Jeg har overtaget en plæneklipper i forbindelse med huskøb.
Jeg havde gang i den i dag men efter noget tid begyndte den at være meget ujævn i omdrejningerne. Omdrejningerne faldt og steg ca hvert halve sekund. Jeg kunne se en arm (nummer 4 på billedet) bevæge sig frem og tilbage i takt med faldet. Til sidst faldt den så meget at den gik i stå. Efter den fik lov at køle lidt kunne jeg starte den igen men inden længe gik den igen i stå.
Jeg mistænker at det er et choker problem men må indrømme at jeg ikke ved alverdens om karburatorer. Naiv som jeg var prøvede jeg at skrue lidt på skrue nummer 3 på billedet, og nu vil den slet ikke starte. Kan I hjælpe mig med at forstå hvordan det her skal fungere og hvordan jeg justerer det korrekt?
Tænker at nummer 1 og 2 må være choker og gas med ved ikke hvad der er hvad og hvordan tingene skal bevæge sig i forhold til gaskablet?
Døren som bliver styret af arm nummer 2 er lukket når plæneklipperen er på “fuld kanin” og åben når den er på “fuld skildpadde”. Det er lidt det omvendte af hvad jeg ville forvente af en speeder?
Nummer 1 bevæger sig knap nok når jeg flytter på gashåndtaget. Den drejer meget lidt lige i starten når jeg går fra skildpadde til kanin men langt det meste af vejen drejer den ikke.
Hvad hedder skrue nummer 3? Hvordan justerer jeg den når motoren slet ikke vil starte.
Håber I kan hjælpe!