Dårlig varme i radiator og efter noget tid på 5 forsvinder varmen

Hejsa
Første tråd her. 
Jeg bor i en etageejendom, hvor anlægget for nyligt blev undersøgt så alt skulle være fint derfra.
Jeg har motioneret ventilen, udluftet radiator hvor den både var på 5 og 1. Har afprøvet med ny termostat RA-N 23mm. Den bliver SLET ikke ordentlig varm. Og står den på 5 forsvinder varmen efter noget tid.

Hvilke ting kan jeg afprøve yderligere? 
Radiatorer i det andet værelse i lejligheden fungerer udmærket. Det er kun det ene værelse.
Radiator har været slukket helt i sommerperioden.

På forhånd tak
Hejsa Første tråd her.  Jeg bor i en etageejendom... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 06-01-2026 15:04:56

ikke-handyman skrev den 06-01-2026 15:01:14

Ok, tak for hjælpen. Jeg melder tilbage senere om det hjælper. Umiddelbart virker nålen også ret dårlig når man trykker på den. 

Ja, nålen skal kunne bevæge let. Når du har pakdåsen ude, giver du nålen en lille smule olie, så den kan bevæge sig let.

Når man motionerer nålen hvor langt skal nålen optimalt set kunne "gå ind"? Er det kun til 50% af nålens længde eller skal det meste af nålen gå ind ?

Når man motionerer nålen hvor langt skal nålen optimalt set kunne "gå ind"? Er det kun til 50% af nålens længde eller skal det meste af nålen gå ind ?
Nålen kan du faktisk tage ud. Men det er ikke nålen, der skal motioneres. Du skal tage pakdåsen ud og stikke en stump genstand ind gennem hullet og motionere membranen bagved. Når du så kan føle at røret og ventilen bliver varmere er membranen løs, og du monterer nu pakdåsen og termostaten igen.

fase
Pakdåse er den mindste yderste del af ventilen.  Men du kunne jo prøve at sætte termostat på 6 eller 7 Det er jo ikke lige tallet alene du skal kigge på, men om du har passende varme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg forsøgte at åbne pakdåsen men den sidder alt for stramt og blev lidt slidt af den tang jeg brugte så jeg gjorde ikke mere. De andre vandrør blev i løbet af dagen også helt kold så varmen forsvandt fra de andre radiatorer :s

Hvad siger de andre i ejendommen ?   Måske kunne det være et problem med cirkulationspumpen.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
ikke-handyman skrev den 07-01-2026 08:20:21

Jeg forsøgte at åbne pakdåsen men den sidder alt for stramt og blev lidt slidt af den tang jeg brugte så jeg gjorde ikke mere. De andre vandrør blev i løbet af dagen også helt kold så varmen forsvandt fra de andre radiatorer :s

Du skal ikke åbne pakdåsen, den skal bare skrues ud. Kan du ikke sætte et billede af ventilen uden termostat ind i en svar. Pakdåsen er sekskantet udvendig og skrues ud med en svensknøgle.

Du får lige et billede af en pakdåse. 

fase
shortcut skrev den 07-01-2026 08:31:31

Hvad siger de andre i ejendommen ?   Måske kunne det være et problem med cirkulationspumpen.

Jeg har faktisk ikke spurgt de andre nu men overvejer at spørge min overbo. Der er kun en ekstrem lille mænge varme kommet tilbage i rørene, men det er på ingen måde normal varme der er tilbage.

Jeg forsøger at finde et bedre værktøj til at åbne de pakdåser og pakdåsen ser ud som på det billede du har sendt Fabrin
ikke-handyman skrev den 07-01-2026 08:45:07

shortcut skrev den 07-01-2026 08:31:31

Hvad siger de andre i ejendommen ?   Måske kunne det være et problem med cirkulationspumpen.

Jeg har faktisk ikke spurgt de andre nu men overvejer at spørge min overbo. Der er kun en ekstrem lille mænge varme kommet tilbage i rørene, men det er på ingen måde normal varme der er tilbage.

Jeg forsøger at finde et bedre værktøj til at åbne de pakdåser og pakdåsen ser ud som på det billede du har sendt Fabrin

Fik du varme på radiatoren ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hej igen, beklager var på arbejde hele dagen.
Status er at varmen forsvandt fra rørene og ejeren har blot givet en el-radiator som løsning. De siger anlægget kører som den skal.
Jeg forsøger at skaffe mig en vandpumpetang også 1-2 styks nye pakdåser. Eller første omgang hvor jeg motionerer selve membranen som i har anbefalet. Men jeg har brug for det rigtige værktøj.

Der er en smule varme i mine 2 radiatorer, men det er stadig langt under normal performance. 
Og det lille værelse - der er radiatoren stadig meget kold. Al varmen er bare forsvundet fra den med tiden..
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis