Indgående koldvand deles i to ift til gennemstrømningsvandvarmer tilslutning

Hej
Jeg har en kolonihave hvor der er lagt koldt vand ind. For at gøre det let nemmere med  bad og opvask vil jeg få installeret en gennemstrømningsvandvarmer - men   skal indgående vandforsyning ikke deles i 2 for at der kan være hhv varmt vand fra vandvarmeren og koldt vand ved siden af så det hele samles i blandingsbatteriet?

BH Nignags
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, der skal naturligvis laves en afgrening på det kolde vand der gå til tilgangen på varmtvandsbeholderen.
Det er yderst tvivlsomt der er nok elforsyning i dit kolonihavehus til du kan bruge en gennemstrømningsvandvarmer. En alm. elopvarmet 30 L varmtvandsbeholder er et langt bedre valg.

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdiy. Der har været elektriker på der har godkendt installationen af en metromini 11, så den del er på plads. Jeg skulle bare være sikker på at min teori om deling af vandtilførsel inden vandvarmeren var rigtig, så tusind tak for svar :-)

Hvorfor vælger du ikke en tradtionel varmtvandsbeholder. Det er simplere - og kræver nærmest ikke elektrikker for en GDS'er.
det fortryder du
4,8l i min , prøv at sætte en spand under og se hvor meget tryk du får hvis den skal bruge 1 min til at blive fyldt halvt op
strålen bliver så tynd at du dårligt kan vaske hænder i det
Den "vandvarmer" er kun til lettere håndvask , ikke til bad , medmindre du er vinterbader , en 30 l hurtigvandvarmer 3600 W er sagen , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Annonce
Hej igen. Der fik jeg egentligt en masse at genoverveje ift varmt vand. Jeg var ellers helt sikker på at en gennemstrømningsvandvarmer lige var sagen - men kan jo godt se med jeres argumentering at det på den lange bane er uholdbart. 
MEN - hvad vælger jeg så - for pladsen er trang i det lille køkken og jeg kan ikke finde een til en overkommelig pris der kan puttes UNDER køkkenbordet.... What to do???
at Thomas - Nope - køkkenet er i enden af en gammel cirkusvogn, så der er 2x2,5 m at gøre godt med, med en dør ud af vognen, så der er ikke specielt meget plads. Men jeg tænkte en vandret tromlebeholder sat op på væggen måske var en ide???
Fandt lige et billede af køkkenet
Der kan fint sidde en 30 l vandvarmer under ventilator. Her et eksempel på en 30 l til kr. 3603- tryk for LINK 
Så må gryden finde en anden plads. 
Kold vand under vasken skal så afgrenes og op igennem sikkerheds aggregat, inden det går i vandvarmer. Så skal der trækkes varm vands rør ned under vasken, kobles på vandhane og evt. videre til bad. 
Sikkerheds aggregat består af kontraventil, aftap og sikkerheds ventil. Her et eksempel. LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis