Hej
Jeg bor i vestforbrændingsområde og kan få fjernevarme i 2027.
Tilslutning 15.000 incl. alt
Jeg har regnet lidt på det i fohold til mit gasfyr udfra VFB beregner og det er ikke mange 1000 kr. jeg kan spare om året ved at skifte fra GAS. Alt sammen ud fra nuværende priser selfølgelig.
Men jeg kan godt lide tanker om at komme væk fra GAS og til fjernvarme uden bekymringer da VBF står for alt.
ja jeg har tænkt på luft/vand pumpe og det vil helt klart være det billigste, selvom man indregner en levetid på 15år og dermed skal have penge op af lommen igen.
Men jeg har ikke lyst til det skrummel stående foran mit hus og selvom folk siger den ikke støjer, så kan jeg godt høre støjen fra min nabos på vindstille vinternat, med lukkede vinduer.
Jeg har erfaring fra andre der siger det samme.
MEN.... hvad nu hvis der om 5 år kommer en ny teknologi, hvilket ikke er usandsynligt når man læser ingenøren og andre tekniske blade/sider.
Kan man så komme af med sin fjernvarme???
Har selvfølgelig spurgt VBF.
Det kan man godt mod at betale de faktiske omkostninger, som ikke er kendt.
I mit tilfælde nedtagning af udstyr og opgravning af 10 m tilslutning og blænding i vejen.
VBF har pris på alt på deres side. Blot ikke nedtagning.
Undrer mig bare at man skal sige ja til noget uden at kende pris for at komme ud igen
De har jo gravet ufatteligt meget ned, så de må jo kende priserne på en nedtagning?
Er det normalt at der ikke er priser på nedtagning?
Katmus