Skifte til nyt sd-kort i samsung tlf.

Hej til Jer.
Mit næsten fyldte sd-kort  melder nu om fejl så billedet ikke bliver gemt. Det er for så vidt ikke noget problem, da jeg bare kan sætte et nyt i. Men billederne fra de sidste 4 år er en vigtig del af min hukommelse. så hvordan får jeg nem adgang til billederne når jeg har sat et nyt kort i?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Mit næsten fyldte sd-kort  melder nu... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg sætter min telefon til pc kommer der over tid alle billeder som små thumpnails hvordan kommer jeg videre derfra?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
I stifinder (Windows) på din pc kan du ændre thumbnails til ikoner. Det letter ovesigten.
Hvis du har billederne på computeren dobbeltklikker du på billedet og så bliver det åbnet. 
Kan du ikke vise et skærmbillede af situationen.

fase
Det er omvendt jeg har billederne på telefonkortet. Og vil ha dem over på pc-en Har endnu ikke taget det ud af telefonen. Når jeg har koblet telf og pc kommer de omtalte tumps og vad så ? jeg mangler en marker alt eller noget med at overføre dem til pc. Hvad er det som jeg ikke forstår i de gamle dage synes jeg det var let at kopiere fra en sdkort til et andet

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Nu har jeg så taget tlf kortet ud og sat det in i min pc vha en adapter. Så viser den alle billederne i faststone men jeg kan stadig ikke finde ud af at kopiere dem over på pc-ens harddisk.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Jeg kobler et USB mellem telefon (Samsung A14) og min laptop. Så popper telefonen op i filmanageren på PCen. På telefonen skal du nok klikke "tillad" for at give PCen adgang, derefter er telefonen ligesom ethvert andet drev på din PC.

Er det på computeren du kan se de små thumps? Eller det på telefonen? Hvis det er på computeren, klikker du på den første fil, som nu har en blå markering og går til den sidste fil uden at markere. Nu trykker du shiftknappen ned og holder den mens du klikker på det sidste billede så er alle filer markerede og du kan nu vælge at kopiere dem ved at højreklikke i det markerede område og vælge kopier og indsætte dem på din harddisk. Når filerne er flyttet over på computeren, kan du slette dem på telefonen.

fase
Tak Bent men jeg ville kopiere telefonens billeder over på pc en. Når jeg så åbner kortet i stifinder  så kommer dette i faststone  Her ville jeg så ha indsat et skærmprint men hvordan. for pokker hvor bøvlet. Jeg satte et sd-kort i telefonen da jeg fik den og siden har jeg ikke spekuleret over det. 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
kovas skrev den 14-07-2025 20:38:42

Nu har jeg så taget tlf kortet ud og sat det in i min pc vha en adapter. Så viser den alle billederne i faststone men jeg kan stadig ikke finde ud af at kopiere dem over på pc-ens harddisk.

Så skal du markere første billede ved at klikke på det. Gå nu ned til sidste billede og hold Shiftknappen ned og klik på det sidste billede. Så er alle billeder markeret. Højreklik i det blå område og vælg kopier. Klik på billeder på din computer og vælg sæt ind.

fase
Problemet er vel at du har sat Faststone til automatisk at åbne billedfiler.
Her er hvordan det ser ud hos mig:
Billederne ligger under DCIM/Camera

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis