Skifte til nyt sd-kort i samsung tlf.

Hej til Jer.
Mit næsten fyldte sd-kort  melder nu om fejl så billedet ikke bliver gemt. Det er for så vidt ikke noget problem, da jeg bare kan sætte et nyt i. Men billederne fra de sidste 4 år er en vigtig del af min hukommelse. så hvordan får jeg nem adgang til billederne når jeg har sat et nyt kort i?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis billederne er vigtige for dig, så skynd dig at få lavet en backup, enten på en disk eller i skyen.. ét sd-kort er al for sårbart efterin mening, til at være eneste lager..
Jeg bruger Jottacloud, mange andre broget Google, Microsoft eller Apples tjenester. Det koster ofte et månedligt gebyr.

I mellemtiden, så kan du evt. Bruge en adapter til usb, så kan du via din computer kopiere dem derind..
Sådan en her kunne være et bud: 
​​Link​​​

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

En anden mulighed er en ekstern harddisk du kan flytte billerne over på fra sd-kortet. Den løsning har jeg valgt så billederne efterfølgende kan ses på TV'et. Samtidig er der en god lejlighed til at sorterer billederne i grupper, så de efterfølgende er lettere at finde.

De fleste nyere computere har en port hvor du kan aflæse dit sd-kort og har også en port du kan tilslutte den eksterne harddisk så overførelsen er ret let. 

Jeg har en ældre Samsung mobiltelefon og mit setup fungerer fint.

Det kan udbygges til en NAS server så billederne er tilgængelig i alle de rum hvor der er kablet, så både TV, tablet eller en bærbar kan bruges. En NAS server kan også opsættes trådløst. Det har jeg ikke gjort da der allerede var kablet til samtlige rum.
Som backup kan kan du anvende harddiske opsat som RAID1. Det går kort fortalt ud på, at der er 2 harddiske i samme enhed hvor data gemmes på begge harddiske. Går den ene i udu har du en kopi på den anden. 

Alt dette kan du læse mere om på www.thegeekstuff.com.
Værende en der i mange år har fotograferet, digitalt næsten så længe det har kunnet lade sig gøre, og ved fra mit arbejdsliv hvor sårbar hardware backups er kan jeg kun anbefale et cloudlager. Selv har jeg et næsten fyldt 1Tb Onedrive, men overvejer at skifte til pCloud for at imødegå bøvl mellem EU og tossen i USA.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
RAID1 er nu ganske driftssikkert, men er enig i at så længe det orange monster er ved roret i Washington er intet sikkert. 
Annonce
Kovas du leger med ilden. Hvorfor overfører du ikke oftere dine billeder til din computer. Hvis du har en Googlekonto, og det har du, hvis du har en gmail konto. Har u gratis en plads på 15 GB til dine billeder.
Raid 1 hører sammen med en NAS, der er placeret på din bopæl. En USB tilsluttet harddisk er også udmærket.
Ekstern harddisk

fase
Tak for Jeres svar. Der er en grund til at jeg beholder billederne på min telefon.Nemlig at jeg til hver en tid hvor jeg en er så kan jeg bladre i dem og se hvad det nu var jeg lavede denne eller hin dag. Fabrin som du ved har jeg ikke gode erfaringer med externe harddiske. Når jeg så spørger her så er det fordi jeg er ikke særlig kunnet på hvordan sådanne ting som skyen fungere. Ja jeg har en google konto som bliver til min mail som tager noget plads af de 15Gb pt er det næsten fyldte sd-kort på 16GB. Fra dengang jeg brugte kamera externt min telefon har jeg masser af sd-kort liggende  med billeder som kan ses med en adapter i pc-en, men jeg får sjældent kigget i de gamle billeder, men de er der måske? i disse tider er det jo ikke optimalt at overlade endnu mere til usa kontrollerede tjenester. 
Den der Jottacloud kunne jo være noget, kan man tilgå den bare man har internet forbindelse?  dog synes jeg det er mange penge for at gemme nogle billeder. For at se dem som er på telefonen kræver det bare at der er strøm på den.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Jeg flytter med jævne mellemrum mine billeder fra telefonen over på min pc, og så laver jeg en backup på min pc til en SSD harddisk, det fungere fint for mig.

Og så får jeg også billederne sorteret i grupper, og gemmer kun dem der er grund til at beholde, så det bliver mere overskueligt.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 14-07-2025 13:30:22

Jeg flytter med jævne mellemrum mine billeder fra telefonen over på min pc, og så laver jeg en backup på min pc til en SSD harddisk, det fungere fint for mig.

Og så får jeg også billederne sorteret i grupper, og gemmer kun dem der er grund til at beholde, så det bliver mere overskueligt.

Hej je-ns 

Tak for svar
Hvordan gør du det.  Lige nu når jeg prøver så kan jeg ikke undgå one drive. Og hvem sorterer dem for dig+

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Nemmest at sætte kabel mellem telefon og pc, og bruge kopier og sæt ind..

Det med at sortere gør jeg selv, men et trivielt arbejde..

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis