Dårlig varme i radiator og efter noget tid på 5 forsvinder varmen

Hejsa
Første tråd her. 
Jeg bor i en etageejendom, hvor anlægget for nyligt blev undersøgt så alt skulle være fint derfra.
Jeg har motioneret ventilen, udluftet radiator hvor den både var på 5 og 1. Har afprøvet med ny termostat RA-N 23mm. Den bliver SLET ikke ordentlig varm. Og står den på 5 forsvinder varmen efter noget tid.

Hvilke ting kan jeg afprøve yderligere? 
Radiatorer i det andet værelse i lejligheden fungerer udmærket. Det er kun det ene værelse.
Radiator har været slukket helt i sommerperioden.

På forhånd tak
Hejsa Første tråd her.  Jeg bor i en etageejendom... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ikke-handyman skrev den 08-01-2026 12:24:06

Hej igen, beklager var på arbejde hele dagen.
Status er at varmen forsvandt fra rørene og ejeren har blot givet en el-radiator som løsning. De siger anlægget kører som den skal.
Jeg forsøger at skaffe mig en vandpumpetang også 1-2 styks nye pakdåser. Eller første omgang hvor jeg motionerer selve membranen som i har anbefalet. Men jeg har brug for det rigtige værktøj.

Der er en smule varme i mine 2 radiatorer, men det er stadig langt under normal performance. 

Til at skrue pakdåserne ud skal du bare bruge en svensknøgle f.eks. en 6" eller en 8". en svensknøgle hedder også en skiftenøgle. Den kan bruges til meget andet. Til at motionere membranen kan du bruge en stjerneskruetrækker.

fase
Har fået fat i en papgegøje tang men den pakdåse sidder så vanvittigt fast at dens overflade er blevet slidt.. har i nogen tips til hvordan jeg kan få tangen til at få et bedre greb om den?
Der er  kommet varme igen i alle radiatorer, så det er jeg virkelig glad for. Tusind tak for jeres hjælp. Nu har jeg lært noget  
Kom varmen af sig selv, eller var det noget du gjorde?
erGodt at i har fået varmen igen.
Til en anden gang, hvis du får brug for at skrue en pakdåse ud, så brug en skiftenøgle, fastnøgle, stjernenøgle eller en topnøgle. En papegøjetang er ikke brugbar til dette formål.

Søren O
jhb skrev den 08-01-2026 17:46:40

Kom varmen af sig selv, eller var det noget du gjorde?

Jeg tror den kom af sig selv selvom jeg selvfølgelig havde udluftet alle næsten alle radiatorer og motioneret ventilen. 

Tak skal I have alle sammen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis