“Bule” på bil

Har opdaget denne mindre “bule” på min bil som jeg har markeret med den røde cirkel på billedet. Vil nærmest ikke kalde det en bule da stedet ikke går buler indad, men føles mere som at metallet liger buer lidt udad når jeg kører en hånd henover. Det er som sagt et mindre område og kan heller ikke ses fra alle vinkler og lys. Nu har jeg dog opdaget det og nu irriterer det mit synsfelt 🤣 mit spørgsmål er så om der overhovedet er noget at gøre ved sådan noget eller om det er for småt til at en fagmand gider at gøre noget ved det? 
Har opdaget denne mindre “bule” på min bil som jeg... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JohnLarsen skrev den 13-10-2025 20:28:49

vægten89 skrev den 13-10-2025 17:27:12
 🤣 mit spørgsmål er så om der overhovedet er noget at gøre ved sådan noget eller om det er for småt til at en fagmand gider at gøre noget ved det? 

Hvis de har tid og du har penge, så kan alt fikses🧐

Det er sandt, men hvis jeg skal slippe flere tusindvis af kroner for at få fixet det bette stykke, så tænker jeg at jeg må lære at leve med det 🤣

vægten89 skrev den 13-10-2025 19:27:29

Bent Andersen skrev den 13-10-2025 18:31:02

Den kan trykkes ind/ud så den er usynlig. Søg på "smart repair".

Kan godt finde lidt info om det, men har svært ved at tyde om det er noget man kan gøre selv? 

Det kræver en prof, det er lidt af en kunst.

En hurtig søgning fandt buledoktor.dk du kan jo spørge der.

cdp skrev den 13-10-2025 20:09:58

Hvad siger en forhandler af mærket ( bilen ) - noget de har set før?

Det er en Skoda Enyaq, og har først opdaget det i dag, så har ikke snakket med Skoda om det 

Princippet til opretning af små buler (bilkabuler) kaldes PDR (Paintless Dent Repair), og der er masser af eksempler på YT, hvis du søger efter dem, her et par hurtige. Jeg ville dog ikke selv gå i gang med det, da man kan gøre skaden værre og umuliggøre PDR for en prof.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 13-10-2025 20:38:26

Princippet til opretning af små buler (bilkabuler) kaldes PDR (Paintless Dent Repair), og der er masser af eksempler på YT, hvis du søger efter dem, her et par hurtige.

Har fundet mange af de eksempler, men hvor de skaderne i videoerne skiller sig lidt ud fra min, er at de buler i videoerne går indad. Min ujævnhed går udad, og det er meget lidt, så tror mange af de forsøg jeg har fundet vil have svært ved at virke 

Annonce
Princippet er præcist det samme, den ene type bule trykker du ud bagfra, og den anden type bule banker du ind udefra. Umiddelbart vil det være lettere at leve med bulen, da bilen nok skal få flere buler med tiden, og sidst jeg undersøgte det, var der mængderabat på flere buler i samme del (eks. samme dør).

Kolding75 skrev den 13-10-2025 20:48:08

Princippet er præcist det samme, den ene type bule trykker du ud bagfra, og den anden type bule banker du ind udefra. Umiddelbart vil det være lettere at leve med bulen, da bilen nok skal få flere buler med tiden, og sidst jeg undersøgte det, var der mængderabat på flere buler i samme del (eks. samme dør).

Hæhæ, mængderabat skader aldrig 🤣 men kan også være at jeg bare lever med det. Synes skaden virker så minimal at jeg nok kun lægger mærke til det fordi at jeg ved den er der 

Kolding75 skrev den 13-10-2025 20:48:08

Men nu har jeg skrevet lidt med ChatGPT om det, og den mente at jeg måske ku være heldig med at varme området op med fx en hårtørrer og så prøve at “massere” området mens jeg trykker en lille smule, for så ku det være at det gik på plads når stedet var så lille. Ved dog ikke om jeg tør at give mig i kast med det af frygt for at gøre det værre 

Du finder på et tidspunkt også nogle tips, der går på først at varme området op, og efterfølgende sprøjte noget iskoldt på, men det kan ødelægge lakken og resultere i en endnu dyrere reparation.

Kolding75 skrev den 14-10-2025 10:04:04

Du finder på et tidspunkt også nogle tips, der går på først at varme området op, og efterfølgende sprøjte noget iskoldt på, men det kan ødelægge lakken og resultere i en endnu dyrere reparation.

Ja det tip har jeg også set, men det har jeg ikke turde at forsøge mig med. Ved heller ikke om det at varme det op og massere overhovedet ville kunne gøre en forskel 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis