Børnebil elektronik/batteri

Hej 
Måske ikke det rigtige sted, men synes bare, at der er så mange kloge hoveder herinde. Har ikke rigtig andre at spørge til råds. 

Har sådan en børnebil, tror det er den her model, 
https://funwheels.dk/produkt/range-rover-sport-xl-elbil-til-boern-2x240w-lithium-sort/

ikke købt fra ny. Har virker, virker ikke nu. 

Der er så vidt jeg kan se ingen løse forbindelser, alle kabler har det umiddelbart godt. 

Tænker det er batteriet? 

To ting, jeg vil høre om. 

1) Hvordan tester jeg om det virker? 
Her har jeg nok brug for at komme ud og købe mig et multimeter eller hvad det hedder? Nogen der kan anbefale ​et ​godt køb til hobby brug? Kan godt lide at få købt noget ordentligt fra starten evt. Hvis det ikke er for dyrt. 

2) ​Har forsøgt at lade op, der er umiddelbart reaktion i opladeren (der er en lille lampe) på at det sættes til. Så ​det er vel bare batteriet som er dødt? ​Skal jeg have testet. 
Såfremt det så er batteriet, så tror jeg at det er ok nemt at købe et nyt. koster vist et par hundrede kroner. 

Men, jeg er i tvivl om hvorvidt jeg kan ​skifte det nemt - det nuværende batteri er ligesom 'loddet' på med ​noget der ligner lim. Hvad er det - og hvordan gør jeg evt? Skal det bare pilles af - og hvordan ​får jeg det så 'loddet' på igen. 

Har en MC jeg fjerner batteriet på om vinteren, og der skruer jeg ​jo ledningerne af og på. De skrues af, batteriet kan fjernes. Men her på denne børnebil kan jeg ​ikke umiddelbart frakoble batteriet uden at ødelægge det her "lim" der holder ledningerne fast. ​

Er det til at have med at ​gøre? 

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser ud til at være 12V.

En simpel batteritest er at tage en forlygtepære (Glødepære) fra en bil - f.eks. H7 - og så se om du kan få den til at lyse.

Det vil vise at der er 12V og at batteriet ikke er helt degenereret.
Jeg er nok nødt til at have det skåret ud i pap. Hvor skulle jeg skabe forbindelsen til pære ? Mit “problem” er netop også at ledningerne sidder fast på. Og jeg ville sagtens kunne gøre det samme med et multimeter, ikke ? Kan det svare sig at købe det billigste i harald nyborg eller ​er det ​noget skrammel ? 

Men jo, det er netop 12v. 
aroma 6 fm 10 12v10ah 20hr

Kan jeg bare pille det der "lim" halløj af så jeg kan få ledningerne afkoblet? Hvad er det/ hvad hedder det,  og ville jeg kunne sætte noget nyt på, hvis jeg så senere skal have et nyt batteri i ? 
Brug en afisoleringstang, eller stik en nål igennem hver ledning.
Lån et 12V batteri, parallelt på det andet, som når du kick starter en bil.
Kørt den, alt godt, hvis ikke, nyt på.
Der er også 12 volt batteri værktøj, jeg fik for mange år siden en lille elektrisk køreting til børn. Den satte jeg en bund fra en gammel black & Decker batteri på. Savede bunden af den gamle boremaskine, havde fået en ny andet mærke.
Den kørte i flere år med mine små piger, og da jeg havde flere batterier, var det sjove nok at den ikke stod stille. De skiftede batteri under sædet og videre.
Der er så mange muligheder i dag, så prøv dig frem.
God arbejdslyst, og held til.

Jesper Munch Larsen
8,2 kW sol taget sidem 2013 sidste mand på gammel lorte ordning.
4x30 rør til varmt vand, 2m3 buffer(3kW elpatron)
17kW Pejs med gris, 2,2kW stue rest til buffer.
Gennemstrømning vandvarmer med varmeveksler fra buffervand (projekt inden jul, da mit gas er lukket nu og fyret er på vej ​ned. Gas kun en buffer, da jeg rejser meget.)

Hvordan er du kommet konklusionen at det er batteriet? Hvis det er batteriet, vil bilen kun køre lige efter en opladning, og have meget små kræfter. Hvis motoren slet ikke flytter sig, er problemet nok et andet.

Batteriet et en akkumulator som dette
https://www.thansen.dk/elektronik/batterier/blybatterier/lukket-blybatteri-12v-10ah-152x99x95-mm/n-1156714473/pn-1156714426/
Det er ikke litium, som den annonce du linkede til.

De to kablesko kan du blot trække af. Hvis der er hotmelt lim på, er det for at ledningerne ikke skal ryste sig løse. At teste med pære en god test. Hvis bilen har stået i nogle år uden at være brugt, er batteriet sikkert ødelagt.  

Annonce
GodeVen skrev den 04-09-2025 10:52:06

Hvordan er du kommet konklusionen at det er batteriet? Hvis det er batteriet, vil bilen kun køre lige efter en opladning, og have meget små kræfter. Hvis motoren slet ikke flytter sig, er problemet nok et andet.

Har bestemt ikke konkluderet at det er batteriet - men det er vel der jeg står lige nu, efter umiddelbart ikke at have kunne finde nogle løse ledninger eller andet der lige er hoppet fra? 

Ledningerne har jeg fået af, ja hotlim, så de sku lige lirkes fra hinanden før de gik af. 

Bilen går slet ikke i gang - helt død. 

det med pæren forstår jeg ikke - kan jeg have en held med at finde en video der viser hvordan man tester med pære ? 

mht. batteri, så tror jeg det her er 1:1 det samme. føler lidt det er det værd, at give det et skud.
https://www.netcentret.dk/shop/batteri-12v-10ah-6216p.html?gad_source=1&gad_campaignid=22557099516&gbraid=0AAAAAD84ro3E_Rkf4rzxqPaDl21zYoQEO&gclid=Cj0KCQjw8eTFBhCXARIsAIkiuOz38efuoNs1qXQVFnFeLoa4ioETEM6n_kKuwF3SqFm9-YgsWpvb-4QaAtSrEALw_wcB
Prøv evt en ledning fra dit bilbatteri før du køber et nyt batteri.
Selv et super dårligt batteri, vil efter det er opladet kunne trække hjulene rundt, hvis bilen bliver løftet.

Da jeg for mange år siden havde et tilsvarende problem på en Peg Perego (det var før alt blev kinesisk), var det "speederpedalen" der ikke virkede.  
Thomas_Mygind skrev den 04-09-2025 12:42:43

Prøv evt en ledning fra dit bilbatteri før du køber et nyt batteri.

Jeg ville gerne prøve meget mere end jeg er i stand til - jeg er bare i tvivl om hvad jeg helt lavpraktisk gør. Hvilken slags ledning - og hvordan? 

Jeg har testet med et multimeter, og får ca 8-9 volt i hvile. det har endda siddet en del i opladeren, så HVIS det kan lade, så burde det have gjort det. 

er det ikke tegn på at det er dødt og kaput ? 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis