Fastgøre holder på instrumentbord

Jeg har købt et 9,3" android autoanlæg, som skal stå ovenpå instrumentbordet i en Skoda Superb. Instrumentbordet er lettere ujævnt som de fleste vist er. Umiddelbart skal den sættes fast ved at man sætter en selvklæbende tynd måtte på undersiden af foden, og så sættes den bare der på instrumentbordet, hvor man vil have den. Det holdt i ca. 10 dag, men da bilen havde stået i fuld sol en hel dag, og der var dræbende varmt i den, så slap den instrumentbordet, og vil ikke klæbe igen. Jeg prøvede så at sætte noget dobbeltklæbende tæppetape på, men det kunne ikke holde.
Så købte jeg Tesa Ultra Strong dobbeltklæbende tape, men det var helt værdilæst. Pressede foden mod instrumentbordet, men det slap med det samme, og da jeg så mærkede på tapen, kunne den slet ikke klæbe mere.
Jeg har renset instrumentbordet med sæbe, rent vand og sprit, men det vil stadig ikke holde.
Nogen forslag?
Billede af enheden vedhæftet.

Kurt B. Andersen
Jeg har købt et 9,3" android autoanlæg, som skal... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tør næsten ikke skrive i tråden igen, da den jo stak noget af sidst.
Men nu har jeg prøvet at fastgøre med nano tape. Det gjorde jeg på den måde, at jeg i første omgang kun monterede foden, således at der ingen belastning var på den i en uge. Så satte jeg enheden på, og indtil videre holder det. Om det bliver ved, må tiden vise.
Jeg vedhæfter et billede, som næsten viser det syn jeg har, når jeg kører i bilen. I virkeligheden sidder jeg en lille smule højere, så jeg ser en del af instrumentbordet hen over enheden.
Min kære hustru har også prøvet at køre med den, og hun er noget lavere end mig. Men det betyder også, at hun har kortere ben, så hun trækker sædet frem, og derved kigger hun faktisk endnu mere henover enheden end jeg gør.
Så som jeg tidligere har anført, intet af ruden er på nogen måde dækket af enheden.

Kurt B. Andersen
Det ser da fint ud , jeg forstår da heller ikke hvorfor nogen har så store problemer med at du har monteret den der er da biler der har et popup display samme sted .
Lige en forsigtig opfølgning. 
Den sidder stadig fast og har overlevet en tur til Italien og stå i 30 graders sol, samt mange dage herhjemme med meget høje temperaturer i bilen.
Så jeg tror nu på, at fordi jeg kun satte foden fast i første omgang, således at der ingen nævneværdig belastning var, så nåede nanotapen at sætte sig rigtig godt fast på såvel instrumentbord som på foden.
Samme resultat kunne måske have været opnået med de andre taper jeg forsøgte med, hvis jeg også der havde nøjes med foden i første omgang, og så først monterede selv enheden ca. 1 uge efter.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis