Stauf 570 har jeg ingen erfaringer med, men når Dinesen anbefaler den ville jeg stole på deres anbefaling.
Det er muligt at spare nogle håndører med et andet produkt men det vil jeg ikke anbefale. Du har trods alt grebet dybt i lommerne ved at vælge et Dinesen gulv.
Beton skal altid primes inden der limes. Mine betænkeligheder går på om betonlaget, som du indledningsvis påtænker, er stærkt nok til at modstå plankernes kræfter (jeg har den dybeste respekt for træs egenrådige vilje). Derfor anbefalede jeg et mellemlag af fuldlimede gulvplader i køkkenet.
Du kan med fordel anvende samme type spånplade som i resten af huset som undergulv i køkkenet med hensyn til opstigende fugt. Så kan det ikke gå helt galt.
Douglas tager godt imod lud, så det er et godt valg bare du husker at fjerne alt overskydende lud inden videre behandling.
Når du pakker dine Dinesen gulve ud har de spartlet knaster som er påfaldende grønne. (det ligner gæret abesnot)
Bliv ikke forskrækket. Det forsvinder inden for det første år i takt med gulvet vaskes og udsættes for lys og luft såfremt det ikke lakeres.