Superdiy skrev den 05-11-2025 12:01:38
26.000 kr/m2 for et skur.... AV det må være i Gentofte eller lignende.
Det er svært at svare på dine spørgsmål uden at se bygningen, men helt generelt så hvis fugten skyldes kondens er det pga kuldebroer. Din dampspærre har intet med det at gøre. ( Efter min mening kunne den helt have været undladt )
Er det pga fugtindtrængning gennem soklen ved højt liggende terræn ( det forestiller jeg mig du har da du skriver støttemure) skal der tætnes og eller drænes.
Hvis det kun er pga kuldebro så bank gulvet op hvor det er i kontakt med soklen og isoler korrekt.
Hej,
Tak for svar. De 390.000kr omfatter bebyggelse af carport på 35kvm, epoxy gulv, elektriker, maler og så selvfølgelig 95.000kr på alt det med fundament. Det er ikke Gentofte, men et andet sted i Storkøbenhavn.
Umiddelbart har jeg fået garanti for, at der ikke vil være fugtgennemtrængning udefra, da det er isoleret og pudset godt op. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det og ved ikke hvordan jeg skal kunne tjekke det?! Når jeg ser kondens på gulvet i form af vandpytte hele vejen langs kanten hvor gulv møder fodpaneler ved sokkel, så kan jeg med 99% sikkerhed konkludere, at der er tale om kuldebro pga. manglende kantisolering.
Den løsning som du, BOFR og Knud foreslår virker til at være et større indgreb, da det ville jo medføre, at der skal skæres i gulvet? Hvor dybt og bredt skal der skæres? Og så skal der vel støbes og lægges nyt epoxy gulv igen?
Jeg har fået tilbudt installation af en et-rums ventilationsanlæg med varmegenvinding. Ville det løse problemet eller vil det være en symptombehandling?