Kommentarer til projekt: Robotplæneklipper - erfaringer og reparation

Her samles kommentarer til projektet: Robotplæneklipper - erfaringer og reparation

Kommentarer vises både her og på projektet.

Chrikke
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fin og ærlig gennemgang af glæder og sorger ved en robotplæneklipper.

Har selv gået med overvejelserne, men har også en del græs stykker der ikke hænger sammen, så indtil videre bliver det klippet med min Zero turn havetraktor, som er nem at komme rundt med. ( havde en Stiga park knækstyret før, den var mere besværlig at bruge)

Denne youtuber har testet flere modeller af Luba Robotic , som er gps styrede, og kan håndtere flere forskellige arealer, og det ser ud til den også godt kan håndtere lidt langt græs. De laver også en med opsamler, hvor den selv køre hen og tipper græsset af på et forudbestemt sted.

Men det er for mig et ukendt mærke, og jo ikke billigt, men det ser spændende ud..

Der en dansk forhandler, kender godt firmaet, det er dem som har forhandlingen af den zero turn jeg har. ​De har ​forskellige modeller af robotterne ​LINK til ztr/luba​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Det var noget af en smøre. Uden at være ekspert på robotplæneklippere lyder det til du har køb for dårlige robotter og lagt kablet “forkert”
Jeg har i en sæsson haft en stihl imow til at passe min plæne. Kablet blev fræset ned med en kabelnedlægger, og maskinen passer efter lidt indkøring fuldstændig sig selv.
Ca 1 gang om ugen slår jeg de kanter og hjørner maskinen ikke kan, og en gang om måneden vasker jeg robotten med vandslangen og kontrollerer kniven. Stihlen har en alm biokniv der holder ca. 1/2 sæsson.
Kablet har aldrig været klippet over da det ikke ligger ovenpå jorden.

Græsset behøver i øvrigt aldrig at blive langt. Hvorfor skulle robotten i øvrigt holde ferie bare fordi du gør?

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdyi
Tak for din tilbagemelding på mit indlæg. Det lyder da til at det gået forholdsvist nemt for dig, hvilket er godt at høre. Som det fremgår af artiklen, har jeg jo heller ikke været ekspert på robot plæneklippere, og har måttet prøve mig frem. Du har nok ret i, at jeg skulle have investeret i nogle mere high-end robotter fra starten. Jeg tænkte, at jeg ville prøve mig frem med en ikke for dyr robot i starten, og hvis det virkede, kunne jeg opskalere senere. Det kan godt være, jeg har fokuseret meget på problemer/udfordringer i indlægget, men når ret skal være ret, har robotten også kørt rigtig godt i lange perioder, når sæsonen først er i gang. Derfor fortsatte jeg med det samme mærke, for nu var det det jeg kendte, og kunne bruge det samme tilbehør. Hvis man skyller med vand, skal man jo have adgang til det i nærheden af sine base stationer, for at det ikke skal blive for besværligt. 
Den generelle konklusion er nok, at man ikke skal undervurdere start investeringen, hvis man går robot plæneklipper vejen - dvs. regne med at skulle af med 2 -3 gange mere end "budget" modellerne. Hov...det blev noget af en smøre...igen....:-)

Chrikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis