Dårlig varme i radiator og efter noget tid på 5 forsvinder varmen

Hejsa
Første tråd her. 
Jeg bor i en etageejendom, hvor anlægget for nyligt blev undersøgt så alt skulle være fint derfra.
Jeg har motioneret ventilen, udluftet radiator hvor den både var på 5 og 1. Har afprøvet med ny termostat RA-N 23mm. Den bliver SLET ikke ordentlig varm. Og står den på 5 forsvinder varmen efter noget tid.

Hvilke ting kan jeg afprøve yderligere? 
Radiatorer i det andet værelse i lejligheden fungerer udmærket. Det er kun det ene værelse.
Radiator har været slukket helt i sommerperioden.

På forhånd tak
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Det kunne skyldes luft i radiatoren...

Det kan også være membranen i termostat ventilen der har sat sig fast, du skruer pakdåsen (ud den sekskantede med den blanke stift)
Jeg bruger en stjerneskruetrækker til at trykke ind på membranen og få den motioneret.

Du kan vente med at montere selve termostathovedet, så giver den fuld varme..

Det kunne skyldes luft i radiatoren...

Vi prøver igen, i morgen --
​Kan der være mere luft tilbage? Jeg har udluftet radiatoren grundigt indtil der kom vand ud, og ​jeg har også motioneret ventilen. Jeg har dog ikke taget pakdåsen ud. Kan man ​gøre dette selv?

ikke-handyman skrev den 06-01-2026 14:28:15

Kan der være mere luft tilbage? Jeg har udluftet radiatoren grundigt indtil der kom vand ud, og jeg har også motioneret ventilen. Jeg har dog ikke taget pakdåsen ud. Kan man gøre dette selv?

Ja du kan sagtens selv motionere pakdåsen, der kommer ikke mere vand end en klud kan klare..

Der kan sagtens være mere luft i radiatoren, så prøv at udlufte den.

Vi prøver igen, i morgen --
Ok, mange tak jeg prøver lige igen så.

Kan der være mere luft tilbage? Jeg har udluftet radiatoren grundigt indtil der kom vand ud, og jeg har også motioneret ventilen. Jeg har dog ikke taget pakdåsen ud. Kan man gøre dette selv?

Ja, du kan gøre det ved at tage termostaten af og skrue pakdåsen ud. Der kommer lidt vand, så hold en klud under. Du stikker en stump genstand ind i hullet og motionerer membranen. Når der kommer varme på radiatoren. kan du skrue pakdåsen i igen og montere termostaten.

fase
Annonce
Vandet der kom ud var meget grønligt og der kom næsten vand ud med det samme da jeg udluftede radiator. ​
S. Fabrin skrev den 06-01-2026 14:36:31

Ja, du kan gøre det ved at tage termostaten af og skrue pakdåsen ud. Der kommer lidt vand, så hold en klud under. Du stikker en stump genstand ind i hullet og motionerer membranen. Når der kommer varme på radiatoren. kan du skrue pakdåsen i igen og montere termostaten.

Skal jeg sætte termostaten på 5 eller noget før jeg tager pakdåsen ud?

ikke-handyman skrev den 06-01-2026 14:43:53

S. Fabrin skrev den 06-01-2026 14:36:31

Skal jeg sætte termostaten på 5 eller noget før jeg tager pakdåsen ud?

Nej du tager bare termostaten af og skruer pakdåsen ud. Og som der står i mange brugsanvisninger "Samles i omvendt rækkefølge"  

fase
Ok, tak for hjælpen. Jeg melder tilbage senere om det hjælper. Umiddelbart virker nålen også ret dårlig når man trykker på den. 
ikke-handyman skrev den 06-01-2026 15:01:14

Ok, tak for hjælpen. Jeg melder tilbage senere om det hjælper. Umiddelbart virker nålen også ret dårlig når man trykker på den. 

Ja, nålen skal kunne bevæge let. Når du har pakdåsen ude, giver du nålen en lille smule olie, så den kan bevæge sig let.

fase
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis