Indgående koldvand deles i to ift til gennemstrømningsvandvarmer tilslutning

Hej
Jeg har en kolonihave hvor der er lagt koldt vand ind. For at gøre det let nemmere med  bad og opvask vil jeg få installeret en gennemstrømningsvandvarmer - men   skal indgående vandforsyning ikke deles i 2 for at der kan være hhv varmt vand fra vandvarmeren og koldt vand ved siden af så det hele samles i blandingsbatteriet?

BH Nignags
Hej Jeg har en kolonihave hvor der er lagt koldt... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej GodeVen og elmand

Tusind tak for feedback - det bliver en Fresh model... 

@GodeVen - vedr. anode model til fresh - se vedhæftet produktblad, det fremgår af teksten under skemaet hvilken model der skal bruges - kan det bruges til noget?
Ift anode - er der en tommelfingerregel for hvor tit den skal skiftes? 
Og ift rengøring af beholder - igen, hvor tit skal det gøres...?
Det er ingen af de modeller jeg har. Den jeg har er som nævnt en ældre model.
@karl smart. Nej små varmtvandsbeholdere, bliver ikke kaldt hurtigvandvarmere. En hurtigvandvarmer, opvarmer vandet lige så hurtigt som det bruges. Hvis nogle kalder en varmtvandsbeholder for hurtigvandvarmer, må det være af uvidenhed eller forsøg på svindel.

Jeg håber da ikke at det kolde vand er 25-30 grader varmt. Koldt vand skal have en temperatur på højest 12 grader, når det kommer ind i huset. Vand med temperaturer på over 20 grader og under 50 grader er sundhedsskadelige.
Man kan ikke give faste terminer m.h.t. anodeskift. Det kommer helt an på hvilke stoffer der er i vandet, eller rettere hvor surt det er. 
Formålet med anode er at det er den som tæres i stedet for beholder. 
Når der f.eks. er gået 2 år kunne du jo kigge til den og der se hvor meget der er forsvundet.
Normalt gør man ikke vandvarmere rent. Men der kan sagtens aflejres noget i bunden, men det har ingen betydning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis