Børnebil elektronik/batteri

Hej 
Måske ikke det rigtige sted, men synes bare, at der er så mange kloge hoveder herinde. Har ikke rigtig andre at spørge til råds. 

Har sådan en børnebil, tror det er den her model, 
https://funwheels.dk/produkt/range-rover-sport-xl-elbil-til-boern-2x240w-lithium-sort/

ikke købt fra ny. Har virker, virker ikke nu. 

Der er så vidt jeg kan se ingen løse forbindelser, alle kabler har det umiddelbart godt. 

Tænker det er batteriet? 

To ting, jeg vil høre om. 

1) Hvordan tester jeg om det virker? 
Her har jeg nok brug for at komme ud og købe mig et multimeter eller hvad det hedder? Nogen der kan anbefale ​et ​godt køb til hobby brug? Kan godt lide at få købt noget ordentligt fra starten evt. Hvis det ikke er for dyrt. 

2) ​Har forsøgt at lade op, der er umiddelbart reaktion i opladeren (der er en lille lampe) på at det sættes til. Så ​det er vel bare batteriet som er dødt? ​Skal jeg have testet. 
Såfremt det så er batteriet, så tror jeg at det er ok nemt at købe et nyt. koster vist et par hundrede kroner. 

Men, jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan ​skifte det nemt - det nuværende batteri er ligesom 'loddet' på med ​noget der ligner lim. Hvad er det - og hvordan gør jeg evt? Skal det bare pilles af - og hvordan ​får jeg det så 'loddet' på igen. 

Har en MC jeg fjerner batteriet på om vinteren, og der skruer jeg ​jo ledningerne af og på. De skrues af, batteriet kan fjernes. Men her på denne børnebil kan jeg ​ikke umiddelbart frakoble batteriet uden at ødelægge det her "lim" der holder ledningerne fast. ​

Er det til at have med at ​gøre? 

Hej  Måske ikke det rigtige sted, men synes bare... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 07-09-2025 19:17:14

Du skal jo gerne måle tæt på O ohm så du stiller den på det laveste, nemlig 200 Ohm. Ja du sætter de 2 pinde på hver stik på sikringen. Forinden kan du holde de 2 pinde sammen og se om metret der siger 0 ohm. Siger den f.eks. 2 ohm når du holder målepinde sammen så er det ok med 2 ohm når du måler på sikring. 

hvis jeg holder dem sammen får jeg samme resultat som på sikringen, "00.6" 

Så er sikring ok. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 07-09-2025 19:20:32

Så er sikring ok. 

ja, tænker jeg må give et nyt batteri et skud.. så ved jeg det jo med sikkerhed. om det er der problemet lå... 

Når du tester med MC batteriet er det bedst at have. mindst en af det måske defekte batteris ledninger demonteret.
Desuden kan det være en hjælp at måle spænding på det tilkoblede MC batteri når du forsøger at starte bilen. Er der overhovedet intet fald i spændingen ved startforsøg tror jeg på nul belastning af batteriet = defekt i bilen.
Desuden skal man naturligvis aldrig udelukke to fejl(den ene har måske forårsaget den anden) hvilket vanskeliggør fejlsøgningen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvor i Danmark ????

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
polobjørn skrev den 08-09-2025 17:05:55

Hvor i Danmark ????

Bilen står i Hornbæk. Er du i nærheden :D ? 

Næe  bor i Skælskør så der er lidt langt at køre 

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis