Justering af indvendig Swedoor

Vi har fået monteret en ny Swedoor til vores badeværelse (som vistnok er det man kalder "indvendig"). Den går desværre en del på kanten af karmen, så man næsten ikke kan lukke den. Jeg skal derfor justerer den, hvilket jeg bakser lidt, Har forsøgt at læse mig frem på nettet, men har brug for gode råd.

Jeg har forsøgt at presse holderne på hængslerne så langt ind i døren, hvilket nu er lykkes (har forsøgt at vise det på billede #1). Det har hjulpet, men er stadig ikke helt i mål. Samtidigt har det haft den bivirkning at den "plade" man skruer skruerne i, ikke længere sidder helt plan. Tænker jeg de burde?

Nogen der ved, hvordan jeg kan få døren justeres på plads, så den kan lukke ordenligt?

Video: https://share.icloud.com/photos/0edBRTWy4yIcfECWYJLCJUVmQ
Vi har fået monteret en ny Swedoor til vores... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kurta skrev den 14-09-2025 22:53:27

Den løsning jeg har anvist med at sænke hængslet, er absolut ikke omfattende. Et skarpt stemmejern og max 5 min, så er det hængsel sænket 2 mmm.

Hængsler på en moderne dør er justerbare i højden netop for at undgå det.

Selvbygger med stort S. 
Der jo tale om at stemme hængslet længere ind i karmen for at ændre vinklen på dørpladen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også