Fastgøre holder på instrumentbord

Jeg har købt et 9,3" android autoanlæg, som skal stå ovenpå instrumentbordet i en Skoda Superb. Instrumentbordet er lettere ujævnt som de fleste vist er. Umiddelbart skal den sættes fast ved at man sætter en selvklæbende tynd måtte på undersiden af foden, og så sættes den bare der på instrumentbordet, hvor man vil have den. Det holdt i ca. 10 dag, men da bilen havde stået i fuld sol en hel dag, og der var dræbende varmt i den, så slap den instrumentbordet, og vil ikke klæbe igen. Jeg prøvede så at sætte noget dobbeltklæbende tæppetape på, men det kunne ikke holde.
Så købte jeg Tesa Ultra Strong dobbeltklæbende tape, men det var helt værdilæst. Pressede foden mod instrumentbordet, men det slap med det samme, og da jeg så mærkede på tapen, kunne den slet ikke klæbe mere.
Jeg har renset instrumentbordet med sæbe, rent vand og sprit, men det vil stadig ikke holde.
Nogen forslag?
Billede af enheden vedhæftet.

Kurt B. Andersen
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Håbløs konstruktion (ses desværre ofte), som aldrig kommer til at holde.
Check om de har en holder til forruden i stedet, dér holder klæberen.

Selvklæbende tape er en dårlig løsning til de fleste ting, men det dur slet ikke i en bil. Du bør fastgøre det på anden måde. Giver producenten ikke andre forslag?
“Ovenpå instrumentbordet”
Det vil politiet vist ikke blive glad for at se.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg havde en Golf-6, hvor jeg fik mekanikeren til at åbne ventilationskanalen og lime en kraftig magnet op under instrumentbordet. derefter placerede jeg en magnet i skærmens fod. Det virkede al den tid bilen var min.

Venlig hilsen
Knud
Producenten har ikke andre forslag, og da der også er kamera i, er løsning med sugekop på ruden ikke umiddelbart en løsning.
John Hansen - politi ​kan ikke klage. Den vil ikke sidde, så den tager noget udsyn gennem ruden. Den skal sidde så langt fremme, at man ser henover den.

Kurt B. Andersen
Annonce
kurta skrev den 27-05-2025 13:59:27

Producenten har ikke andre forslag, og da der også er kamera i, er løsning med sugekop på ruden ikke umiddelbart en løsning.
John Hansen - politi kan ikke klage. Den vil ikke sidde, så den tager noget udsyn gennem ruden. Den skal sidde så langt fremme, at man ser henover den.

så tror jeg lige at du skal kontrolere kravene igen , de nye synsregler er skærpet ret meget , så de gælder hele rudens ydsyn , uanset hvor den sider

Hej vi havde en sådan selvklæbende plade på instrumentbrættet. det holdt ikke i stærk sol. Vi fik vores mekaniker til at lime den fast med en klat rudelim. Har du noget tec7 vil det nok osse kunne gøre det. Jeg har søgt google angående regler for montering. @ bredker kan du linke til hvor det angives at der ikke må sidde en gps på instrumentbordet? Jeg har fundet adskillige angivelser om hvor den må sidde på instrumentbordet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kurta skrev den 27-05-2025 13:59:27

John Hansen - politi kan ikke klage. Den vil ikke sidde, så den tager noget udsyn gennem ruden. Den skal sidde så langt fremme, at man ser henover den.

Udsynet er en ting... flyvende objekter i kabinen en anden. Den slags ting skal være fastgjort ordentligt.

kovas skrev den 27-05-2025 16:26:02
Jeg har fundet adskillige angivelser om hvor den må sidde på instrumentbordet.

Jo, men kan du linke til et af dem der stammer fra politi eller retsvæsen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
det her er fra færdselsstyrelsen, men jeg kender ikke datoen. Jf. Detailforskrifter for Køretøjer, pkt. 10.03.002, må der i førerens synsfelt fremad og til siderne ikke være anbragt genstande, der reducerer udsynet unødigt. Færdselsstyrelsen anser ikke en GPS for at reducere udsynet unødigt, såfremt denne er placeret nederst i midten af forruden eller i nederste venstre hjørne af forruden, så langt ned mod instrumentbrættet som muligt. Der er ikke krav om, at der skal være kontakt mellem GPS og instrumentbræt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere