WinstonSmith

Gud fri mig vel for en fladpandet kommentar til en hjælpsom person.

WS


Se hvis du havde citeret hele mit indlæg var det ok, men når du bare piller det ud som du ser, er din deltagelse uønsket.
Hold dig til noget du ved noget om, lad være med at blande dig i noget du ikke ved noget om.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

men når du bare piller det ud som du ser, er din deltagelse uønsket.


Jeg svarer på det, som jeg synes er relevant eller interessant i dine indlæg. Og det er så også det jeg citerer. Der var intet vundet ved at citere hele dit indlæg.

Citat fra Håndværkeren

Hold dig til noget du ved noget om, lad være med at blande dig i noget du ikke ved noget om.


Nu er jeg jo ikke en Hr.HvemSomHelst indenfor fladpandethed. Jeg er vel nærmest virtuos :-)

Din kommentar var fladpandet fordi den antydede at der kunne være tale om at linket til www.naalogtraad.dk var skrevet af en "nasserøv". Det er der efter min mening ingen grund til at antyde om folk der gerne vil hjælpe, med mindre det står meget klart ud fra sammenhængen. Der er til gengæld gode grunde til at lade være, hvis man gerne vil fremme en god stemning på forum.

WS
Det må være op til den der ser teksten, men det var venligt ment.
Sådan er jeg bare, du må lære at leve med det. Du kan bruge udelukkelses metoden, så ser du ikke de svar jeg har givet.

V.h. Håndværkeren
Jeg vil også siger du bare skal springe ud i det. Få købt et par nemme mønstre og læs syvejledning grundigt. Hvis du har en bare nogenlunde basisviden fra folkeskolen brurde du nok kunne knare det og eftersånden som du bliver mere sikker i det også kunne komme til at sy en forførdetlig grim skjorte eller en dobbeltraddet jakke wink
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis