“Bule” på bil

Har opdaget denne mindre “bule” på min bil som jeg har markeret med den røde cirkel på billedet. Vil nærmest ikke kalde det en bule da stedet ikke går buler indad, men føles mere som at metallet liger buer lidt udad når jeg kører en hånd henover. Det er som sagt et mindre område og kan heller ikke ses fra alle vinkler og lys. Nu har jeg dog opdaget det og nu irriterer det mit synsfelt 🤣 mit spørgsmål er så om der overhovedet er noget at gøre ved sådan noget eller om det er for småt til at en fagmand gider at gøre noget ved det? 
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er et andet billede hvor det også kan ses
Den kan trykkes ind/ud så den er usynlig. Søg på "smart repair".

Har du undersøgt, hvad der er årsag til bulen? Hvis den buler ud, kan det skyldes, at noget inde i døren ikke sidder rigtigt, og derfor trykker indefra, eller at døren / bilen har været ude for et mindre uheld, der har skabt en skævhed. Hvis døren eks. har været åbnet ind over noget, så den er blevet bøjet op. Tjek bunden af døren for skader, da den slags hurtigt kan skabe rust. Hvis du kan, så prøv at pille indebeklædningen af, og se om alt ser rigtigt ud.

Hellere leje end at bo på gaden.
Bent Andersen skrev den 13-10-2025 18:31:02

Den kan trykkes ind/ud så den er usynlig. Søg på "smart repair".

Kan godt finde lidt info om det, men har svært ved at tyde om det er noget man kan gøre selv? 

Kolding75 skrev den 13-10-2025 19:16:42

Har du undersøgt, hvad der er årsag til bulen? Hvis den buler ud, kan det skyldes, at noget inde i døren ikke sidder rigtigt, og derfor trykker indefra, eller at døren / bilen har været ude for et mindre uheld, der har skabt en skævhed. Hvis døren eks. har været åbnet ind over noget, så den er blevet bøjet op. Tjek bunden af døren for skader, da den slags hurtigt kan skabe rust. Hvis du kan, så prøv at pille indebeklædningen af, og se om alt ser rigtigt ud.

Ved ikke hvad skaden skyldes, men har tjekket område tykt og tyndt og kan intet andet finde 

Annonce
Det er svært at se bulen på billederne, men hvis området er blødt skal der ikke meget Bilka tryk til. Kollisions listerne holder ikke nødvendig vis yder skærmen fast. 
Der findes et utal af mirakel værktøj og tricks på YT, men jeg vil anbefale dig at rulle forbi en bule ekspert, og høre hans mening. En regulær blød bule ( tryk ) kan måske rettes tilbage, men man skal vide lidt om det, ellers bliver det aldrig godt. Der bruges en speciel lampe, til at spotte linjerne efter udbedring.  

cdp skrev den 13-10-2025 19:48:30

Det er svært at se bulen på billederne, men hvis området er blødt skal der ikke meget Bilka tryk til. Kollisions listerne holder ikke nødvendig vis yder skærmen fast.
Der findes et utal af mirakel værktøj og tricks på YT, men jeg vil anbefale dig at rulle forbi en bule ekspert, og høre hans mening. En regulær blød bule ( tryk ) kan måske rettes tilbage, men man skal vide lidt om det, ellers bliver det aldrig godt. Der bruges en speciel lampe, til at spotte linjerne efter udbedring.  

Det er svært at se fordi den virkelig heller ikke er særlig stor eller tydelig. Kun fra visse vinkler og i et bestemt lys er den mere tydelig. Når jeg kører hånden henover føles den meget lille og hvor man kan mærke metallet bue en lille bitte smule ud ad. Ikke meget. Giver dog bare en træls lille refleksion når man først har opdaget. Er også ude i om den er så lille at den ikke er værd at få lavet 

cdp skrev den 13-10-2025 19:48:30

Det der er også er med det er at buler ofte er hvor det buer indad. Det lille styk på min bil, buer metallet en lille smule udad, når jeg kører hånden henover det, så derfor jeg er i tvivl om man kan kalde det en bule. I hvert fald ikke én af dem man plejer at se 

Hvad siger en forhandler af mærket ( bilen ) - noget de har set før?

vægten89 skrev den 13-10-2025 17:27:12
 🤣 mit spørgsmål er så om der overhovedet er noget at gøre ved sådan noget eller om det er for småt til at en fagmand gider at gøre noget ved det? 

Hvis de har tid og du har penge, så kan alt fikses🧐

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis