Kommentarer til projekt: Kloak og afløb

Her samles kommentarer til projektet: Kloak og afløb

Kommentarer vises både her og på projektet.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har en pumpebrønd er der ingen grund til at have en rottespærre, da rotterne ikke kan komme den vej ind fra det offentlige kloaknet.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er ikke et projekt men et spørgsmål der hører til i forum.
Når det er sagt skal tilslutningen vel bare laves som en forgrening på indløbet til brønden. Du skal jo alligevel grave næsten helt derned. 

I øvrigt er det, hvis man ikke ved noget om kloak, oplagt at få en autoriseret til det. Har du først lavet en dårlig anboring på brønden skal den skiftes.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har gravet derned og afløbsrørledninger er færdige. Hvad skulle en forgrening ændre på? 
Jeg spørger ikke om andet end det man kan læse. 

Man må gerne spørge sig frem så jeg kan få lov til at sige fra.

Selvbygger med stort S. 
Annonce
Jeg er meget taknemmelig for jeres svar.

Mvh Zennia :)
Jeg kan anbefale denne her type rottespærre, de er nemme at tage op og servicere (krævet et specielt håndtag) de skal efterses en gang om året. (egentlig skal de installeres, samt efterses en gang årligt af en autoriseret kloakmester)
Link​​​

Jeg lavede selv et håndtag af et alurør, med en stift igennem.
Jeg har rottespærre i både spildevand og regnvands skel brøndene.
Jeg havde en autoriseret kloakmester til at installere dem, da vi skulle have separat kloakeret, der skal monteres et lille skilt i brønden, så evt slamsugerfirma kan se der er monteret en rottespærre hvis kloakken skal spules.

Vi prøver igen, i morgen --
så skal det så lige siges at en rottespære må du IKKE selv montere , det kræver et særskilt kursus
selv en kloakmester må ikke uden kurset
og så kræver det også et årligt eftersyn
havde ikke lige set billedet tidligere
hvis det er spildevand der løber i den brønd , er den ikke lovlig
der må ikke være indløb over bunden , den SKAL føres ind i tilsludningen i bunden
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis